![]() |
hypochondria
Ik heb het vermoeden dat ik hypochondria heb. Gelukkig ben ik voor de rest gezond. Wie heeft hier ervaring mee?
|
ach meis *knuff*
vervelend he? Tja en je voelt je zo lekker gezond en dan blijkt opeens dat je hypochondria hebt...tja tis niet makkelijk. succes meis *knuff* zet hem op wijfie! |
dank je, maar ik vraag me af of jij doorhebt wat het inhoudt?
Als je hypochondrisch bent voel je je namelijk niet echt gezond en dan geloof je ook niet dat je gezond bent :S |
Citaat:
:eek: is dat zo? ja maar ik wel :( |
Ik dan...
Afgelopen jaar wéér een bloedtest laten doen, om dat rare in m'n hersenen te laten vinden. Gedragsproblemen, concentratieproblemen. En alsmaar onverklaarbare bewustzijnsstoornissen, plotseling flauw vallen. Extreme vermoeidheid. Epilepsie-achtige aanvallen van 'afwezigheid', waarin ik er wél ben maar niet bewust. Ik zit dan gewoon in de klas voor me uit te kijken, maar heb absoluut geen besef van de dingen die er gebeuren. Hartritmestoornissen gehad. Ik wéét gewoon dat er een reden moet zijn voor al die dingen. Maar wat? Ik ben 3x geprikt, allerlei tests met m'n bloed gedaan, laatste keer op vrijwel alles gecontroleerd. Maar toch, ik weet het niet. Het zijn EXACT de symptomen van bloedarmoede. Maar dat heb ik niet, aldus het priklab. Wat dan wel??? Ik ben zeker van plan binnenkort een verwijzing naar de neuroloog te vragen en een CT-scan te vragen. |
Citaat:
Citaat:
|
Ach, ik sta altijd met één been buiten het leven..
|
hypochondria is geen schizofrenie hoor..
|
dat je irl met jezelf communiceert....ok, maar op t forum :confused:
|
Het lijkt me wel duidelijk dat jij hypochondria hebt; je hoort van die kwaal en gelijk heb je dat :p
Hypochondria is een ziekte die tussen je oren zit... |
Citaat:
|
wat is Hypochondria??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
groeten the conquer |
Hypochondrie is een overspanningssyndroom waarbij er geen pijn is maar waar men zich inbeeldt dat men pijn heeft.
Een vorm hiervan is dysmorfofobie maw. denken dat je een lichamelijke handicap hebt terwijl dit niet zo is. |
Nou neem nou bijv mij: ik hoorde van de ziekte hypochondria en dacht direct: heej dat heb ik ook!
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"He, hoe gaat het met je hartkwaal?" "Hartkwaal? Haha, dat was 3 kwalen geleden, ik heb nu een longembolie. Ik denk dat ik morgen hepatitis B heb..." "Oh uh, beterschap dan hè?" :p :D :p |
Citaat:
Hypochondria is een hele ernstige ziekte hoor. Dat ik voor de rest gezond ben is mooi, maar zo'n ziekte als hypochondria verpest dat weer helemaal. Het is echt balen hoor! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis wel een beetje raar dat de topicstartster zegt dat ze "voor de rest helemaal gezond is" :S Dus dan heeft ze het echt niet. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ehm, weet je zeker dat je hypochondrie hebt? Ik bedoel, volgens mij, lijkt het erop dat je niet zo goed weet wat t inhoud.. Nouja, lama :o |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik gezegd dat het niet erg is? Nee, en zo heb ik het ook niet bedoeld. Ik zei dat alleen maar, omdat je schreef: Citaat:
Ik bedoel dit heus niet aanvallend oid. T viel me alleen op. |
Citaat:
|
ik wil je wel ter vergelijking vertellen waar ik op dit moment allemaal bang voor ben hoor......
met je verkoudheid :rolleyes: |
Citaat:
Kijk uitleg over de ziekte........... |
Citaat:
Denk dat zij het goed weet. Maar YeahYeahYeah!, volgens mij, denkt ze dat ze hypochondrie heeft, terwijl ze het niet heeft. @ YeahYeahYeah; en nou niet overgevoelig reageren ajb. |
een echte "pure" hypochonder weet vast niet dat hij/zij hypochonder is. Z'on persoon denkt dus bij minste of geringste dat er iets ergs aan de hand is en gelooft ook in die gedachten. De mensen hier zeggen van zichzelf dat ze hypochonder zijn, wat aangeeft dat ze doorhebben dat hun reactie op een bepaald "symptoom" buitensporig is. Hier lijkt mij dus sprake van een enigszins hypochondrische aanleg. Dat wil dus nog niet zeggen dat (doordat ze weten dat ze "hypochonder zijn") ze niet ongerust over bepaalde dingen kunnen zijn natuurlijk.
Ow en...niet oververhit reageren he ;) |
Citaat:
Maar YeahYeahYeah! waarom denk je dan dat je hypodinges hebt? Denk je nou allerlei ernstige ziektes te hebben of niet? |
Citaat:
Wie zegt er dat je als hypochonder niet kan weten dan je hypochonder bent.... Ik denk dat je niet kunt beoordelen of mensen het wel of niet zijn als je verder geen gegevens over die mensen hebt... Ik bedoel, ik weet ook van mezelf dat ik soms een hypocriet kreng kan zijn :o, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ineens niet meer ga zijn. Het is gewoon een eigenschap, en of je die nou bij jezelf herkent of niet dat maakt voor het wel of niet hebben van die eigenschap niet zoveel uit. Maarjaaah ;) |
Citaat:
|
ow, ik bedoelde het niet alsof ik kwaad was ofzo.....ik had alleen te weinig (geen) smilies bij m'n post gezet dus dat zal ik dan ff doen :)
|
waarom denk je dat je hypochondria hebt? jouw antwoord is dan: omdat ik denk dat ik hypochondria heb en dat is een erge ziekte.
Nou mis je de link. Je moet ergens beginnen te denken dat j hypochondria hebt en dat kan niet beginnen op het moment dat je het hebt |
ik snap je wel doornvogel maar het begon eigenlijk toen ik dacht dat ik snotverkouden was. En toen dacht ik: shit ik heb hypochondria....snapje?
|
Citaat:
|
Ik waste vroeger ook snel mijn handen nadat ik iets "vies" aan had geraakt. Nu weet ik wel dat een beetje vies ook gezond is. Maar het is dus niet zo ver dat ik vermoed kanker te hebben. Ach, veel groten der aarde hadden er last van, Hitler, paus Pius XII :rolleyes: en nog anderen...
REIE |
Citaat:
|
vroeger had ik er veel last van. Om de twee weken ging ik standaard naar de dokter om me na te laten kijken. Alle erge ziektes zou ik hebben. De dokter deed alleen een stokkie in mn mond en luisterde naar mn hartslag, maar ik dacht tenminste dan weer even dat ik gezond was.
Nu heb ik er niet zo heel veel last van, al denk ik wel vaak weer iets te hebben, die gedachtes zijn dan meestal na 1 dag weer over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik snap waarom je zegt dat je hypochondrie hebt. je oorzaak is je gevolg en je gevolg is je oorzaak, ik weet niet of je die theorie wel eens gehad ehbt maar dit is dus GEEN argument! jaja ingewikkeld. |
Citaat:
Dus ze is hypochondrisch, want ze heeft geen hypochondrie terwijl ze er heilig van overtuigd is dat ze hypochondrisch is. Iemand die zeker weet dat-ie hypochondrisch is is dat dus niet want dan ben je niet hypochrondrisch. :confused: :confused: :confused: |
Citaat:
Laat het topic maar open. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |