Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Staatsexamens in Eindhoven... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=243056)

Andijvie 09-10-2002 13:34

Staatsexamens in Eindhoven...

Ik heb die dus - pas in mei, maar goed - nu vroeg ik me af: heeft iemand die hier al eens gedaan? En is de lokatie waar ze gehouden worden makkelijk vanaf het station (met de bus oid) te vinden/bereiken?

Yeah_Right 09-10-2002 15:35

Waar wordt hij dan gehouden?

---en wat houdt een staatsexamen in??----

misscattie 09-10-2002 16:56

Citaat:

Andijvie schreef:
Ik heb die dus - pas in mei, maar goed - nu vroeg ik me af: heeft iemand die hier al eens gedaan? En is de lokatie waar ze gehouden worden makkelijk vanaf het station (met de bus oid) te vinden/bereiken?
als je het adres geeft waar het is, kan ik je zo vertellen of het makkelijk te vinden is, en eventueel een route beschrijving geven:)

Rabbi Daniel 09-10-2002 20:51

Maak je daar nou maar geen zorgen over! :D

De locaties zijn ALTIJD met OV te bereiken, want de meeste kandidaten komen met OV...

Niet zo overbezorgd doen, volgens mij zit jij nu al helemaal in de zenuwen voor je examens. :D

Ik had schriftelijk in Arnhem, mondeling in Amersfoort... allebei goed bereikbaar met OV.

Rabbi Daniel 09-10-2002 20:55

Citaat:

Yeah_Right schreef:
Waar wordt hij dan gehouden?

---en wat houdt een staatsexamen in??----

Gewoon zelfde als een normaal schoolexamen MAVO/HAVO/VWO.

Iedereen kan zich opgeven via de IBG.

Verschil is dat schriftelijk tegelijk is met de scholen, maar mondeling is pas in juli/augustus.

Ik heb VWO Nederlands en Engels gehaald. :)

Yeah_Right 09-10-2002 21:00

Hmm, klinkt handig :)

Rabbi Daniel 10-10-2002 20:08

Citaat:

Yeah_Right schreef:
Hmm, klinkt handig :)
Zeer zeker aan te raden als je goed bent in Nederlands of Engels.

Pak eens een examenbundel, kijk het eens door.

Echt doodsimpel.

Ik heb 3 van de 25 boeken gelezen voor Nederlands en 2 van de 15 voor Engels, verder alleen uittreksels (o.a. van scholieren.com) gehaald, Tampert heeft er heel wat op gezet (y).

Verder is het voor:

Nederlands
-samenvatting van tekst maken
-vragen over tekst beantwoorden

Engels
-veel kleine teksten met alleen maar meerkeuzevragen

Nederlands mondeling
-kort gesprek over literatuurlijst, doodsimpel
-gedicht voorlezen

Engels mondeling
-kort gesprek over literatuurlijst, in het Engels

Echt simpel, en als je dat nu doet krijg je er voor de rest van je schooltijd vrijstelling voor. :D (y)

www.ib-groep.nl -> staatsexamens :)

Opgeven tot december. Kost niet zoveel, weet niet meer precies wat...

Andijvie 10-10-2002 20:15

Mja, ik maak me er al een beeetje druk om ja, wil dat vast achter de rug hebben :)

Ik weet nog niet waar het is, mja, ben gewoon benieuwd..

En Fleet -> hoe zijn die mondelingen? zijn die te doen?

daphaantje 10-10-2002 22:28

Meestal geeft de school waarop je zit ruim van te voren een brief mee waar alles in staat routte beschrijving enzo. ik heb zelf ook staatsexamen gedaan; schriftelijk in de aristozalen in amsterdam en mijn mondeling in Amersfoort.

volgensmij moet het geen punt zijn om met het openbaar vervoer te gaan! het is pas in mei :) daar heb je wel mazzel mee

utopian me 10-10-2002 23:08

whoooaaaa, vet! dat ga ik ook doen voor scheikunde of natuurkunde vwo oude stijl ofzo :) nu kan het nog, best koel..

Yolcu 11-10-2002 12:38

Je krijgt op z'n laatst 10 dagen voor je examen(s) een soort bevestiging, met daarbij een route-beschrijving. No worries dus.

Ik heb m'n hele Havo-examen (schriftelijk dan) in dezelfde periode gedaan als de staatsexamens, is verder een lang verhaal, maar tis heus niet zo eng als het lijkt. Ze zorgen heus wel dat de examenzaal/plaats goed bereikbaar is...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.