Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Wat doe jij als je je niet goed voelt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=242145)

Black Bird 08-10-2002 15:03

Wat doe jij als je je niet goed voelt?

Sorry als dit topic te vaak is geweest of er al is..

Wat doe jij wanneer je je verdrietig/depressief/eenzaam/boos enz. voelt? Ongeacht of dat een goede of slechte oplossing is.. Hoe ga jij om met dat soort gevoelens? En weet je het dan een plekje te geven?

Boogie 08-10-2002 15:07

Computeren ofzo...

naamloozzz 08-10-2002 15:12

nou als ik kwaad ben ga ik schreeuwen, maak niet uit wie, vind altijd een slachtoffer :) als ik verdrietig ben slapen. Anders schrijf ik nog in me dagboek, het helpt wel ;)

Get Psycho 08-10-2002 15:17

als ik boos ben of me om een andere reden kut voel, dan ga ik iedreen afsnauwen die in me buurt komt. Mijn broertje is alleen dan zo irri dat ik em sla :( niet fijn voor die mensen , maar wel opluchtend voor mij..

Starfish 10-10-2002 10:56

Optie 1: Ga naar een goede vriendin/vriend, sleur hem/haar mee naar de albert hein (of een andere supermarkt), loop naar t rek dit-is-vreselijk-lekker en koop een grote zak chips. Ga thuis voor de tv zitten naast je vriend/vriendin en eet samen de hele zak leeg, terwijl je keihard lacht omdat je de grootste comedie ooit aan hebt gezet.
Optie 2: Pak je teddybeer en val jankend in slaap.
Optie 3: Schrijf t van je af en verbrand het papier, je voelt je een stukje opgeluchter. Het helpt echt!
Optie 4: Schrijf alles op wat je wel leuk vindt, blij van wordt of dingen die je nog gaat doen die je heel leuk vindt. POSITIEF DENKEN DUS!!

(ik ga persoonlijk altijd voor optie 1 en optie 4)
Veel succes (y)

Wasteland 10-10-2002 11:12

Meestal laat ik het gewoon over waaien. Of als de mogelijkheid er is een stuk hardlopen om de agressie wat te temperen. Ook lezen en schrijven over de dingen waar je mee bezig bent werkt ook goed.

shakyguy 11-10-2002 07:36

Meestal zit ik dan achter de computer. Alleen omdat ik toch meestal bijna de hele dag bezig ben met computers duik ik de laatste tijd m'n bed in en probeer wat te slapen.

Razzle 11-10-2002 15:18

1) Fietsen naar vriend of vriendin.
2) Computeren
3) (proberen te) leren
4) Donald Duck lezen op bed

VIER!!! :)

Tha White Eagle 11-10-2002 15:49

ik ga naar het bos ofzo........... ik heb het gevoel dat de natuur en dieren me nemen hoe ik ben, ongeacht hoe ik er uit zie enz...... dat geeft me een goed gevoel.

lady_x 11-10-2002 16:56

Citaat:

benchMarc schreef:
Je wordt er wel minder gevoelig van na een tijd moet ik zeggen.
ondervind ik ook

Ik ga een eind gaan wandelen met m'n hond, of luister naar muziek, of rook een sigaret, of leg me op m'n bed en probeer te slapen, of schrijf wat, of zit wat nutteloos te surfen op het net.
Maar zo veel komt het niet voor dat ik me depri of eenzaam voel, of beter gezegd, ik kan er beter mee omgaan dan vroeger, op den duur leer je ermee omgaan, that's life, ik probeer me dan ook meestal nuttig bezig te houden.

Mad^Athlete 11-10-2002 22:51

Als et ff kan heel hard trainen, muziek luisteren, mijn dagboek achtig geval bijwerken, en uit de buurt van scherpe voorwerpen proberen te blijven

MiniLion 12-10-2002 09:08

uhhhhh
harde muziek aan zetten,
of vrienden bellen

moenbase 12-10-2002 09:39

'Stukkie' gitaar spelen.
Irritante reply's geven :o :D

MiniLion 12-10-2002 09:47

jah somz ook gitaartje spelen, ligt deraan

Rickjansen84 12-10-2002 12:53

een filmpje huren, met vrienden rondhangen, je geliefde bellen;).. ehm.. ja wat kan je nog meer doen.. tv kijken, boodschapje halen, alles wat je van je vervelende gedachtes afhoud, laat jezelf nooit ondergaan aan je gedachtes..

Esje 12-10-2002 14:40

muziek luisteren, tv kijken, schrijven, huilen, computeren (internet is soms wel een goeie uitlaatklep)

Droomvlucht 12-10-2002 15:00

mezelf verneuken........

Quiana 12-10-2002 15:02

mezelf verwonden, forummen, naar het strand.
hoewel het allemaal ook geen shit uitmaakt.

Angelic 12-10-2002 19:09

Na Ultra blije feel good japanse liedjes luister

(En ja het helpt zwaaar goed)

En als daar de kans niet tot is daaaaan *denkt*

Met m'n beste vrienden/vriendinnen omgaan

kaatje in da house 17-10-2002 11:24

als ik down ben, word ik ontzettend agressief. ik moet dan echt gauw iets vinden waar ik me op af kan reageren (bijv. gewoon ff flink tegen de muur rammen ofzo) anders ben ik bang dat ik mensen om mij heen pijn ga doen. en dan maak ik het alleen maar moeilijker voor mezelf. vaak reageer ik t ook wel op mezelf af....dat vind ik echt K*T!
gelukkig kan ik soms ook wel weer rustig worden van muziek luisteren en TV kijken enzo. scheelt n hoop gezeur en gedoe...

Grtz & more, K.G.

Marcade 17-10-2002 11:36

Citaat:

bLaCk BiRd schreef:
Wat doe jij wanneer je je verdrietig/depressief/eenzaam/boos enz. voelt?
Opruimen, afwassen, stofzuigen. Dan mezelf scheren, douchen, tandenpoetsen, deo opdoen, goed aankleden. Dan naar buiten, stad in, dingen halen.

Nuttige dingen doen, zodat ik mezelf langzaam beter ga voelen omdat ik 'nuttig bezig ben'.

hmm.

dystopia 17-10-2002 11:37

Citaat:

Marcade schreef:
Opruimen, afwassen. Dan mezelf scheren, douchen, tandenpoetsen, deo opdoen, goed aankleden. Dan naar buiten, stad in, dingen halen.

Nuttige dingen doen, zodat ik mezelf langzaam beter ga voelen omdat ik 'nuttig bezig ben'.

hmm.

Ja, ik ook eigelijk. Hou ook wel van efficientie..

MiZz TeRiOuZz 17-10-2002 14:06

lompe muziekj op getten...
heel hard...
tot dat de hele buurt het hoort...
het hept :D

Screenager 17-10-2002 16:15

helemaal niks... gewoon beetje depri rondhangen thuis.. computere.. zoals nu (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.