Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   I will even pray... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=242400)

Gothic 08-10-2002 18:11

I will even pray...

I’m tired, I don’t know what to do,
I’m hiding behind sarcasm all day,
Love poisoned me, catch the enemy,
Should I just go to church and pray?

Pretending to be clueless, like it’s real,
Like there’s someone who’ll help me?
It doesn’t exist, I’m just too smart,
Just let me sleep underneath a tree.

I wish it would rain down on me,
And make everything go away,
I would do anything to succeed,
If I need to, I will even pray…

Anne 09-10-2002 08:35

Eind is echt (y) :) De rest van het gedicht ook hoor, en ik vind het extra mooi omdat ik er net van die sentimentele (niet dat jouw gedicht dat is!) pianomuziek onder had staan. :D

Gothic 10-10-2002 11:29

Citaat:

Anneee schreef:
Eind is echt (y) :) De rest van het gedicht ook hoor, en ik vind het extra mooi omdat ik er net van die sentimentele (niet dat jouw gedicht dat is!) pianomuziek onder had staan. :D
Dank je... welke pianomuziek?

Lethalis 10-10-2002 11:41

Nietzsche vond de kerk en het geloof - net zoals alcohol - niets meer dan vergif voor het volk. Je kan bidden wat je wil, maar het verandert echt niks :)

Dan het gedicht zelf. Ik vind bepaalde dingen een beetje merkwaardig.

"Like there’s someone who’ll help me?
It doesn’t exist, I’m just too smart"

Als je al van mening bent dat niemand je zal helpen, welk nut heeft dan het vragen om de goede wil van iets of iemand?

"Just let me sleep underneath a tree"

Wat wil je daar precies mee zeggen? In de context misschien "laat me maar met rust", maar het slapen onder een boom heeft daar opzich toch weinig mee te maken? :confused: :p

Gothic 10-10-2002 14:42

Citaat:

******** schreef:
Nietzsche vond de kerk en het geloof - net zoals alcohol - niets meer dan vergif voor het volk. Je kan bidden wat je wil, maar het verandert echt niks :)
Ik weet het, ik geloof ook niet, het bidden is sarcastisch, het zo wanhopig zijn, alles al gedaan hebben, zelfs binnen ookal helpt het niet...

Citaat:

Dan het gedicht zelf. Ik vind bepaalde dingen een beetje merkwaardig.

"Like there’s someone who’ll help me?
It doesn’t exist, I’m just too smart"

Als je al van mening bent dat niemand je zal helpen, welk nut heeft dan het vragen om de goede wil van iets of iemand?

zoals ik net al zei, op sommige momenten zijn mensen zo wanhopig dat ze alles willen doen om geholpen te worden... dan maar bidden... ik zal nooit bidden, maar dit kwam in me op...

Citaat:

"Just let me sleep underneath a tree"

Wat wil je daar precies mee zeggen? In de context misschien "laat me maar met rust", maar het slapen onder een boom heeft daar opzich toch weinig mee te maken? :confused: :p

Dat is gewoon een manier van iets verwoorden. Het is een beeld wat ik bij een gevoel heb, ook een moment dat ik zelfs heb meegemaakt. Gewoon een puur moment, je beroerd voelen, daar zitten in de regen en even helemaal niets
(ook te maken met bos, oma -> Lunteren)

Lethalis 10-10-2002 14:44

Ok :)

Gothic 10-10-2002 14:45

Citaat:

******** schreef:
Ok :)
Die avatar van je :D

Lethalis 10-10-2002 14:48

Citaat:

Gothic schreef:
Die avatar van je :D
:o

Ik was gisteren ook vaag bezig btw :D

Type 10-10-2002 20:05

2e zin is ZO op mij van toepassing...

klootzak2001 10-10-2002 23:09

hijs wel leuk,
beetje gevoel, ontwijking bla, die iedereen denkt ik weleens gebruikt

passenger_temp 11-10-2002 06:51

ik vind hem heel mooi

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.