![]() |
[dos] hoe in dos te komen
Stomme Vraag, maar hoe kom ik een schone DOS terecht als je een hardeschijf hebt die NTFS is gepartioneerd en er staat WIN XP op
Je kan er vast een win'98 bootdisk in rammen en dan je computer booten, maar ik heb geen floppydrive hierin zitten :) is er een andere manier? of moet ik gewoon even m'n FDD terug innen van mijn broertje? |
Gebruik een bootable CD met DOS/Win9x bootsector erop.
|
werkt niet
DOS kan toch niet overweg met NTFS... |
Je kunt dan niet de harddisk browsen...
Maar je komt wèl in een DOS omgeving terecht. Topicstarter zei niets over dat hij ook toegang tot de harddisk wilt. Je kunt ook booten vanaf de WinXP CD en dan naar de command line gaan. |
Ik heb mijn HDD schijf niet nodig.
Ik wil namelijk mijn DVD-rom flashen, ik gooi de flash bestanden wel op een cd-rw. Er wordt mij aangeraden om in de "echte" dos te werken, is de command line van XP ook okay? Ik probeerde al de boot files van diskette op cd te zetten, maar ik kwam er niet helemaal uit hoe ik dan de cd bootable moet maken |
Citaat:
maar hij begon ook over zijn harddisk te brabbelen.. ging er een beetje vanuit dat hij dat wilde.. |
In Deze Computer rechtermuisklik op '3,5" Diskettestation' en dan Formatteren kiezen. Er zou o.a. een optie met 'Als MS-DOS Bootdiskette formatteren' o.i.d. moeten verschijnen.
|
Citaat:
(weet iemand hoe je makkelijk een bootable cd kan maken?) <ik kan niet typen:o> |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46. |