![]() |
is het veilig??
Ik had even een vraagje
Afgelopen zondag werd ik ongesteld t/m afgelopen donderdag.Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het slikken van de pil. Kan ik nu veilig met mijn vriend naar bed??? Werkt de pil nu?? |
argh
iedereen maar over de pil please lees eens hieronder en op de vorige pagina en die daaarvoor aaaah |
Echt serieus antwoord graag...
|
zoiets staat toch in dat boekje wat erbij zit..?
|
sorry, niet lullig bedoeld, maaar als ik het wist, zou ik het hier ook niet neerzetten
|
Voor zover ik het boekje heb begrepen, moet je de pil beginnen slikken op de eerste dag van je menstruatie.
Waarom heb je dat niet gedaan? Het lijkt mij verstandiger dat je gewoon de aanwijzingen opvolgt dan dat je gaat improviseren. Maar om antwoord te geven op je vraag, ja ik geloof dat het nu wel veilig is om te vrijen met je vriend. |
Mijn dokter zei dat ik meteen na mijn menstruatie moest beginnen dan was het meteen veilig. Als ik "zomaar"begon dan duurde het een maand voor dat het echt veilig was. Dus als ik jou was zo ik het zekre voor het onzekere nemen en gewoon een maandje nog met condoom doen.
|
kan heel misschien nog iemand even reageren want nu weet ik nog niet zo veel meer...
|
volgens mij MOET HET ECHT ZEKER WETEN IN DE BIJSLUITER STAAN!!!!!!!
En als je het niet zeker weet is het dus sowieso niet veilig, dus dan maar een condoom. |
bij de meeste is het alleen veilig vanaf de eerste dag van je menstruatie en je slikt hem ,begin je later dan ligt het aan de pil hoelang het duurt voordat het veilig is,bij sommige een maand en bij andere een of 2 weken.
|
Jajajaja, dit stond in de Fancy van deze maand, dus ik typ even het antwoord over:
"Lieve Ikke. Wanneer je de pil op de eerste dag van je menstruatie begint te slikken, ben je meteen beschermd tegen zwangerschap. Op iedere andere dag van je cyclus, dus ook de tweede dag van je menstruatie, duurt het een week voor je beschermd bent. Tot die zevende dag moet je er dan nog iets anders bij gebruiken, zoals een condoom." |
Citaat:
jaja, je vindt het zeker gewoon jammer dat jij er niet aan kan he? http://forum.scholieren.com/wink.gif http://forum.scholieren.com/biggrin.gif http://forum.scholieren.com/tongue.gif |
Citaat:
maar zou niet al te best zijn ik zou wel een vrouw willen zijn hoor vrouwen zijn mooi, prachtig, kunnen een zwangerschap meemaken geweldig toch?! |
eje mense...condoom zou'k zeker doen...voor de misgien aanwezige soa's ofzo....
|
volgens mij kan je nog altijd beter een maand wachten vooraleer je het zonder condoom doet...
*blue* |
Ik had ook dat probleem dat ik niet wist wanneer het veilig was, en ik ben zelf op de 3e dag van mijn menstruatie begonne, maar hijh is dan niet meteen veilig. Na de tweede dag ik sex met mijn vriendje gehad en toen was het condoom gescheurd, toen ging ik naar de dokter en die schreef me toch maar wel de pil voor...dus ik zou als ik jou was nog even wachten met zonder condoom neuken.....
|
lichaam en gezondheid
Chanel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |