![]() |
Paddo's en leeftijd..
Denken jullie dat paddo's iets uitmaken met de leeftijd, zo van: neem geen paddo's als je pas 13 bent, maar pak ze pas als je 18 bent.. of denken jullie dat dan niet uitmaakt?? en waarom wel/niet??
alvast bedankt.. :) |
jah, want als je een zware trip hebt dan heb je veel te verwerken, je wordt soms in de trip erg geconfronteerd. kijk tuurlijk kan het goed gaan, maar je zult het maar hebben dat het verkeerd gaat, dat is het risico niet waard, wacht tot je je omgeving beter begrijpt. als je er aan toe bent komt de gelegenheid vanzelf wel.
|
neem het waneer je zelf wilt en er volledig over in bent gelicht, dan ben je er klaar voor.
|
ik zou het pas doen als je uit de zogenaamde pubertijd (ik haat dat woord) bent .... dan schijn je veel zeker te zijn van jezelf(ja ik ben pas 15 dus ik ga het ook nog niet doen).
|
jah... doe t als je wat ouder bent... dan kun je je hoofd er ook beter bij houden!
|
Ik vind dat je dat helemaal zelf moet weten..
Maar als ze ziek worden ofzo is het hun eigen schuld want een lichaam van iemand van 13 kan zulke dingen minder goed verdragen dan een volgroeid lichaam.. ( Kom ik aan met mijn kennis :p ) |
Iemand die ik ken, 13, heeft ook paddo's genomen.
nou, niks mee gebeurd :p ging gewoon goed :p Ps: meisje |
Ik ken een jongen die een hele hawaainse op zn 12'de nam en een 'egodeath' kreeg in het beatrixpark in amsterdam, heeft ook salvia, XTC etc gedaan ,zit op gymnasium en is nog 100%
|
Citaat:
|
Groei eerst als individu en ik stel voor pas na volgroeiing om drugs te gebruiken en dan verstandig en niet om vage redenen.
|
Omg ik was ook net 15 toen ik ze voor het eerst at en ging ook niet fout net als me andere vrienden die toen 14/15 waren ...
|
Valt wel mee, ik vind sowieso dat het van de persoon af hangt. Maar ik vind niet dat het goed is als kinderen van 12-13 jaar al paddo's gebruiken.
|
Doe het als je jezelf goed hebt ingelicht, je goed voelt en denkt dat je er klaar voor bent. Begin wel heel licht natuurlijk!
|
Citaat:
|
ik was ook 13 toen ik ze voor t eerst at, maakte echt niet zoveel uit. hangt er gewoon per persoon vanaf. als je niet bang bent en sterk in je schoenen staat kun je alles doen. t enige is dat je als je 13 bent je lichaam best klein is en geen vet heeft(meestal) en bovendien dat je spijsvertering sneller werkt. kijk dus uit met hele porties enzo, t'is namelijk niet grappig als je na 10 uur nog steeds heftig aan het trippen bent. ook, als je het neemt met mensen die ouder zijn, dan moet je het gewoon iets later nemen, ik weet uit eigen ervaring dat ik al na 5 minuten een lachkick kreeg... de rest werd toen jaloers en dacht dat het fake was, lieten me alleen achter, ik heb echt de heftigste 10 uur van mijn leventje toen meegemaakt, maarja, het kan dus wel
|
ik was 15, en kdenk dat k net zo hard zou doorflippen nu.. alleen zou ik ze nu niet nemen. maar als ik ze niet had genomen toen ik 15 was, had k niet die ervaring gehad, en was k nu misschien wel nieuwsgierig geweest.
t ligt er ook aan, neem je ze uit verveling.. omdat je jezelf klote voelt en je wilt ff 'weg' vanwege vriendne.. dan is t op latere leeftijd vaak zo dat je er meer over na denkt wat je doet |
Het is een best wel impact hebbend iets .. omze te eten.. heb ik begrepen van vrienden.
Zou het dus absoluut afraden aan iemand van 13.. Tja.. als je er gnoeg over weet.. en je denkt eraan toe te zijn.. ag je gang.. Zelf wil ik het zeker ook nog een keer uit proberen... ik zie wel wanneer :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |