![]() |
Oorsprong van Engelse woorden
Hey, voor Engels moet ik voor een aantal Engelse woorden zien te achterhalen uit welke taal ze afkomstig zijn.
De woorden: Admiral zenith incognito rucksack dachshund yacht bistro menu spaghetti sputnik hero hara-kiri guerilla oligarchy vendetta paralysis karate balalaika kimono piano atmosphere alcohol mosquito chef snuff discotheque ranch steppe au pair blitz booby (trap) algebra patio origami buffaloes flamingoes walruses fetish Ik heb al in het woordenboek gekeken, maar kan daar niets vinden over de oorsprong van deze woorden. Iemand enig idee waar ik die wel zou kunnen vinden? |
met logisch nadenken kom je vast een heel eind
en al zou je t fout hebben is t ook vast geen ramp :) |
vul ze in in dictionary.com en
er staat gegarandeerd op 4 plaatsen waar het vandaan komt :) |
Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat alle zelfstandige naamwoorden met meer dan 3 lettergrepen uit het Latijn, en soms uit het Grieks komen.
|
Admiral - Latijn
zenith - Grieks incognito - Latijn spaghetti - Italiaans vendetta - Italiaans paralysis - Laijn karate - Japans kimono - Japans (geloof ik) piano - Latijn (geloof ik) atmosphere - Latijn mosquito - Latijn discotheque - Frans au pair - Frans natuurlijk! :p algebra - Grieks (geloof ik) patio - Latijn origami - Latijn |
Citaat:
diskos thekos |
wijs neus..! :p
zo kun je eeuwig doorgaan :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |