![]() |
[hd] low level format
Ik heb hier een fujitsu 8,4 GB harde schijf. Maar sinds een tijdje pakt ie dus nog maar 2GB ook in de bios geeft ie dit dus aan.
als ik gewoon formateer blijft het ook 2 maar zou ik dit met een low level format weer kunnen repareren en als het kan, hoe moet ik dat dan doen |
Een low level format (die behoorlijk gevaarlijk is als je niet weet wat je doet) zal hier niet veel uithalen.
Waarschijnlijk moet je je bios flashen om je bios de schijf volledig te laten herkennen. |
Misschien is "LBA" aanzetten in je bios genoeg? (of was dat nou bij 512 of 800mb van toepassing? iemand?).
|
Citaat:
Met een Lowlevel format kan je je IDE schijf aardig verneuken iig. |
Schijfjelief moet so wie so op LBA staan. Verder zou je je BIOS kunnen proberen up te daten; en die 2GB vind ik wel verdacht. Weet je zeker dat 't BIOS 'm ziet als 2GB, en niet dat je je HD geformatteerd hebt naar FAT(16) in plaats van FAT32?
|
Als het bovenstaande allemaal niet helpt zou je eens naar de jumper settings op de schijf kunnen kijken. Misschien is daar iets fout.
|
Citaat:
|
de bios zal t niet zijn, hij heeft dus in een ecs k7s5a gehangen en nu zit ie op een msi bordje met een bios die je niet kan flashen en het was echt van t een op andere moment dat hij nog maar zon 2 GB pakte
|
Citaat:
|
Citaat:
het is zon fujitsu pc geweest daar zat dus die schijf en het msi mobo in |
Citaat:
|
Dan zal 't idd zoals Dobermann al zei wel een slechte formatering geweest zijn in FAT(16) formaat, ipv FAT32. Gewoon opnieuw formatten (niet low-level dus!), en dan als FAT32.
|
Citaat:
Back to the ol' days! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan ga ik m maar eens op nieuw als fat 32 proberen te formatteren. Bedankt in ieder geval, ik laat nog wel horen hoe het gegaan is maar het kan even duren want de schijf zit nu bij mn broertje in de pc.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |