![]() |
Slechte doorbloeding
Ik heb van die handen die zeg maar koudbloedig zijn. Mijn raam staat open, het is hier 12 graden en mijn handen zijn net ijspegels. (aldus mijn moeder, bij wie ik wel eens mijn ijsvingers in de nek leg :p) Als het warm is lijkt het net alsof ik mijn handen onder de kraan heb gehad, zo nat van het zweet zijn die dan vaak. Duidelijk een geval van slechte doorbloeding dus. Weten jullie nog huis, tuin en keukenmiddeltjes om daarvanaf te komen?
|
Je kunt een griepprik bij de dokter halen. Dat heeft mijn zusje ook gedaan en dat helpt erg goed. (ze heeft hele koude handen en voeten in de winter).
Verder kan je proberen je doorbloeding te verbeteren door om en om warmte en kou-compressen om je handen te wikkelen (je kunt bij Etos voor een paar euro zo'n oog-masker kopen, die je ook aan je hand kunt vastmaken). Door warmte en kou af te wisselen, moeten je bloedvaten afwisselend verwijden en versmallen. Als je dit regelmatig een paar keer afwisselt, kun je resultaat zien. |
Ok, ik ga dat koud-warm gedoe eens proberen. Maar wat moet ik met een griepprik? ik heb al jaren geen griep meer gehad :confused:
|
Ik henb ook last gehad van een algemene slechte doorbloeding. Door weinig slaap/slechte conditie. Ik had koude benen, stijve spieren, zuurstof gebrek etc.
Maar nu ik meer ben gaan sporten en slapen is dat allemaal voorbij. Sporten helpt! Ga fietsen ofzo! :D |
Citaat:
|
Kan ook een erfelijke ziekte zijn van Rendu-Osler-Weber, voor meer info http://www.ziekenhuis.nl/ziektenbeelden/201.html .
Ziekte zit bij mij in de familie, niet echt ernstig, ik heb het ook, en mijn handen vriezen er al af als et 15 graden of lager is. Maar naast dat et vervelend is is er nix aan de hand . . . |
Daar heb ik ook last van, handen en voeten, altijd koud... maar bij mij zeiden ze dat het kwam doordat ik ooit geopereerd ben en daardoor zo'n slechte doorbloeding heb. Maar eh wat je eraan kan doen, geen idee :confused:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |