![]() |
osteoporose en ANBH
Hallo iedereen,
Ik heb de laatste tijd steeds last van plotselinge aanvallen van osteoporose. Ook heb ik ANBH, vooral als ik 's nachts in bed lig. Heel lastig. De dokter heeft mij verteld de osteoporose met melk en zuivelproducten te bestrijden dus telkens als ik het weer op voel komen grijp ik naar een pak zuivel. Heeft iemand tips voor mij, of zijn er lotgenoten? |
kalk kalk kalk kalk kalk.
Dat is het enige wat ik erover kan zeggen. Osteoporose heeft te maken met een 'tekort' aan kalk in je botten waardoor ze makkelijker breken. Als ik jou was, zou ik kijken of je voedingssupplementen kan vinden waar veel kalk (calcium) in zit, en bijvoorbeeld melk drinken met extra toegevoegde calcium. Je hebt nu ook sinaasappelsap met toegevoegde calcium, misschien is dat wat? Succes ermee! |
idd veel kalk!! extra vitamine d kan ook helpen en veel (blijven) bewegen!
ANBH ken ik niet. |
Osteoporose okee... maar ACUTE aanvallen van osteoporose? Wat moet ik me daar bij voorstellen? DAt er plotseling allemaal botjes breken? ANBH? WAsdat?
Beterschap iig :rolleyes: |
Zoiets heb je niet als je 17 bent en je voelt het al helemaal niet opkomen.
Ik word hier eerlijk gezegd een beetje moe van. |
Hou eens op met die bullshit over osteoporose. Dat is volstrekte NONSENSE. Osteoporose kan je van te voren iets VERMINDEREN door op jongere leeftijd veel kalk naar binnen te werken. Ook zijn er goede medicijnen voor in de omloop. (zeg je oma als ze daar last van heeft om om Fosamax te vragen; dat helpt goed) Het komt alleen voor bij vrouwen na de menopauze (en mannen van die leeftijd natuurlijk); en het is een langzaam proces.
Misschien een slotje op deze onzin? |
das toch een ziekte die bij ouderen voorkomt?
ik heb zo n vermoede dat diit topic op onzin hoort:S jij bent wel erg ziek hoor. *ziet nog een ander topic van jou* http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=240198 meisje heel veel beterschap :rolleyes: pas je op dat je niet volgende week een andere ziekte krijgt?:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze is blijkbaar erg vatbaar:S *is blij dat ze nooit van die erge ziektes krijgt:)* |
En ik heb nu een muisarm.. oeps :o klik ik toch niet op "close topic".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |