![]() |
Borstverkleining
(Ik weet niet goed of dit hier wel hoort, maar ik waag het erop)
Ik zit al een tijdje na te denken over borstverkleining. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de voor- en nadelen? Ik twijfel ontzettend (en zolang ik twijfel verandert er niks); ik ben ook beetje tegen 'dat soort' ingrepen (dat soort bedoel ik mee dat je iets aan je lichaam verandert, maar aangezien deze ingreep ook noodzakelijk kan zijn wil ik het geen cosmetische ingreep noemen) en ben ook een beetje bang dat ik er misschien toch spijt van krijg (de gedachte van: ik heb ze nou eenmaal/ze zijn van mij enz...) Dus graag mensen met ervaringen of mensen die iemand kennen die het heeft laten doen. En waarom je het zou af- of aanraden. B.v.d. Ireentje |
Je bent 17. Je bent pas uitgegroeid als je rond de 20 bent. Het is gevaarlijk om dat soort grote veranderingen aan te brengen aan je lichaam terwijl je nog in de groei bent! Je kunt bijv. een scheve kun je krijgen!
|
Ik zou er mee wachten als ik jou was.
a. tot je helemaal zeker bent b. tot je helemaal uitgegroeid e.d. bent! |
Ik was sowieso van plan om te wachten tot ik uitgegroeid ben.
Maar ik wil er nu al goed over nadenken, dus wilde ik graag voor- en nadelen weten. |
als je in de nieuwste ONE kijkt dat blad weetjewel, daar staat nu een heel stuk over borstverkleining(en vergroting) in, ook de voor en de nadelen
|
Je borsten groeien ongeveer tot je 20e, maar ik denk dat er (je bent 17) niet veel meer bij zou komen. Toch moet je nog wachten tot je tot een eventuele verkleining over zou gaan, omdat het nog niet helemaal uitgegroeid is en omdat je nog tijd hebt om erover na te denken. Heb je lichamelijk last van je borsten (denk aan rugpijn enz)?
Cat |
Citaat:
|
een meisje uit mijn klas (18) heeft het ongeveer 3mnd. geleden gedaan. Ze heeft in het begin heel erg veel pijn gehad. Ze heeft ook een week ofzo plat op bed gelegen, nu doet het nog steeds wel een beetje pijn, maar ze is er erg trots op en het is allemaal heel goed verlopen.
|
Citaat:
de nadelen: vooral dat het veel kost denk ik, en ik denk dat je der ook littekens van over kunt houden (bij vergroting in ieder geval... heel lelijk). Je moet maar es kijken hoelang het duurt bij jou voordat een gewoon litteken weggaat/vervaagd... Der zijn vast nog veel nadelen aan, maar daarvoor zou je best professioneel advies vragen... voordat je een beslissing maakt. |
In een paar Fancy's geleden stond een verhaal van iemand die een borstverkleining heeft gehad, maar ik weet het nog steeds niet :S
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Leonoor (21-12-2001).] |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |