Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Stiefvader Rowena neergestoken in cel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=244033)

Rollo Tomasi 10-10-2002 14:21

Citaat:

Elvira schreef:

Maar iig als dit dus echt is gebeurd, vind ik het erg terecht.

Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden. Anders kunnen we net zo goed lynchpartijen gaan toestaan.

twiety 10-10-2002 14:22

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden. Anders kunnen we net zo goed lynchpartijen gaan toestaan.
Graag :D
Zo zorg je ook met je systeem ook dat criminelen gestraft worden. Toch?

autodropje 10-10-2002 14:29

Citaat:

twiety schreef:
Graag :D
Zo zorg je ook met je systeem ook dat criminelen gestraft worden. Toch?

en de niet criminelen ook (y)

:rolleyes:

nare man 10-10-2002 14:32

Citaat:

Elvira schreef:
En hij heeft het zelf gewoon uitgelokt, en dan ga je niet weglopen en doen alsof er nix is. Ik vind dan dat je actie moet ondernemen, laten zien dat je er niet van gedient bent.
Dat zou dus juist wel moeten. Als ik zeg 'vermoord mij dan' en jij vermoordt me, dan ben jij net zo goed strafbaar, ook al vroeg ik er om, of lokte ik het uit, of whatever. Zoals Rollo Tomasi al zegt: we hebben een rechtssysteem. We zijn geen stel barbaren wat eigenrichting toepast, al weet ik dat een hoop simpel plebs dat wel graag zou willen.:rolleyes:

Manus J. van Alles 10-10-2002 14:37

Ik ben wel op lynchen enzo tegen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het erg vind dat die gast dood is...

Joostje 10-10-2002 14:41

ze hadden die kerel op zn minst extra aandacht/ bewaking moeten geven in de cel, net zo als bij alle 'gehypte' criminelen.

Rollo Tomasi 10-10-2002 14:48

Citaat:

Elvira schreef:
Dat is anders maar ok, als je het dan omdraait iemand loopt naar je toe slaat jou met zijn vuist lekker op je gezicht. Ga je dan ook omdraaien en wegrennen?? Mij lijkt het logisch dat je die gast dan ook ff lekker wilt terug slaan, en dat je dat ook doet. Of als een man van 40 je zoontje van bv 10 zomaar even mishandeld, je komt hem tegen op straat, dan KAN je toch gewoon niet de andere kant op kijken en hem voorbij lopen. Nee dan ga je hem terug pakken voor wat hij je zoontje heeft aangedaan. Ik weet dat het niet hoort, maar hij vroeg erom.
Iemand in een opwelling een knal verkopen (en dus niet niet finaal in elkaar slaan) lijkt me wel wat anders dan iemand met voorbedachte rade neersteken.

UnknoWn EntiTy 10-10-2002 15:39

Citaat:

Manus J. van Alles schreef:
Ik ben wel op lynchen enzo tegen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het erg vind dat die gast dood is...
waar zie je dat staan?

Manus J. van Alles 10-10-2002 18:04

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
waar zie je dat staan?
Nergens, eigenlijk :) Gewoon een soort mening...

Rabbi Daniel 11-10-2002 17:14

Kindermoordenaars, kinderverkrachters, incestplegers e.d. komen in de gevangenis altijd voor één zéér groot probleem te staan: hun medegevangenen.
Deze categoriëen gevangenen worden namelijk ABSOLUUT niet gerespecteerd door andere criminelen, ze worden juist gehaat.

Het komt dan ook regelmatig voor dat die figuren in de cel worden vermoord. (y)

Sommige criminelen zijn zo slecht nog niet. :)

Met sommige afrekeningen in het criminele circuit ben ik het dus wel eens. ;) :D

TefnachT 11-10-2002 17:41

Ik vind het belachelijk dat dit nog kan in de hedendaagse gevangenis. De vader van Rowena heeft vreselijke dingen gedaan en was daar nog trots op ook. Dan kan ik begrijpen dat iemand hem een pak rammel geeft, maar een poging tot doodslag is wel even iets ernstiger. Je mag gewoon niet voor eigen rechter spelen! Hoewel ik moet toegeven dat ik er niet om zou rouwen of verbazen als zo iemand vermoord wordt.

Miss Helena 11-10-2002 18:05

Heb echt geen medelijden met die vent....

Joostje 11-10-2002 20:03

Citaat:

TefnachT schreef:
Ik vind het belachelijk dat dit nog kan in de hedendaagse gevangenis. De vader van Rowena heeft vreselijke dingen gedaan en was daar nog trots op ook. Dan kan ik begrijpen dat iemand hem een pak rammel geeft, maar een poging tot doodslag is wel even iets ernstiger. Je mag gewoon niet voor eigen rechter spelen! Hoewel ik moet toegeven dat ik er niet om zou rouwen of verbazen als zo iemand vermoord wordt.
en voor de verandering ben ik het totaal met je eens (y) :D

nare man 11-10-2002 21:08

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Met sommige afrekeningen in het criminele circuit ben ik het dus wel eens. ;) :D
Toch zou je het daar niet mee eens moeten zijn. Als je namelijk eigenrichting goedkeurt, ondergraaf je het rechtssysteem.

UnknoWn EntiTy 11-10-2002 21:40

Citaat:

Nergens, eigenlijk :) Gewoon een soort mening...
Ik bedoel eigenlijk, waar zie je staan dat hij dood is :)

hij leeft nl. nog :)

Shibby 11-10-2002 22:32

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden.
Ja kost weer veel tijd, geld en moeite....is toch verspilling :p

Manus J. van Alles 12-10-2002 09:30

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
Ik bedoel eigenlijk, waar zie je staan dat hij dood is :)

hij leeft nl. nog :)

Ow :(

Leesfoutje, ik nam aan dat neergestoken hier betekende dat'ie dood was :o

Ik las overigens in de Sp!ts dat hij was neergestoken met een balpen...

Fledderpoep 12-10-2002 12:11

Citaat:

Ow :(

Leesfoutje, ik nam aan dat neergestoken hier betekende dat'ie dood was :o

Ik las overigens in de Sp!ts dat hij was neergestoken met een balpen...

meeste balpennen zijn van plastic ...

als het een geslepen balpen is,klopt het dus nog steeds ...

Rickjansen84 12-10-2002 12:46

hij had net iets harder moeten steken...

kHebTrekInWatLekkers 12-10-2002 13:37

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Dat we een rechtsysteem hebben, betekent nog niet dat het recht spreekt...

Persoonlijk ben ik van mening dat dat soort zwakker vlees zo snel mogelijk van de aarde moet verdwijnen...

Quintiano 12-10-2002 17:56

Sommige motherfuckers verdienen 't. Zo ook hij. Geen enkele medelijden mee.

Manus J. van Alles 12-10-2002 18:01

Citaat:

Fledderpoep schreef:
meeste balpennen zijn van plastic ...

als het een geslepen balpen is,klopt het dus nog steeds ...

Ik heb nooit beweerd dat balpennen niet van plastic zijn, dit is meer bedoeld ter verduidelijking...

Rollo Tomasi 12-10-2002 20:55

Citaat:

Elvira schreef:
En hoe is dat dan zo anders? Allebei de keren pak je degene toch terug. Neersteken is een beetje erger, maar ligt er ook aan hoe erg degene jou heeft aangepakt, of je familie, vrienden.
Nog afgezien van de mate van verwonding....de impulsieve knal komt voort uit instinct, terwijl het neersteken voortkomt uit rationeel (nou ja) denken. De mens wordt geacht z'n hersenen te gebruiken. De knal is het effect van een soort survival mechanisme, het beschermen van je nageslacht. Het neersteken is gewoon domme wraak zonder nut, hoogstens het verlichten van je woede.

oneMen 16-10-2002 09:47

Ik zou gewoon elke morgen over zn hoofd pissen ofzow...

Ilsje 17-10-2002 23:44

Ksnap nie dat ze gevangenen bij elkaar laten. Ik bedoel, was er niet een aparte, lege, enge, koude kamer over ergens voor die man?

Rabbi Daniel 18-10-2002 16:30

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
1) Dat we een rechtsysteem hebben, betekent nog niet dat het recht spreekt...

2) Persoonlijk ben ik van mening dat dat soort zwakker vlees zo snel mogelijk van de aarde moet verdwijnen...

1) Klopt.

2) Heil! (Heb je die zin niet gewoon uit Mein Kampf overgenomen?)
Sorry als dit als aanval overkomt, maar de manier waarop je het zegt doet me toch aan een bepaalde periode in de geschiedenis denken... ;)

SuperS 18-10-2002 18:14

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
*leest niet verder dan deze post (2de)*

als dat rechtsysteem eens goed werkt, ja voor moord ga je 2 jaar de cel in ofzo, das toch ook niet gezond, ik vind dat als dat rechtsysteem de straf niet uitvoerd, dan moetten de burgers het maar zelf doen

Roos 18-10-2002 20:01

Even tussendoor: is die stiefvader al veroordeeld eigenlijk? Is hij al schuldig bevonden of loopt het proces nog en is hij 'slechts' verdachte?

Conan the Librarian 18-10-2002 20:51

Citaat:

rosi schreef:
Even tussendoor: is die stiefvader al veroordeeld eigenlijk? Is hij al schuldig bevonden of loopt het proces nog en is hij 'slechts' verdachte?
Citaat:

AMSTERDAM - Mike J., stiefvader en verdachte van de gruwelijke moord op Rowena Rikkers, is neergestoken door een gevangene
:)

kHebTrekInWatLekkers 18-10-2002 22:08

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

2) Heil! (Heb je die zin niet gewoon uit Mein Kampf overgenomen?)
Sorry als dit als aanval overkomt, maar de manier waarop je het zegt doet me toch aan een bepaalde periode in de geschiedenis denken... ;)

Ik ben een behoorlijke sukkel..... Misschien dat je even kan toelichten wat je precies wil bereiken met deze reactie. Persoonlijk zie ik niet echt een verband tussen de selectie van mensgroeperingen op grond van rasverschillen en op selecteren op grond van de overschreiding van de normen.
Naar mijn weten is dat (selectie en scheiding van mensen op grond van de overschreiding van de wettelijk bepaalde normen) waar het rechtsysteem voor bedoeld is.

Ik kan me vergissen, maar dat mag je mij dan vertellen.

jellerd 19-10-2002 20:30

slechte zaak.........

Joostje 19-10-2002 20:39

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ik ben een behoorlijke sukkel..... Misschien dat je even kan toelichten wat je precies wil bereiken met deze reactie. Persoonlijk zie ik niet echt een verband tussen de selectie van mensgroeperingen op grond van rasverschillen en op selecteren op grond van de overschreiding van de normen.
Naar mijn weten is dat (selectie en scheiding van mensen op grond van de overschreiding van de wettelijk bepaalde normen) waar het rechtsysteem voor bedoeld is.

Ik kan me vergissen, maar dat mag je mij dan vertellen.

Criminaliteit lijkt me niet echt genetisch, hetgeen "zwakker vlees" wel impliceert

Rollo Tomasi 19-10-2002 23:37

Citaat:

SuperS schreef:

als dat rechtsysteem eens goed werkt, ja voor moord ga je 2 jaar de cel in ofzo, das toch ook niet gezond, ik vind dat als dat rechtsysteem de straf niet uitvoerd, dan moetten de burgers het maar zelf doen

Ten eerste zelden krijg je voor moord maar zelden 2 jaar cel, ten tweede, als je burgers laat straffen kun je net zo goed het hele rechtssysteem overboord gooien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.