Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Tiener gered na online zelfmoordpoging!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=240478)

Vejito 06-10-2002 20:19

Tiener gered na online zelfmoordpoging!!

De politie van Seattle is via het internet een online zelfmoordpoging op het spoor gekomen en heeft de tiener in kwestie op het nippertje gered van de dood.

De tiener, afkomstig uit Highland, Indiana, had zijn aanstaande zelfmoordpoging op een online discussieforum bekend gemaakt. Een vrouw uit Seattle had het bericht op het forum gelezen en is na enig speurwerk achter de identiteit en woonplaats van de tiener gekomen en heeft vervolgens de politie gewaarschuwd. De jongen die werkzaam is als moderator voor een online fantasy-game 'Ultima' wilde zelfmoord plegen met behulp van drugs.

De politie trof de tiener in kritieke toestand aan en heeft hem met spoed naar het ziekenhuis laten vervoeren, waar hij behandeld is tegen de overdosis drugs.

zondag 6 oktober 2002 @ 12:49

Reacties!!
Site

Joostje 06-10-2002 20:23

gelukkig maar...
bewijst maar weer eens dat we wat dankbaarder mogen zijn tegen de mod's van ultima :)

D@mien 06-10-2002 20:28

ik vraag me af waarom die vrouw zo vreselijk veel moeite wou doen om em te helpen....die zou op dit forum wel een dagtaak hebben...

EvilSmiley 06-10-2002 20:34

dit soort dingen zijn wel vaker gebeurt.

niet te min, je kan ze niet allemaal redden.

autodropje 06-10-2002 21:09

Mjah ik vind eigenlijk dat die tiener het recht moet hebben zichzelf te vermoorden zonder tegengehouden te worden (ligt er wel een beetje aan hoe oud hij is).

PrimRose 06-10-2002 21:20

vandaag op tv: Dokwerk; ASH worldwide suicide (22.40) gaat over precies zo'n site

twiety 06-10-2002 21:32

GAME OVER?

Continue

[Yes] No

MegaManX 06-10-2002 21:47

sommige doen net als of ze zichzelf van kant maken en soms is het echt zo...dan blijf je onderzoeken of die persoon het nu echt meent of niet

die jongen heeft nu echt geluk gehad dat ze dit serieus namen want er wordt veel voor de gek gehouden op het net....

Genesis 06-10-2002 21:48

en dan vraag je je toch af: 'gered' of 'belemmerd'

Ze praten er hier over alsof hij graag gered WILDE worden..

Genesis

Joostje 06-10-2002 21:51

Citaat:

twiety schreef:
GAME OVER?

Continue

[Yes] No

bij ultima moet je weer naar een shrine lopen of een healeren verlies je gedeelte van je stats... is iets wat je koste wat kost probeert te voorkomen. ballon gaat dus niet op :p

suicide.com gaat juist over zelfmoord, en word vooral bezocht door mensen die zelfmoord hebben willen plegen. ook die ballon gaat niet op.

twiety 06-10-2002 22:27

Citaat:

Joostje schreef:
bij ultima moet je weer naar een shrine lopen of een healeren verlies je gedeelte van je stats... is iets wat je koste wat kost probeert te voorkomen. ballon gaat dus niet op :p
True true...en je kan ook een plantje poten op de plaats waar je na je dood weer tot leven wil komen, toch? (wel ook met mindere stats geloof ik trouwens)
Of is dat alleen bij Ultima Underworld?

Citaat:

suicide.com gaat juist over zelfmoord, en word vooral bezocht door mensen die zelfmoord hebben willen plegen. ook die ballon gaat niet op.
Huh, wie had het over suicide.com? Of was dit een proefballon ;)

Manus J. van Alles 07-10-2002 10:57

Opzich mag hij zelf over z'n leven beslissen, maar vaak worden zulke beslissingen ook wel genomen in een vlaag van depressie e.d, misschien is hij achteraf wel heel blij dat ze 'm hebben tegengehouden.

autodropje 07-10-2002 11:03

Citaat:

Manus J. van Alles schreef:
misschien is hij achteraf wel heel blij dat ze 'm hebben tegengehouden.
misschien ook niet, ik vind dat iemand toch ten minste het recht moet hebben om zelf te beslissen of hij/zij blijft leven of niet.

nickyikke 07-10-2002 12:40

Ik vond dat iemand het recht moet hebben om zelfmoord te plegen, anders zit hij of zij ook alleen maar in een depressieve bui. Dat is ook minder, en het komt er ook wel van, of ze hem nou een keer redden, dan probeert hij het egwoon nog een keer, mensen die het serieus doen, zetten het ook echt door als het de eerste of de zoveelste keer niet lukt.

m€isje 08-10-2002 12:26

dit is toch goed dan!!

Blisz 08-10-2002 13:20

ik vind dit een beetje raar!
hij zal er wel een rede voor hebben gehad dat die zelfmoord wou plegen en ik vind dat als hij dat wil moeten ze hem niet tegen houden!
ik denk trouwens niet dat die jongen hun hier echt dankbaar voor zal zijn! maar aan de andere kant mischien ook wel mischien deed die het alleen maar om aandacht te krijgen want waarom zou je dat op internet gaan zetten!
tja beetje vaag allemaal.........

KuzZzZz........

Fledderpoep 08-10-2002 18:28

Citaat:

De jongen die werkzaam is als moderator voor een online fantasy-game 'Ultima' wilde zelfmoord plegen met behulp van drugs.
Wat ik hier allemaal vreemd vind is het feit dat men Ultima noemt en er verder niets mee doet. Die jongen wou zelfmoord plegen endan is het nu nog steeds onduidelijk of dat komt vanwege Ultima, of iets anders. Op deze manier associeert men [online] spelletjes wel vaker met moord, maar zelfmoord vind ik wel redelijk nieuw ...

UnknoWn EntiTy 08-10-2002 18:32

ff offtopic: is zelfmoord niet bij wet verboden?

(niet dat dat boeit als het lukt, maar toch)

Iig is het wel verboden om iemand zelfmoord te laten plegen als je er wat aan kan doen, da's toch minstens nalatigheid en misschien wel dood door schuld...

Rechtenstudentjes? :)

Baron Sengir 08-10-2002 19:13

Ik vind het wel vaag dat er meteen weer gezegd wordt dat ie een mod van Ultima was...zet meteen weer een paar vage gasten aan het denken dat computergames "evil" zijn...

KontraDix 09-10-2002 07:21

Zie je! Als mensen niet gewelddadig worden van computergames, dan worden ze wel depressief!
Verbannen die duivelse uitvinding, Griekenland geeft al het goede voorbeeld!

autodropje 09-10-2002 08:29

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
ff offtopic: is zelfmoord niet bij wet verboden?

volgens mij is het officieel wel verboden, maar ik weet het ook niet zeker.

Razzle 09-10-2002 12:53

Krankzinnigen!

Joostje 09-10-2002 12:58

Citaat:

autodropje schreef:
volgens mij is het officieel wel verboden, maar ik weet het ook niet zeker.
staat doodstraf op zeker :cool:

Balance 09-10-2002 14:40

tja, mij lijkt toch dat hij het de eerst volgende keer dat hij de kans heeft, als nog geprobeerd.

oké, hij zal het alleen niet meer online aankondigen...

REIE 09-10-2002 14:47

Het zijn ook alleen mensen die waarde toekennen aan het leven...

REIE

mloezjuh 11-10-2002 08:12

Als iemand zselfmoord wil plege dan doet ie da tog wle als ie da egt wil... nja miskien was dit wel aaandacht.. wrom zeg je zoiets op internet?!

Manus J. van Alles 11-10-2002 15:37

Citaat:

mloezjuh schreef:
Als iemand zselfmoord wil plege dan doet ie da tog wle als ie da egt wil... nja miskien was dit wel aaandacht.. wrom zeg je zoiets op internet?!
...

[DnC] 11-10-2002 17:11

Citaat:

autodropje schreef:
Mjah ik vind eigenlijk dat die tiener het recht moet hebben zichzelf te vermoorden zonder tegengehouden te worden (ligt er wel een beetje aan hoe oud hij is).
Maar diegene was nog maar een tiener! Die heeft nog een heel leven voor zich, tenzij ie een dodelijke ziekte heeft, en zijn leven kan dan nog helemaal verbeteren. Zou jij dan niet zo iemand willen redden zodat diegene tenminste nog een goed leven kan krijgen, ook al ziet het er op het moment onzeker voor diegene uit? En nou niet negatief erover gaan nadenken. Kijk vele mensen hebben wel psychische problemen in hun pubertijd, dat hoort erbij, de ene dan wel erger dan de andere maja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.