Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   dde protocol (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=242884)

stevie 09-10-2002 10:59

dde protocol

Wie kent er iets van het dde protocol.
Het is namelijk voor een toepassing om een pc met een plc te laten communiceren. Ik ga hier mijn eindwerk rond maken en zouw hier graag meer informatie over willen te weten komen.
dank voor je begrip

Lethalis 09-10-2002 11:30

DDE binnen Windows is niks anders dan een protocol om gegevens tussen draaiende applicaties uit te wisselen (Dynamic Data Exchange dacht ik).

Hoe interface jij met de PLC? Via de COM-poort ofzo?

de postbode 09-10-2002 17:10

zoals al eerder gezegt. het is niet veel meer dat een data exchance protecol. [blijft er altijd over zeuren] www.google.com dat kan natuurlijk ook [/blijft er altijd over zeuren]
verder vraag ik me af waarom je dit als onderwerp kiest voor en eindwerkstuk als je dr niet echt veel vanaf weet?

-de postbode-

Sublime85 09-10-2002 20:42

Citaat:

de postbode schreef:

verder vraag ik me af waarom je dit als onderwerp kiest voor en eindwerkstuk als je dr niet echt veel vanaf weet?

-de postbode-

Zodat ie meer over dat onderwerp kan leren natuurlijk....duh daarom zit je op school om te leren ......:P:P

greetz

de postbode 09-10-2002 20:44

Citaat:

Sublime85 schreef:
Zodat ie meer over dat onderwerp kan leren natuurlijk....duh daarom zit je op school om te leren ......:P:P

greetz

:o en ik maar denken dat ik daar zit omdat het moet.

Sublime85 09-10-2002 21:01

Citaat:

de postbode schreef:
:o en ik maar denken dat ik daar zit omdat het moet.
Als je carriere wilt maken zal je ook wel moeten...en ik denk dat het het beste is om van zoveel mogelijk veel te weten is ook zo lullig als je je diploma HBO ICT net op het nippertje haalt en dan krijg je een baan bij ICT bedrijf X en die vragen...Hallo meneer de ICT postbode weet jij wat een DDE poort is en je weet het niet...gaat je bonus en carriere

greetz :D:P

de postbode 09-10-2002 21:10

Citaat:

Sublime85 schreef:
Als je carriere wilt maken zal je ook wel moeten...en ik denk dat het het beste is om van zoveel mogelijk veel te weten is ook zo lullig als je je diploma HBO ICT net op het nippertje haalt en dan krijg je een baan bij ICT bedrijf X en die vragen...Hallo meneer de ICT postbode weet jij wat een DDE poort is en je weet het niet...gaat je bonus en carriere

greetz :D:P

''ehh meneer de directeur zoekt u eerst zelf maar even :p www.google.com geen promotie voor mij :) ''

mwa, maar weer even ontopic :) voor watvoor opleiding moet je de opdracht maken?

-de postbode-

Sublime85 09-10-2002 21:19

Nou ik doe MBO ict en ik hoop voor hem dat ie geen huiswerk Protocollen heeft...met het HDLC protocol...en I-frames...........AAAAAAH wordt gek...haat 1nen en 0len .....trauma :rolleyes:

greetz

ps hehe als je een paar vragen wilt hebben kan ik ze wel intikken :D:P

Chimera 10-10-2002 07:41

Citaat:

Sublime85 schreef:
Hallo meneer de ICT postbode weet jij wat een DDE poort is en je weet het niet...gaat je bonus en carriere

Hoezo onzin. Het is onmogelijk alles te weten. Als je een vraag krijgt die je niet weet zeg je "moment, ik zoek 't op".

PIE 10-10-2002 09:22

Citaat:

Chimera schreef:
Hoezo onzin. Het is onmogelijk alles te weten. Als je een vraag krijgt die je niet weet zeg je "moment, ik zoek 't op".
Toch is het wel prettig als je al enig idee hebt waar het over gaat. :)

Lethalis 10-10-2002 10:29

Citaat:

Chimera schreef:
Inderdaad. Je moet je sowieso eerst ergens inwerken.

Chimera 10-10-2002 11:48

Citaat:

PIE schreef:
Toch is het wel prettig als je al enig idee hebt waar het over gaat. :)
Ik ben nu met een afstudeeropdracht over DNA bezig. Ik weet als ICT-er met alleen HAVO Biologie werkelijk geen zak van DNA. Betekent dit dan dat ik de opdracht niet aankan? Verre van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.