Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   school voor magie in Oostenrijk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=245450)

lone 11-10-2002 20:48

school voor magie in Oostenrijk

Hmm..zag het vanmorgen op het rtl-nieuws, t viel me op dat er nog geen topic over was, bij deze...

Er is dus een school geopend in Oostenrijk die les geeft in o.a. tarotkaarten leggen, astrologie, witte magie etc...

zie hier:
http://www.8ung.at/foundation/hs/hexenschule-e.html

Vraag me af wat jullie ervan denken...zouden jullie zelf naar zo'n school toegaan als dat in nederland was, of vinden jullie dat je zelf alles moet ontdekken zodat je een eigen stijl ontwikkeld..

Nefiāth 11-10-2002 21:10

Ehhh.... vaag. Vrees dat ze het thuis niet zo goed vinden als ik naar een "school voor magie" ga :D . Het spreekt me ook totaal niet aan, zou er dus zelf nooit heen gaan. Vind inderdaad dat je je eigen stijl moet ontwikkelen.

Aurelia AutumnRain 11-10-2002 21:47

Die mensen hebben zeker teveel Harry Potter gekeken.
Nee, ik vind het niks.
En je hebt er voor later ook niet echt veel aan ofzo.

Starfish 12-10-2002 10:10

Waaaaa, Zweinstein! Ga je dr dan ook naartoe met een speciale trein waarvoor je eerst door de muur heen moet lopen zodat je op het perron komt?
Nee ff serieus: Wie geeft daar dan les, een stelletje kwakzalvers? Ik geloof niet dat een echte magier (hoe je t ook noemt) zn beroep of zn gaven op zon school probeert over te brengen, dan issie toch wel heel erg onder zn niveau bezig.

PCRodent 12-10-2002 11:55

Citaat:

Starfish schreef:
Waaaaa, Zweinstein! Ga je dr dan ook naartoe met een speciale trein waarvoor je eerst door de muur heen moet lopen zodat je op het perron komt?
Nee ff serieus: Wie geeft daar dan les, een stelletje kwakzalvers? Ik geloof niet dat een echte magier (hoe je t ook noemt) zn beroep of zn gaven op zon school probeert over te brengen, dan issie toch wel heel erg onder zn niveau bezig.

Over niveau gesproken, als je een fatsoenlijk onderwijsinstituut claimt te zijn kun je ook eerst zorgen dat je Engels op niveau is :D

Hmmm...

legatus 12-10-2002 16:42

Citaat:

Die mensen hebben zeker teveel Harry Potter gekeken.
Nee, ik vind het niks.
En je hebt er voor later ook niet echt veel aan ofzo.

Ze krijgen ongetwijfeld veel publiciteit maar er zijn zoveel instituten, workshops en cursussen op deze gebieden dat ik niet snap waarom mensen het 'niks' vinden.

Hoe wou je het anders leren, uit een boek? Een begeleider, leraar, of iets soortgelijks is veel verstandiger.

Apomes 13-10-2002 14:07

het is geen echte school want die heksenschool is allen in het week-end en ik denk ook dat ze teveel naar HArry Potter hebben gekenen

ShoarmaSchaap 13-10-2002 14:55

lijkt me wel vet als het echt werkt :)

legatus 13-10-2002 15:08

Citaat:

het is geen echte school want die heksenschool is allen in het week-end en ik denk ook dat ze teveel naar HArry Potter hebben gekenen
Ik denk het niet. Vind het ook speculatie van jouw kant. Omdat Harry Potter populair is en ze een school starten moeten ze hun inspiratie daar wel vandaan halen?

sterrenmeisje 13-10-2002 17:10

het lijkt me zeker wel interessant en ik zou er echt wel een keertje willen gaan kijken en misschien zelfs een paar lessen volgen, maar ik ben niet iemand die snel dingen van andere mensen aanneemt. ik zoek liever zelf iets uit, en doe dingen liever alleen... ook niemand die je uitlacht als het foutgaat. soms iets samen doen is wel grappig en leerzaam... maar voor meestal: lonely

Yule 13-10-2002 19:03

Citaat:

*pixie* schreef:
het lijkt me zeker wel interessant en ik zou er echt wel een keertje willen gaan kijken en misschien zelfs een paar lessen volgen, maar ik ben niet iemand die snel dingen van andere mensen aanneemt. ik zoek liever zelf iets uit, en doe dingen liever alleen... ook niemand die je uitlacht als het foutgaat. soms iets samen doen is wel grappig en leerzaam... maar voor meestal: lonely
I totally agree

GreenWitchy 13-10-2002 19:23

d'r is nix mis met harry potter! :mad:

(alleen zo'n school is natuurlijk nix... :( )

*BB*

sylph.temp 14-10-2002 15:48

Hey, ik ben het er helemaal mee eens! Zo'n school is echt geweldig! Hehe, niet dat iemand dat heeft gezegd, maar goed. Ik moest toch van je reageren he, Lone? Gna gna= planktonlach ;)
Kuss

Time draft 15-10-2002 14:48

Citaat:

*pixie* schreef:
Door dingen vanuit andere perspectieven en opvatting te bekijken, zul je dingen zien en begrijpen die je zelf, op je eigen manier nooit had gezien.

Black Sugar 18-10-2002 00:18

Ik zou het wel eens willen zien, ben wle benieuwd hoe ze daar te werk gaan. (kan me d'r echt niets bij voorstellen)

Lady Arden 18-10-2002 15:59

(y) Toch zalig? ;)

In Leuven (geloof ik! ) heb je toch ook zoiets?
Sibylle's toverschool....
wou ik naartoe maar me mam was niet akkoord....
Waren maar een paar lessen (pijlers noemen ze die.)
Echt graaf!

x-x-x

The Underdog 23-10-2002 11:18

Belachelijk, goochelen kun je thuis toch ook nog leren :D

Janet 23-10-2002 12:45

mmm.....daar zou ik wel heen wille om te kijken hoe het daar is,alleen denk dat als ik dat vraag an me oudersdat ze dan gek worre....

murdoc 23-10-2002 17:25

ikkez......wil naar die school!!!

lone 23-10-2002 20:05

Ik zou er best naartoe willen als er zoiets in Nederland was...niet om alles stap voor stap te leren, maar meer om een basis te leggen en deze later zelf verder ontwikkelen.

sterrenmeisje 25-10-2002 11:16

Citaat:

Time draft schreef:
Door dingen vanuit andere perspectieven en opvatting te bekijken, zul je dingen zien en begrijpen die je zelf, op je eigen manier nooit had gezien.
dat is waar natuurljk.. maar daarom waardeer ik deze discussies ook zo erg

n hier laat iedereen elkaar tenminste uitpraten :)

vrolijkevlinder 29-10-2002 09:15

Harry Potter is real. :cool:

Lijkt me lachen om zo'n school te doen. Heel leerzaam. Alleen ik maak eerst wel even een normale studie af.

The Underdog 29-10-2002 16:05

Leerzaam...???
Laat me niet lachen, wat moet je daar nou leren, Gochelen kan iedereen thuis ook dus waarom zo'n school

lone 29-10-2002 16:48

Het is geen goochelen, als je even de moeite had genomen om de site te lezen, wat opzich wel handig is als je hierop wil reageren :rolleyes: dan had je dat wel gezien. Je krijgt lessen in tarotkaarten leggen, natuurlijke wetenschappen, astrology, rituelen etc...das toch echt heel iets anders dan dat van Hans Kazan... ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.