![]() |
Kompas
Het kompas
Draait in de rondte En wijst een richting aan Maar is dit wel de juiste weg De weg die ik moet gaan Tussen Noord en West via Oost Een lange weg te gaan Heb ik wel genoeg tijd En kom ik wel op tijd aan? Het kompas Begleidt de wandelaar op zijn levensweg En elke keer weer die vraag Gaan we links of gaan we rechts Noord Zuid Oost West Wat is nou het best Na een aantal knopen lopen moeten weer knopen worden doorgehakt Het kompas Wijst de richting Nog even het hoekje om En dan... Bijna thuis |
Hmm... ik vind het gedicht eigenlijk niet zo goed. De beeldspraak heb je wel mooi gedaan, maar ik kan het ritme niet zo vinden. Niet dat ik nou wil zeggen dat ík zo goed kan dichten :D maar ik geef in ieder geval mijn mening. :) xxx
|
het symbool is wel leuk, maar voor mijn gevoel had je dat niet zo letterlijk moeten brengen ofzo.. Dan laat je niks te raden over.. Ik vind dat minpunt voor mijzelf hier zwaarder wegen dan het ritme zoals Anneee zei :)
please try again (y) Genesis |
Bedankt voor de tips; ik zal een herschrijvingspoging doen...
|
Citaat:
Genesis |
(...Een herschrijving....Graag reacties...)
Het kompas Wijst een richting De weg die ik moet gaan Te gaan op een tocht Een tocht door het leven Een tocht door mijn bestaan Tussen Noord en West Ligt een lange lijn van wegen De weg die ik moet gaan Is door het kompas gegeven Het kompas Begleidt mij op mijn weg omhoog Hoe lang ben ik onderweg En houdt ik het wel droog En elke keer rest weer die vraag Welke kant ga ik heen Op het kruispunt van het leven Wie werpe de eerste steen? |
Ik :)
Ik vind de herschreven versie veel beter, goed gedaan! (y) Zit meer ritme in dan in de 1e versie, klinkt beter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56. |