![]() |
Chaos (Genesis is terug :o)
Zijn ogen naar de lucht geslagen
Liggend in het zand Als hij nu stilaan sterven zou, stond het morgen in de krant Het zou brengen niets dan vragen De dood als elastiek Zijn lichaam dood, ideeen levend, naam niets dan mystiek Maar als hij eens zag Wat de dood ons gaf Geen tij om nog te keren Dan zou hij zich vanaf nu Als een resterend residu Spontaan de dood in zweren.. (c) Genesis |
mooi..
vooral die zin: de dood als elastiek vinnik heel mooi en ook vet goed ritme hoe doe je dat? ik kom er nooit uit.. het komt altijd net niet uit... frustrerend :confused: |
(y) Ik moest opeens aan Acda en de Munnik denken. :)
|
Formeel geen sonnet, maar loopt wel zo; gaaf :)
Zit ook een aantal sterke vondsten in. En mooie klanken, goed ritme. |
thx iedereen voor de replies :)
Evita: dat heb ik vaak ook, de ene keer lukt het gewoon beter dan de andere keer.. Anneee: Dat vind ik een compliment weet je dat :o weet niet of je het nou wel echt zo bedoelde :|:p Mcsun: Wat zijn de eisen aan een sonnet? Ik heb het ook niet geschreven met de bedoeling een sonnet te schijven, De verandering van schema aan het eind, heeft zeg maar een andere betekenis. Ik denk dat je dat bedoelt? Genesis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anneee: you're too sweet :p Genesis |
mooi mooi mooi
het begin een klein beetje stroefjes naar mijn gevoel, maar het midden/einde is een ware klapper! xxx |
Citaat:
vat de laatste strofe trouwens lekker dubbelzinnig op.. jammer dat daar geen reacties op komen, had ik zo mn best op gedaan :(:(.. Genesis |
Citaat:
Aan de ene kant, het dood "willen", zodat je, je niet meer druk hoeft te maken over de chaos in het leven, je kan je lostrekken van alle beinvloedingen in de wereld, aan de andere kant, als ware op de dood zweren, dat je iets van het leven gaat maken. Dat je wel degelijk je inbreng kan hebben, veranderingen kan aanbrengen/je eigen beinvloeding kan hebben op de wereld om je heen, waardoor je meer met beide benen op de grond staat. Tot zover analyse a la Mariamne ;) (K) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |