Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   De Amerikaanse Vlag=>>ik wordt gek: kleding,strings,oorbellen,schoenen etc (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=243055)

*Finding*Niki* 09-10-2002 13:33

De Amerikaanse Vlag=>>ik wordt gek: kleding,strings,oorbellen,schoenen etc

Ik loop in een schoenenwinkel en pas een erg leuk paar schoenen die in de uitverkoop zijn, zijn zitten lekker en staan leuk, totdat ik opmerk dat op de achterkant(bij je hiel) een gestikte Amerikaanse vlag zit, en ik vraag me af: wat doet dat ding nou weer daar? is dat een kenmerk dat een product goed is? net zoals tientallen jaren(honderden) alles wat maar een beetje romeins was (zie concertgebouwen, parfumflesjes, architectuur etc) een soort kwaliteit uitstraalde. nou die schoenen heb ik dus mooi niet gekocht, evenals andere 'leuke' dingen met die vlag; strings, sleutelhangers, sokken, oorbellen, sieraden, schoolspullen,schoenen, kledingmerken met amerikaanse namen en zo kan ik nog wel even doorgaan. ik wordt echt kotsziek van de amerikaanse invloed op ons land, school en nu ook al doodgewone producten!

liefs Dominique

PimpDude86 09-10-2002 13:38

uuuh is dat actueel?

autodropje 09-10-2002 13:56

aha...:confused:

A&N --> Lifestyle

Hukkie 09-10-2002 13:58

Je vergeet 'sokken'.

gentleman 09-10-2002 14:00

Ja, ik zag het een paar maanden veel op truien ed. heb het eigenlijk nooit zo mooi gevonden.

Voor mij een vorm van doorgeslagen patriottisme. ;)

Faery 09-10-2002 14:02

Citaat:

gentleman schreef:
Voor mij een vorm van doorgeslagen patriottisme. ;)
Wat doet dat patriotisme in ons land? :rolleyes:

... 't is nog een lelijke vlag ook

Hukkie 09-10-2002 14:03

Idd, wat doet dat vaderlandsgevoel voor Amerika in Nederland. Ik vind het al walgelijk genoeg dat dat gevoel ook voor Nederland bestaat. Bah.

gentleman 09-10-2002 14:05

Citaat:

Faery schreef:
Wat doet dat patriotisme in ons land? :rolleyes:

Geen idee, 't zullen wel de immigranten zijn ;)

Esmée 09-10-2002 14:10

Vergeet de vlag-All stars niet ;)

Blubje 09-10-2002 14:19

nee ik vind t ook nix....zowieso vlaggen van landen op kleding etc. vind ik lelijk, naja in sommige uitzonderlijke gevallen kan t wel leuk zijn, maar over t algemeen vind ik t niet leuk

Elektro M.J. 09-10-2002 14:33

ik vind de amerikaanse vlag niet mooi..

Not for Sale 09-10-2002 15:04

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:
nee ik vind t ook nix....zowieso vlaggen van landen op kleding etc. vind ik lelijk, naja in sommige uitzonderlijke gevallen kan t wel leuk zijn, maar over t algemeen vind ik t niet leuk
sowieso vlaggen van landen vind ik lelijk :)

'symbol of peace and justice' :rolleyes: yeah right..

Black Rainbow 09-10-2002 15:16

ermm ,lelijk, maar dat zijn de meeste vlaggen wel. :)

Landslide 09-10-2002 15:44

Ik haat de Amerikaanse vlag

bertbart 09-10-2002 16:11

als ik mensen zie lopen die iets met de amerikaanse vlag aan hebben, dan heb ik altijd zo veel zin om "taliban, taliban" te roepen:)

Mysterons 09-10-2002 16:17

ik vind het lelijk

Mad^Athlete 09-10-2002 16:22

Citaat:

bertbart schreef:
als ik mensen zie lopen die iets met de amerikaanse vlag aan hebben, dan heb ik altijd zo veel zin om "taliban, taliban" te roepen:)
:D :D Lol

shanli 09-10-2002 16:26

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:

S 09-10-2002 16:32

Boeiend hoor.

Ik heb een longsleeve waar met koeienletters JAPAN op de rug staat (kenners herkennen hem wel)...

Ik heb een gigantische Amerikaanse vlag in mijn hal hangen, een Amerikaanse adelaar als borstbeeld met de vlag om zich heengeslagen op mijn kamer staan, van bijna alle staten waar ik ben geweest een nummerplaat staan, de Amerikaanse vlaggen uit de revolutie heb ik ook in miniatuur op mijn kamer staan. Alle munten en een aantal biljetten heb ik op mijn kamer liggen...

Waar maak je je nou druk om? Als het leuk is, koop het dan. Amerika blijft een gigantische invloed houden op álle landen. Denk maar aan de producten die ze naar Nederland ed vervoeren

punkyfish 09-10-2002 18:28

Ik vind Amerika als land wel boeiend, wil er ook zeker een keer heen, maar er zijn ook genoeg dingen aan Amerika waar ik een hekel aan heb.
Ben een jaar oid geabonneerd geweest op het blad 'Amerika', waar gewoon echt álles over Amerika instaat, echt een geweldig mooi blad :)

Als de vlag op een mooie manier gebruikt wordt vind ik hem mooi. Die glitterriemen en glitterdingetjes met de vlag vind ik allemaal maar stom :) Ik heb daarentegen wel een geweldig mooi kussen met de vlag er op, die is echt prachtig :o

Mja.

Mindfields 09-10-2002 18:53

Hmm..dat heb ik met de Engelse vlag :D

Heb er een shirt van (helemaal), een string, een kussen, nog een shirt... :)
Maar dat is ook een veel mooiere vlag

Lafhoofd 09-10-2002 18:55

ik geef littleprincess helemaal gelijk!
spugen, dat moet ik ervan!!

cha0s 09-10-2002 19:04

http://www.adbusters.org/campaigns/flag/index.gif

vlaggetje :p

ontopic: 't is een kutvlag en ik zie 'm 't liefste niet.

Scarlett 09-10-2002 19:10

Aargh, mensen die 'wordt' neerzetten.. *ril*

Maar ik ben geen fan van de Amerikaanse vlag, vind 't niet echt de mooiste vlag die er bestaat, zal dus ook nooit een shirt kopen waar 'ie in z'n geheel opstaat. Denkik. En ik ga ook niet met hemdjes met de Engelse vlag, of met weet-ik-veel-wat-voor-ander-land lopen, want waarom zou ik. Bla.

Freshmaker 09-10-2002 19:14

Ik vind de Amerikaanse vlag wel mooi. Heb er 1 op m'n kamer hangen.

AtHell 09-10-2002 19:21

Citaat:

Coolkast schreef:
'symbol of peace and justice'
*wil die amerikaanse vlag maar dan wel groot genoeg om als "doek" over mn stoel heen te gooien*

mwah waarom die vlag ? gewoon hypocitie is heerlijk (y) dus vandaar *vind de vlag stiekem nog eens heel mooi ook* (o en ik ben dan heel true en ruig dat is wel de voornaamste reden)

[how :D bijna niet ontopic geweest]

mwah de vlag opzich is niet zo super mooi zeker niet op kleren.

en dat van die stoel... sja ik heb ooit een keer een kamer gezien met een soortgelijke stoel als ik heb alleen dan met de amerikaanse vlag erover en die stoel vond ik wel ruig :]

Benfatto 09-10-2002 20:20

ach iedereen doet mee aan de veramerikanisering van ons land, luiter maar eens hoe koel het is om engels te lullen, eigenlijk meer amerikaans.

één derde van de reclame op tv is engels (en de helft van de nederelandse bevolking snapt 'm niet, ging het stukje verder:D)
ik denk dat 95% van de films amerikaans is (nummer één filmland ter wereld is overigens India)
en in de muziek is het ook al bijna zo, kijk maar naar de top veertig van nu en die van acht jaar terug en tel de nederlandstalige platen

of tel hier eens de engelstalige sigs.......

AtHell 09-10-2002 20:25

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:
ach iedereen doet mee aan de veramerikanisering van ons land, luiter maar eens hoe koel het is om engels te lullen, eigenlijk meer amerikaans.

één derde van de reclame op tv is engels (en de helft van de nederelandse bevolking snapt 'm niet, ging het stukje verder:D)
ik denk dat 95% van de films amerikaans is (nummer één filmland ter wereld is overigens India)
en in de muziek is het ook al bijna zo, kijk maar naar de top veertig van nu en die van acht jaar terug en tel de nederlandstalige platen

of tel hier eens de engelstalige sigs.......

*doet vrolijk mee met de veramerikanisering* *ik ben true ik ben true zie mijn sig*

"ik ben vandaag zo vervelent zo vervelent zovervelent was ik nog nooit" ajd na-aper (k wou dr maar niet wanna-bee neerzetten ;))

bertbart 09-10-2002 21:51

Citaat:

S schreef:
Waar maak je je nou druk om? Als het leuk is, koop het dan. Amerika blijft een gigantische invloed houden op álle landen. Denk maar aan de producten die ze naar Nederland ed vervoeren
je gaat toch geen vlag uithangen, laat staan dragen, van een land, waarvan de president een oorlog wil beginnen alleen om zijn macht te benadrukken? :rolleyes:

eXo 09-10-2002 21:56

Citaat:

cHa0s schreef:
http://www.adbusters.org/campaigns/flag/index.gif

vlaggetje :p

ontopic: 't is een kutvlag en ik zie 'm 't liefste niet.

the corporate flag dus :D

ik heb een shirt met de Stars en Stripes erop, die draag ik wel, ik vind 'm niet echt lelijk maar ik heb 'm gehad van een hele goeie kamaraad van me die helaas nu in Amerika woont, dus het hij heeft een soort sentimentele waarde..

Paranoide 09-10-2002 23:17

Vlaggen horen op stokken, niet op rare t-shirtjes.

maar 09-10-2002 23:51

Ik vind het wel een mooie vlag, heb een aantal dingetjes waar die op staat cadeau gekregen en die gebruik/draag ik ook wel. Die sterretjes en streepjes zijn gewoon hip, en de kleuren ook; dan kom je al gauw bij de Amerikaanse vlag uit :D

S 10-10-2002 07:32

Citaat:

bertbart schreef:
je gaat toch geen vlag uithangen, laat staan dragen, van een land, waarvan de president een oorlog wil beginnen alleen om zijn macht te benadrukken? :rolleyes:
Eh, wat boeit dat nou? Ik hou van het land, niet van die geflipte president... :rolleyes:

Benfatto 10-10-2002 11:20

en als je de Nederlandse vlag op je kleding draagt en kistjes aanhebt ben je ineens nazi.....

tistochwat:confused:

nare man 10-10-2002 11:39

Ik kots van het Amerikaanse volk en de Amerikaanse overheid, dus waarom niet van het land zelf in geografisch opzicht? Zo bijzonder is dat nu ook weer niet: 85% woestijn en bordjes 'last gas for 150 miles'. Big deal.

Gèf mèh maar Amstèhdam...

AtHell 10-10-2002 11:42

Citaat:

nare man schreef:
wietstad olé olé

bertbart 10-10-2002 14:33

Citaat:

S schreef:
Eh, wat boeit dat nou? Ik hou van het land, niet van die geflipte president... :rolleyes:
het volk staat achter hem(n)

maar 10-10-2002 14:44

Citaat:

bertbart schreef:
het volk staat achter hem(n)
Echt niet voor de volle 100% procent; ze zijn echt niet allemaal zo naief als mensen lijken te denken.

S 10-10-2002 19:01

Citaat:

nare man schreef:
Ik kots van het Amerikaanse volk en de Amerikaanse overheid, dus waarom niet van het land zelf in geografisch opzicht? Zo bijzonder is dat nu ook weer niet: 85% woestijn en bordjes 'last gas for 150 miles'. Big deal.

Weleens @ Da Biggo Apple geweest?
Weleens @ Da Silver State geweest?

maantje tuurt 10-10-2002 19:08

tja, zo als gewoonlijk wordt alles overdreven in amerika, dus wordt ook overal die vlag opgezet :S

CraigDavid 10-10-2002 19:49

http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/togo.gif

ik had ook een kleine vs-vlaggetje op me schooltas
die heb ik afgehaald
nu zie de draden lopen waarmee het aan me tas was genaait
dat zie er veel beter uit vin ik

Vice 10-10-2002 19:49

ik dacht dat zulke vlaggetjes alleen voor de sier waren.
van welk land het ook mag zijn

CitizenErased 10-10-2002 19:50

Ik vind die vlaggen op kleding of andere artikelen een eritante manier van nationalisme, volgens mij krijgen die amerikanen daar een kick van. Net als in dat nummer van Missy Elliot, my party people, waar ze allemaal een kladingstuk aan hadden van de amrikaanse vlag.
Ik zie t al voor me allemaal nederlanders met een nederlandse vlag op hun kleding.

Je bent me aan het dollen
-spongebob-

maar 10-10-2002 22:54

Citaat:

CitizenErased schreef:
Ik vind die vlaggen op kleding of andere artikelen een eritante manier van nationalisme, volgens mij krijgen die amerikanen daar een kick van. Net als in dat nummer van Missy Elliot, my party people, waar ze allemaal een kladingstuk aan hadden van de amrikaanse vlag.
Ik zie t al voor me allemaal nederlanders met een nederlandse vlag op hun kleding.

Je bent me aan het dollen
-spongebob-

Toevallig heb ik vandaag nog getennist in een polo met een Nederlandse vlag erop; hij is ietsje minder mooi, dus zie je hem ietsje minder vaak. Ten tweede zie je in Amerika niet eens zo gek veel mensen met een vlaggetje op hun kleding, dus op zo'n eritante wijze uiten ze hun nationalisme ook weer niet.

eztah 10-10-2002 23:11

Tis een vorm van patriotisme en propaganda van Amerika.

Amerika, verschrikkelijk land, die vooraanstaat om de werled naar de klote te helpen.

Fuck Amerika, Fuck die vlag

G-Lo 10-10-2002 23:23

Mij zul je dr niet in zien lopen. In geen enkele kleding met opdruk van welke vlag dan ook trouwens.

Jehg. Lelijk, niet echt m'n lievelingsland (understatement)..etc etc.

nare man 10-10-2002 23:51

Citaat:

eztah schreef:
Fuck Amerika, Fuck die vlag
Precies!

De BRAND erin! :D

Feestbeest nummer 1 11-10-2002 04:46

Ik ben zwaar Amerika-fan, dus tja..... (y)

Landslide 11-10-2002 08:38

Citaat:

als ik mensen zie lopen die iets met de amerikaanse vlag aan hebben, dan heb ik altijd zo veel zin om "taliban, taliban" te roepen
(y)

raaah 11-10-2002 08:50

Citaat:

Glow schreef:
Mij zul je dr niet in zien lopen. In geen enkele kleding met opdruk van welke vlag dan ook trouwens.

Jehg. Lelijk, niet echt m'n lievelingsland (understatement)..etc etc.

gerlo is goed in het verwoorden van mijn mening :p maarja, helemaal mee eens dus :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.