Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verlegen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=240714)

N/A 06-10-2002 23:28

Verlegen

hey ...
ik zit met een probleem, ik ben best best verlegen als ik bijv. in een discotheek ben en lekker aant dansen ben en ik merk dat een meid iets van me wil, dan weet ik niet wat ik moet doen en dan negeer ik haar. Niet dat ik homo ben want ik kijk net zo graag naar de vrouwen als elke andere man (die niet homo is dan) maar ik weet er gewoon niet zo goed mee om te gaan.
nou vraag ik me af wat ik daar nou tegen kan doen....

Jadis 06-10-2002 23:38

kalm maar! niemand hier twijfelt aan je geaardheid.
er zijn zoveel mensen verlegen. Als je denkt dat een meisje je leuk vindt ga dan bij d'r in de buurt staan, probeer oogcontact te maken. *dit zijn echt de allereerste stappen* misschien als je een keer ineens je stoute schoenen aan hebt (je weet wel die paarse met gele stippen) zeg je: hoi.
ik zou geen diep gesprek verwachten. daar staat de muziek te hard voor.

N/A 06-10-2002 23:51

Ik maak meestal wel contact en een klein praatje maar verder gebreurd er gewoon niX.

emperor crono 07-10-2002 19:54

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
Idd, dit forum is alleen bedoeld voor penislengtes en keiharde sexverhalen
optiefen hier :P

En jou erbij liefst... :eek:
Maar in ieder geval, er zijn genoeg posts over verlegenheid. Als je zoekt bij psychologie kom je denk ik genoeg tegen. Er is een topic met een paar geniale posts erin van iemand waarvan de naam me even is ontschoten, zeker het opzoeken waard. (y) ;)

Maargoed daar word je verder ook niet echt wijzer van.

nare man 07-10-2002 21:24

Sja...ik ken het wel een beetje hoor. Dat je gewoon vóelt, merkt dat een bepaald meisje meer en langer naar je kijkt en aandacht geeft dan de anderen. Meestal negeer ik dat ook maar, of ik lach maar wat lief terug in de hoop dat zíj de eerste stap zet...:(

Missy1234567890 09-10-2002 21:52

Tis geen kwestie van durven maar van doen. (dit zegt mn vriendje iig) en dan ben je op het moment supreme wel hartstikke zenuwachtig, maar je houdt er misschien wel iets aan over...bij ons wel iig. En anders ben je trots op jezelf dat je iets ondernomen hebt. And remember: meisjes bijten niet hoor ;)

Mephisto 09-10-2002 21:59

L&R of Psychiatrie ofzo?

Laat het eens tot je doordringen dat als jij niets doet, er niets gebeurd. Wil je een kans maken zul je jezelf toch echt moeten dwingen iets te ondernemen.

Koen 09-10-2002 22:04

L&R dus..

halve banaan 09-10-2002 22:26

Citaat:

nare man schreef:
Sja...ik ken het wel een beetje hoor. Dat je gewoon vóelt, merkt dat een bepaald meisje meer en langer naar je kijkt en aandacht geeft dan de anderen. Meestal negeer ik dat ook maar, of ik lach maar wat lief terug in de hoop dat zíj de eerste stap zet...:(
nare man die daar last van heeft? Dat had ik echt nooit verwacht. En dan bedoel ik dat positief.

Maargoed, ik heb hetzelfde en misschien nog wel erger. :s

-=Kobuz=- 10-10-2002 15:28

Drank wil nog wel eens helpen om je over die drempel te helpen, maar niet teveel want anders ga je weer een boel wartaal uitkramen. Geen goed idee dus.

Ik heb er ook nog problemen mee hoor, en ik denk dat zo'n beetje elke jongen dit heeft. Alleen de echte versierders niet, maar ja ten eerste zijn dat vaak ook geen langdurige relaties, en ten tweede zijn het vaak ook niet echt de mooiste dames uit de keet.

Dit wil niet zeggen dat ik niet van mening ben dat als je verlegen bent, je actie moet ondernemen. ZEKERS!!! Maar het is vaak moeilijk in te schatten of ze je nou wel of niet ziet zitten. Misschien staat haar vriend wel een hele avond aan de bar, en komt ie in actie als je op haar afstapt. Misschien staart ze je wel helemaal dood, maar als het puntje bij het paaltje komt ziet ze je ineens niet staan. Je weet het niet.

Toch zou ik altijd naar haar toe gaan om een babbeltje te maken, want je kan meer om je blauwtjes lachen dan om je 'missed opportunities'.

Esmée 10-10-2002 16:25

Toch vind ik het altijd moeilijk dit te begrijpen, ook wat Nare Man zegt..
Als je verlegen bent, dat je dan geen 1e stap durft te zetten, snap ik, maar als toch duidelijk is dat een meisje interesse toont... dan kun je toch gewoon een praatje maken? Of een beetje gaan terugkijken of zo, dan komt ze wel op jou af. Trust me, gesprekken tijdens het uitgaan zijn zo oppervlakkig dat het er echt wel zomaar uitrolt. Niet zo druk om maken en gewoon doen, wat heb je te verliezen!

drama 10-10-2002 17:12

alle moed verzamelen en wachten op het moment "Who cares" en met 'r gaan praten. En je dan vooral niet druk maken om wat je moet zeggen; dat komt wel.

PardonMe 10-10-2002 18:17

Gewoon je moed verzamelen.. en erop af stappen.. :)

Een meisje toont al interesse in je, en je hebt weinig te verliezen.. Dus gewoon ff de moed verzamelen en er gewoon eens een praatje gaan maken, maakt niet uit waarover, dat komt op dat moment vanzelf wel in je op enzo..

Ik kan me voorstellen hoor dat je verlegen bent, maar denk eens goed na, een meisje toont al interesse in jou! Ze ziet je wel zitten en zit waarschijnlijk te wachten tot jij naar haar toekomt.. :)
Dus waarom bang zijn..? Om afgewezen te worden..? Je kent haar verder toch niet, en niet geschoten is altijd mis..!

Dus kom op en ga er voor :)

ChuCky16_:-) 10-10-2002 21:25

had ik op het eerst ook heel erg last van....

maar na die egt eerste keer dat je erop af stapt en ook een gesprek aanknoopt(of iets dergelijks) wordt het steeds makkelijker....

het ging alleen een beetje fout bij mij :(
ik stond al een tijdje met haar te kletsen(onzinnig gelul) en toen kwam er zo een lompe boer die mij wegduwde..en met haar proberde te praten...toen heb ik nogal wat onbeschaafde woorden gezegd...en ja toen hoefde ut dus niet meer van haar....

ach ja kan iedereen gebeuren hé!:P

PS: buiten werd het ook nog knokken met die dronken boer...ik won want die vent kon nauwelijks meer lopen :P:D

maar zoals ik al zei...de eerste keer is ontzettend moeilijk...daarna lukt het steeds ietsje beter>>veel suc6!

nare man 10-10-2002 22:48

Citaat:

halve banaan schreef:
nare man die daar last van heeft? Dat had ik echt nooit verwacht. En dan bedoel ik dat positief.
Nou kijk, áánspreken is ook nooit het probleem. Ik kan met iedereen wel goed overweg en heb ook heel snel contact. Alleen dat 'meer', dat lukt me nooit. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik het ook eigenlijk nooit écht wil.

GRRR 11-10-2002 02:06

Citaat:

drama schreef:
alle moed verzamelen en wachten op het moment "Who cares" en met 'r gaan praten. En je dan vooral niet druk maken om wat je moet zeggen; dat komt wel.

net als in dat biertje reclame :D kom op nu!!! ZEGGE ZEGGE ZEGGE!!! biertje?

Lethalis 11-10-2002 08:00

Citaat:

GRRR schreef:
net als in dat biertje reclame :D kom op nu!!! ZEGGE ZEGGE ZEGGE!!! biertje?
:D :D :D

Dame Blanche 11-10-2002 10:04

dan zit er maar één ding op: Wachten tot zij de eerste stap zet

Doe ik ook altijd.... is meestal geen zij

man pis = back 14-10-2002 19:25

daar had ik een half jaar geleden ook nog erg veel moeite mee, maar je moet vooral oog contact zoeken, als ze jou aankijkt en een beetje aardig kijkt enzo, je weet wel, dan zit het goed, als ze raar kijkt hoef je verder niets meer te proberen want dan loopt het bijna altijd toch slecht af. Maar goed, als het oog contact goed is, dan wil ze meer, dat kan je gewoon zien, als ze langs loopt probeer dan goed te kijken, als zij ook kijkt kan je wel een arm uitsteken, en met haar beginnen te praten, als ze aardig blijft doen en je weet dat het goed zit moet je haar goed aankijken, haha dat is echt het leukste en daar denk ik echt altijd aan terug, aan die eerste keer, dan kijkt ze jou ook aan, en dan word je gwoon erg 'geil'. en dan ga je zoow langzaam naar elkaar en dan weet je wel hoe 't verder gaat... veel succes

Pletterprater 14-10-2002 20:37

Citaat:

man pis = back schreef:
daar had ik een half jaar geleden ook nog erg veel moeite mee, maar je moet vooral oog contact zoeken, als ze jou aankijkt en een beetje aardig kijkt enzo, je weet wel, dan zit het goed, als ze raar kijkt hoef je verder niets meer te proberen want dan loopt het bijna altijd toch slecht af. Maar goed, als het oog contact goed is, dan wil ze meer, dat kan je gewoon zien, als ze langs loopt probeer dan goed te kijken, als zij ook kijkt kan je wel een arm uitsteken, en met haar beginnen te praten, als ze aardig blijft doen en je weet dat het goed zit moet je haar goed aankijken, haha dat is echt het leukste en daar denk ik echt altijd aan terug, aan die eerste keer, dan kijkt ze jou ook aan, en dan word je gwoon erg 'geil'. en dan ga je zoow langzaam naar elkaar en dan weet je wel hoe 't verder gaat... veel succes
Man pis met goede tips zonder iemand naar beneden te halen... nou... geweldig... proficiat met je nieuwe image, je tip werkt volgens mij nog ook ;) Dusse N/A... gewoon proberen.

anonieme_teddybeer 15-10-2002 08:07

Er zijn ook meiden die op een verlegen jongen vallen, maar misschien kan je je verlegenheid een beetje wegdrukken met alcohol ofzo

)Vampje( 15-10-2002 09:50

Citaat:

anonieme_teddybeer schreef:
misschien kan je je verlegenheid een beetje wegdrukken met alcohol ofzo
Oh ja, dat vinden meiden meestal wel cool. :rolleyes:

Stainleszs 15-10-2002 11:28

Citaat:

Vampiria schreef:
Nou dat is echt geen slecht idee hoor, je hoeft natuurlijk niet lam laserus te zijn, maar ik bedoel als je een beetje aangeschoten ben dan durf je vaak al veel meer.

En om de vraag van jou te beantwoorden zorg dat je aangeschotern bent een beetje. Maak oogcontact, doe dat cker. En loop gewoon naar der toe dans met der, en zeg. Jij bent EGT!! lekker, dan ga je dansen/babbelen. Kijk der is wel wat lef voor nodig, en das natuurlijk jou ding. Dat je dat niet hebt. Maar zie het als van de 10m duikplank springen, eigenlijk durf je het niet maar je moet er ff doorheen. Je bent niet de enige jongen die dat heeft hoor, en iedereen moet er door. Dus gewoon doen of je het leuk vindt of niet. je ziet het maar als een opdracht die uitgevoerd moet worden je bent het verplicht. En als je dat aan jezelf oplegd dan lukt het meestal wel. En daarna als je door die zure appel heen bent, dan heb je pret voor 10. dan krijg je het kut gevoel dat je had om haar aan te spreken in drievoud als goed gevoel terug.

de Mzzls Stainleszs

Olafant 15-10-2002 12:09

verlegen zijn is kut..

man pis = back 15-10-2002 12:47

Citaat:

Pletterprater schreef:
Man pis met goede tips zonder iemand naar beneden te halen... nou... geweldig... proficiat met je nieuwe image, je tip werkt volgens mij nog ook ;) Dusse N/A... gewoon proberen.
ja ik was eerst ook erg verlegen, maar zo heb ik 't een beetje verholpen, en 't werkt echt, en over drank, dat werkt ook heel goed, eerst was ik ook een beetje aangeschoten, zei tegen elk wijvie hoi enzo, en zelfs een van de lekkerste wijve daaro deed gwoon aardig :D dat vond ik wel weer erg leuk, maar het verschil tussen aangeschoten en lam is niet erg groot, dus let wel een btje op :p

Lethalis 15-10-2002 12:56

Citaat:

Stainleszs schreef:
En loop gewoon naar der toe dans met der, en zeg. Jij bent EGT!! lekker, dan ga je dansen/babbelen.
Major turnoff. Ouch.

Stainleszs 15-10-2002 13:36

Citaat:

******** schreef:
Major turnoff. Ouch.
Nou weet ik niet ********, uitgaan volk, houd meer van directe aanpak hoor. Die mensen willenniet eerst 2 uur praten en dan is horen dat ze wel leuk zijn. Ook meisjes vinden het vaa leuk om te weten dat ze er goed uitzien. En om dan in eens van een jongen uit het niets te horen jij bent EGT lekker vinden ze vaak heel leuk. Kijk het hoeft niet natuurlijk, je kan ook wel lang over iets anders praten. Maar meisjes doen dit ook pcies hetzelfde is mijn ervaring. En ik bedoel als zei het kunnen kunnen wij het toch ook?? Maar misschien zit ik der wel naast hoor.

Syphon 15-10-2002 14:05

Hmm ja het is in het begin moeilijk, duhhhhh

Maar kijk, wat wil je nou, de hele avond naar haar kijken en stil zitten of met haar zoenen of gewoon een leuk praatje, is ook goed voor je sociale leven.

Ik vond het ook moeilijk, maar nu gaat het wel goed, ken ook wel wat mensen, dat is ook erg handig.

Als je trouwens een meisje heb aangesproken, leuk praatje heb gemaakt, moet je is een xtje weg lopen.
Vaak komen ze je dan later halen, haha dan ben je beetje onbereikbaar of gun haar beetje tijd, maar veel succes.

Ik heb nu een vriendin maar een leuk praatje is altijd leuk.

ps: doe maar geen openingszin dat is zo triest, gewoon iets spontaan.

pps: Ook niet meteen drankje aan bieden, laat haar maar betalen, want zo betaal jij haar drankje en is het strak doei, zo gaan de meeste meisjes uit.
Er kwam zelfs een x een meisje aan mij een drankje vragen, ging ze beetje lief kijken, het aller domste was ook nog dat ze dacht ik dat ik wel deed, hahaha doos natuurlijk niet gedaan.

Lethalis 15-10-2002 16:31

Citaat:

Stainleszs schreef:
*uitgaan volk*
Als ik al een meisje aanspreek, dan zal het eentje zijn die een beetje normaal en ontwikkeld overkomt. En zo'n meisje zal het minder leuk vinden [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Van die echte feestbeesten, bij wie uitgaan het voornaamste hobby is, boeien me sowieso niet. Een aantal weken geleden ben ik nog uitgeweest. Er waren wel meiden, maar het beeld klopte niet (daarnaast dacht ik ook nog aan iemand :o ). Of je ziet ze roken, al dronken de volgende Breezer zuipen, fout gekleed, enzovoorts..

Ik werd er echt droevig van [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/shutup.gif[/img]

DEChengst 15-10-2002 16:58

Citaat:

Dame Blanche schreef:
dan zit er maar één ding op: Wachten tot zij de eerste stap zet

Als meid kun je inderdaad wel wachten tot een gozer op je afstapt, dat werkt perfect. Als je als jongen gaat staan te wachten tot een meid een keer spontaan op je afstapt kun je waarschijnlijk heel lang wachten. Het is nou eenmaal cultureel bepaalt dat de jongen de eerste stap neemt en niet het meisje.

-Desecrator

Lethalis 15-10-2002 17:03

Citaat:

Desecrator schreef:
Als je als jongen gaat staan te wachten tot een meid een keer spontaan op je afstapt kun je waarschijnlijk heel lang wachten.
Dat is mij vorig jaar al een keer gebeurd :o

Ik deed er toen alleen verdomd weinig mee.

tacidvs 15-10-2002 17:27

Er was er eens, lang, lang geleden, een alleenstaand meisje dat anders was, dat het initiatief nam. Maar dat moest nu net bij de verkeerde jongen... En toen was ze niet alleenstaand meer, grote vreugde alom,

Jee, dat ík eens een optimistische noot zou gaan brengen... toestanden...

DEChengst 15-10-2002 17:39

Citaat:

tacidvs schreef:
Er was er eens, lang, lang geleden, een alleenstaand meisje dat anders was, dat het initiatief nam.
Een meid neemt echt alleen het initiatief als je een bepaalde uitstraling hebt. Als je te stil en verlegen bent om zelf op die meid af te stappen, kun je er eigenlijk van uit gaan dat je ook de uistraling mist, die nodig is om zo'n spontane meid aan te trekken.

-Desecrator

man pis = back 15-10-2002 19:43

ik heb een vriend en als we in een discotheek staan vraagt er altijd wel 1 wijf of hij haar leuk vind, die gast ziet 'r gwoon beter uit dan een gemiddelde gozer (raar om te zegge van een vriend maarja), maar die is misschien 2 keer op een wijvie afgestapt en voorderest kwamen ze aanwaaien, dat heb ik nog maar 1 keer gehad :( , dat lijkt me eigelijk best handig dat je nix hoeft te doen, beetje aan de bar zitten en zonder moeite ken je nog een wijvie pakke ook, maar hij blijft dus wel een beetje verlegen, want hij durft het ook niet goed om op iemand af te stappen, als hij bij z'n "vriendin" zit dan is ie ook vaak stil, dus je kan er eigelijk beter gemiddeld uit zien als dat je daar boven zit :D :D :D (wat ben ik toch een tevreden jongen) :D

PardonMe 15-10-2002 19:46

Citaat:

man pis = back schreef:
*blaat*
wow praat je altijd zo over meisjes?!?! :eek: :rolleyes:
beetje respectloos..

man pis = back 15-10-2002 20:02

ja, problemen mee?

Dminor 15-10-2002 20:36

:o

SilverAngel 15-10-2002 22:12

Citaat:

Vampiria schreef:
Ik BEN een meid en vind jongens die drinken om wel iets te ondernemen NIET cool. Ik heb er slechte ervaringen mee.
Gelukkig drinkt mijn vriend helemaal geen alcohol. :)

McMotion 15-10-2002 22:52

Citaat:

SilverAngel schreef:
Ik BEN een meid en vind jongens die drinken om wel iets te ondernemen NIET cool. Ik heb er slechte ervaringen mee.
Gelukkig drinkt mijn vriend helemaal geen alcohol. :)

wat valt er nou niet cool aan te vinden... het is ook helemaal niet bedoeld om cool te zijn, het helpt gewoon, en het enige wat jij merkt is dat ze durven te communiceren en niet stilletjes huilend op te wc te gaan zitten.. drinken en drinken is nog een groot verschil, en over het algemeen ken ik maar weinig mensen die alcohol drinken

(ik neem aan dat je vriend fruit eet als het nog groen aan de boom hangt, en geen ander brood dan roggebrood eet? stel je voor dat hij maar eens een beetje alcohol binnen zou krijgen, dan zou hij jou nog eens voor lul kunnen zetten als hij lamlazarus kotsend in de goot voor de discotheek ligt.. sorry voor deze misschien wat raar overkomende vergelijking, maar ik neem aan dat je m'n punt wel begrijpt?)

McMotion 15-10-2002 22:54

Citaat:

Stainleszs schreef:
En om dan in eens van een jongen uit het niets te horen jij bent EGT lekker vinden ze vaak heel leuk.
maar goed dat je het niet voor ze hoeft op te schrijven, want dan zouden ze al helemaal lachend wegrennen :)

tacidvs 16-10-2002 12:23

Maar als het ze niet opvalt zijn ze in ieder geval wél een goed paar, of ze nu wat krijgen of niet.

Freyja 16-10-2002 12:30

Citaat:

Stainleszs schreef:
Nou weet ik niet ********, uitgaan volk, houd meer van directe aanpak hoor. Die mensen willenniet eerst 2 uur praten en dan is horen dat ze wel leuk zijn. Ook meisjes vinden het vaa leuk om te weten dat ze er goed uitzien. En om dan in eens van een jongen uit het niets te horen jij bent EGT lekker vinden ze vaak heel leuk. Kijk het hoeft niet natuurlijk, je kan ook wel lang over iets anders praten. Maar meisjes doen dit ook pcies hetzelfde is mijn ervaring. En ik bedoel als zei het kunnen kunnen wij het toch ook?? Maar misschien zit ik der wel naast hoor.
In jouw wereld....

Als een jongen zo op mij afkomt, kan hij het wel vergeten, en ik hoor toch echt bij het 'uitgaansvolk'.
Lekker is sowieso geen term die je moet gebruiken, behalve misschien op van die geblondeerde snollen...

man pis = back 16-10-2002 15:15

Citaat:

Morgan schreef:
In jouw wereld....

Als een jongen zo op mij afkomt, kan hij het wel vergeten, en ik hoor toch echt bij het 'uitgaansvolk'.
Lekker is sowieso geen term die je moet gebruiken, behalve misschien op van die geblondeerde snollen...

'van die geblondeerde snollen' zijn meestal wel 't lekkerst :rolleyes:

Freyja 16-10-2002 16:38

Citaat:

man pis = back schreef:
'van die geblondeerde snollen' zijn meestal wel 't lekkerst :rolleyes:
Nogmaals... in jouw wereld.

Die zijn over het algemeen alleen makkelijker te 'pakken'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.