![]() |
[netwerk] draadloos
we hebben hier bij ons in de buurt een draadloos netwerk aangelegd , hij doet het prima.
alles is volgens ons echt goed ingesteld. we kunnen elkaar computer zien, maar er niet inkomen dus ook geen bestanden overzetten. als we de verbinding weer omzetten met utp doet ie het wel. wie heeft hier ervaring mee (hardware doet het zeker wel goed) we kunnen elkaar wel pingen. via een ftp werkt het ook niet met bestandsoverdracht. mijn dank |
Oh wat een geweldige omschrijving weer van het probleem plus de gebruikte hard- en software :rolleyes:
Goed, ontopic: TCP/IP goed geinstalleerd? Bestandsoverdracht-protocol geinstalleerd? |
Citaat:
|
windows xp firewall uitgezet?
|
Citaat:
|
ja alle firewalls ook uitgezet, we snappen het echt niet wat er mis moet zijn.
Verbinding is gewoon excellent, met pingen nauwelijks verlies. alleen geen bestandsoverdracht we gebruiken XP |
Windows heeft altijd van dat soort vage problemen.....met een NT les deed het het ook gewoon niet konden we ook gewoon pingen...mss es overal 2000 instaleren en dan proberen...weet je tenminste of het aan XP ligt...wel veel werk...en anders Linux :D:D:D of gewoon het probleem uit XP halen :D:)
Greetz Mss updates instaleren...(kunnen jullie internetten of is het gewoon netwerk ?) |
Uhm ja.
Misschien is het een idee om useraccounts aan te maken? Stel: je zit met 2 PC's. Op beide PC's maak je dan een useraccount aan die gelijk is aan de loginnaam op de andere kant. Kloar. |
Hier in de buurt....om hoeveel meter gaat het als ik vragen mag?
|
Citaat:
|
En wat bedoel je eigenlijk met "niet inkomen"? -- Zie je geen shares of heb je geen access tot de shares?
Ik ging uit van het laatste in mijn vorige post. |
Citaat:
en de gedeelde mappen maar verder komen we niet klikken op de gedeelde mappen ----> dat geeft ons dan geen toegang die user account daar kan het probleem weleens liggen. hebben we nog niet geprobeerd, maar wel op geattendeerd door linksys. |
hmmzz, mijn oom zit dus ook met soortgelijk probleem, echter die hebben laptop waar xp op draait, en 2 pc's met W2k. dit zou toch geen probleem moeten opleveren aangezien ze hetzelfde protocol genruiken :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |