![]() |
VS berechtigd Russische computercracker
Citaat:
In dit voorbeeld zijn ze in de VS opgepakt; het gebeurd ook nog wel eens dat iemand die in een ander land dan de VS een misdaad begaat moet worden uitgeleverd aan de VS. De zaak dat een Nederlander verdacht wordt van cocaine verkoop aan Amerikanen. Meer voorbeelden heb ik zo gauw niet. Wat vinden jullie hiervan? |
In feite heeft de FBI via dat fictieve bedrijf aangespoord tot die inbraak in een of ander Russisch systeem; een beetje dubieus, inderdaad.
|
COMPLEET IDIOOT.
net zo als de hollander(21) die maanden lang met een fictief 13-jarig meisje chatte. Ze vroeg hem steeds om naar de VS te komen om met allerlei sexuele beloningen. De man wou eerst, maar vond later dat hij zo iets niet kon maken. Toen hij toch naar amerika ging om bij zijn oom te werken werd hij opgepakt door de FBI zo dra hij geland was. Ik weet niet hoe zo iets strafrechtelijk werkt, maar als hollandse burger moet je toch in nederland berecht worden volgens nederlandse regels? Nouja, die man van hier boven zit nog steeds vast in amerika. EN DAN DE MANIER WAAROP :mad: (n) :eek: voor iets dat GEEN schade doet aan de maatschapij. kan echt niet zo. |
Die Amerikanen zijn best wel curieus.
|
Citaat:
|
Ja maar Amerika speelt het zo tricky omdat (in het geval van de Nederlandse voorbeelden) wij als EU geen mensen uitleveren aan landen met de doodstraf, maar ja hoe vaak dat bij de vs dan toch gedaan wordt :confused: :eek:
|
Laten die amerikanen zich eens lekker bezighouden met de misdaad in hun eigen land, daar is het volgens mij toch wel net ff erger dan hier.
|
het gaat hier in beide gevallen om misdaden over het internet, hetgeen buiten elke nationale grens valt voorzove rik weet...
niet dat uitlokking zou mogen :/ |
Citaat:
|
Citaat:
2 voorbeelden: 1) in China mag je vrij mp3 verspreiden omdat daar geen copyright geldt. 2) KaZaA (het netwerk geloof ik?) bevindt zich op een eiland in de stille oceaan. Daar gelden dan weer andere wetten voor dat netwerk waardoor ze niet berecht kunnen worden. Nu lees ik net iets interessants over de rechtszaak tegen KaZaA: Hier staat een recent artikel waar het besproken wordt :) |
Hmm, ik heb ook een keer meegekregen dat men een auto stationair liet draaien in een wijk (of course een 'arme' wijk; een zogenaamde 'ghetto') net zo lang tot er iemand in die auto stapte. En daar hadden ze dan een autodief te pakken.
Ergo; Amerika is een kloteland met dóm volk. In ieder geval iedereen die op Bush gestemd heeft is dom. En dat zijn er een hóóp. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |