Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   I Have Seen Death Himself (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=243393)

Type 09-10-2002 19:20

I Have Seen Death Himself

(he is a clown)

http://images.deviantart.com/large/p...th_himself.jpg

I saw a clown die on a merry-go-round
Fallen off his horse.
Aged 11 and already down
On the ground where he belongs

I saw a clown die in the bumpercars
His thoughts so far away
He didn't know they could bump that hard
He didn't know it wouldn't let him stay

I saw a clown die in the corner of my eye
Drift away to another side
I didn't even get to say goodbye
When he slipped into the night

I saw a clown die
Just like that
He frowned but once
He looked at me before he went.

"Marry me"
"And carry me"
"Back home, back south..."

Frida 09-10-2002 19:25

Nieuw announcement, nieuw beleid!!! (update 5-10-2002) (geldig van 14-03-2002 tot 14-03-2006)
--------------------------------------------------------------------------------
Op dit forum zijn uiteraard de regels uit de Forumgeboden van toepassing. Daarbij heeft DoP ook nog een aantal ‘eigen’ regels, meer toegespitst op de dingen die hier spelen. De (aangepaste) regels die vanaf nu op DoP van toepassing zijn nog eens opgesomd:

- Niet meer dan twee topics per dag per persoon.

Type 09-10-2002 19:27

Citaat:

Frida schreef:
Nieuw announcement, nieuw beleid!!! (update 5-10-2002) (geldig van 14-03-2002 tot 14-03-2006)
--------------------------------------------------------------------------------
Op dit forum zijn uiteraard de regels uit de Forumgeboden van toepassing. Daarbij heeft DoP ook nog een aantal ‘eigen’ regels, meer toegespitst op de dingen die hier spelen. De (aangepaste) regels die vanaf nu op DoP van toepassing zijn nog eens opgesomd:

- Niet meer dan twee topics per dag per persoon.
Mijn excuses, ik wis er wel een. Staan er nu 3 geloof ik... For clown's dreams only dan maar weg...

Excuseer deze nieuweling aub..

Daarnaast heb ik liever dat je commentaar geeft op mijn gedicht, in plaats van te gaan regel-miernneuken, als ik zo vrij mag zijn...

LiNiaaL 09-10-2002 20:21

goed!!!

vooral het stukje

I saw a clown die in the bumpercars
His thoughts so far away
He didn't know they could bump that hard
He didn't know it wouldn't let him stay

...alleen, zoals je zelf denk ik ook wel ziet, heeft de laatste regel van dit stuk wel een hoge mate van rijmdwang, dat valt toch op als je het voor de 2e keer leest...

Type 09-10-2002 20:24

mja, lijkt idd zo, was ook mijn punt van kritiek bij dit stukje.
Zelf heb ik daar dan weer niet zo'n last van, het stoort mij niet, aangezien ik weet dat alles meteen uit het hoofdje is neergeschreven, zonder er veel bij over na te denken, zoals al mijn gedichten.

Overgelezen, redelijk geslaagd. En daar blijf ik bij :)

Woodstock 09-10-2002 20:27

wrah, that's too sad :(

mooi effect, die foto erbij, origineel. de laatste strofe is het mooist, en onverwacht mooi, zoals het hoort...

Pax
Amor
Vis Floris

LiNiaaL 09-10-2002 21:42

Citaat:

Type schreef:
mja, lijkt idd zo, was ook mijn punt van kritiek bij dit stukje.
Zelf heb ik daar dan weer niet zo'n last van, het stoort mij niet, aangezien ik weet dat alles meteen uit het hoofdje is neergeschreven, zonder er veel bij over na te denken, zoals al mijn gedichten.

Overgelezen, redelijk geslaagd. En daar blijf ik bij :)

uit het hoofdje? uit de inspiratie der Muzen zul je bedoelen! :)

Ringmaster 09-10-2002 21:47

Citaat:

Type schreef:
Mijn excuses, ik wis er wel een. Staan er nu 3 geloof ik... For clown's dreams only dan maar weg...

Excuseer deze nieuweling aub..

Daarnaast heb ik liever dat je commentaar geeft op mijn gedicht, in plaats van te gaan regel-miernneuken, als ik zo vrij mag zijn...

Gelijk heb je, al dat gemierenneuk...al dat gezeik. Damn, er zijn geen problemen, er zijn mensen...

Normaliter hou ik niet zo van engelstalig werk, maar dit kan zeer zeker zeer makkelijk door mijn beugel. Als jij het gedicht echt zelf heb geschreven, dan ben je goed bezig. En mijn voorliefde voor clowns is natuurlijk ook een voordeeltje.

I'm fucking Down with the Clown.

Good on ya,

Ringmastaaah.

Type 09-10-2002 22:01

ik kan je verzekeren dat dit zelf geschreven is...

Ringmaster 09-10-2002 22:02

Citaat:

Type schreef:
ik kan je verzekeren dat dit zelf geschreven is...
Dan kan ik jou verzekeren dat je goed werk geleverd heb.

Ik hou je in de gaten, boefje!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.