![]() |
kickboksschenen
Ok mijn vraag luid: Wat is de beste manier om aan kickboksschenen te komen?
Ik bedoel dus dat de zenuwen in je schenen gedood worden zodat je er geen gevoel meer in hebt. Dit wil ik heel graag ik weet dat het heel pijnlijk is en ik heb wat manieren gehoord maar is er iemand die daar meer van weet??? |
Waaorm wil je dat als ik vargen mag?
Het heeft toch helmaal geen nut om geen gevoel meer te hebben in je schenen? Is alleen maar slecht! |
Juist wel, als je een trap krijgt van iemand, je kunt zelf ook iemand met je schenen trappen, zonder dat je er iets van voelt!!!
Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen maar ik wil het gewoon graag. btw Niet dat ik een vechtersbaasje ben of wat dan ook maar voor het geval dat... |
nouw......is echt niet handig hoor, mn broer heeft jaren lang op kickboxen gezeten (vrij hoog niveau) en hij heeft nu dus ook nog steeds vrijwel tot geen gevoel in zun schenen, hij vind het echt kut dat ie het heeft, dus..... je moet het zelf maar weten
|
De zenuwen gaan niet kapot, het weefsel wordt alleen wat harder. Ik heb zelf van Taekwondo een paar plekken overgehouden waar ik nu minder gevoel in heb (gebruik nu scheenbeschermers om ergere blessures te voorkomen).
Het is nogal onzinnig om je schenen 'af te harden' voor 'het geval dat'. Daarbij is het sowieso dom om met je schenen te trappen. Als je iemand namelijk met je knie raakt, en de impact sterk genoeg is, breek je je been. Daar ben je dan mooi klaar mee. Het is veel beter óf zijwaarts te trappen of een ronde trap uit te voeren (dan strek je je been pas op het laatste moment en is het de bedoeling te raken met je voet, niet met de scheen .. en vervolgens het been zo snel mogelijk terug te trekken). Als je echt bang bent 'voor het geval dat', ga dan op een vechtsport waar je je leert te verdedigen en vooral ook te beheersen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |