![]() |
Na-sinchronisatie??
Bij dbz is het ruk, maar Ducktales, of Pokemon? :o
Ducktales vind ik in het Engels én in het Nederlands (nog steeds) erg :cool: Pokemon kan ik helaas nergens in het Engels vinden :o :o :o :eek: En over Dexter, PPgirls en EE&E zal ik maar helemaal niet beginnen :mad: |
Ja, na-synchronisatie suckt. Alhoewel ik toch geen tekenfilms meer kijk...
|
Ik heb geen enkel probleem met nasynchronisatie (in het Nederlands en alleen bij tekenfilms welteverstaan), zolang dat goed gedaan is. Het is alleen niet leuk als je de originele stemmen al kent voor je de Nederlandse stemmen hoort...
|
weet je wat nog erger is???
reclames nagesynchronyseert... pfff reclame is al kut op zich |
Citaat:
Over het algmeen zuigt nasynchronisatie. Ook bij tekenfilms. Winnie de Poeh is een voorbeeld hoe het wel goed kan, hoewel ik de orginele versie niet ken. |
meestal is nasynchronisatie erg gaar...tekenfilms ja reclames ja maar bij films helemaal. (n)
Behalve dat het harstikke nep overkomt (de stem komt niet overeen met de emoties van de acteur, het klopt niet of is bv te overdreven) en het er gaar uitziet (mond zit te happen, stem zweeft ernaast) herken ik altijd tot mijn frustatie al die stemmen van bekende nederlanders telkens weer. Ipv dat ik een personage of figuur voor me zie, herken ik Carlo Boshard en Katja Schuurman etc...blegh:| |
Citaat:
|
Citaat:
denk ik |
Et hangt denkik af van de voice actors..in et NLs nagesynchroniseerde series hebben vrijwel altijd dezelfde stemmen, puur omdat er niet meer VA's zijn zijn...
Maar sommige zijn nog wel acceptabel (vooral Disney tekenfilms, die worden gekeurt door Disney zelf) DBZ zuigt in de Ocean versie (engelse Dub #2), maar de FUN-versie(engelse dub #1) is über en in mijn ogen beter dan et origineel, die wél weer beter is dan Ocean.. Ik erger me al erg snel aan nagesynchroniseerde series op TV....vanwege et handjevol VA's die dr hier zijn..... Asterix (film) is in et Nederlands walgelijk...de tekenfilms zijn weer prima.... |
Citaat:
tenzij ze ondertiteling gebruiken |
Citaat:
denk ik |
pokemon is erg goed gedaan:)
ik vind et kut bij Courage the Cowardly Dog... daar raakt een heel stuk van de humor verloren door de nasynchronisatie |
Citaat:
|
als je het in het nederlands al erg vindt....dan moet je bovengenoemde films/cartoons eens in het duits zien...
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was belachelijk. De stemmen passen niet bij het "mental picture" dat ik van Dex heb, om het zo maar te zeggen. Qua mondbewegingen wel goed gedaan, maar over het algemeen... (n) Niet als je de originele versie kent. Hoewel het bij the lord of the rings in het Duits heel goed is gedaan. Herr der Ringe (y) :D |
Citaat:
|
echt kut!!
ik zag eerst the nutty professor op zdf echt lomp zie je eddie murphy duits lullen, gelijk niet meer grappig Ik kan echt zo geen film kijken. gelukkig hebben doen ze dat niet in nederland maar in duitsland of frankrijk wel, ze zijn daar te lui om de ondertiteling lezen. |
het is, zoals hierboven al wordt gezegd in duitsland veruit het ergst met het na-synchroniseren, maar in NL gaan we ook steeds verder de verkeerde kant op, helaas, maar dat is waarschijnlijk de vooruitgang, kleine kinderen moeten nu ook de programma's kunnen begrijpen waar men ze 10 jaar geleden nog te oud voor vond ivm met het veel voorkomende geweld. Af en toe schrik ik echt wat die kleine kleutertjes allemaal niet zien aan geweld op TV
|
Citaat:
|
Wat dacht je van Shrek :( Echt fouttt... Engelse met Mike Myers, Cameron Diaz en Eddy Murphy 10x beter!
|
Citaat:
|
Citaat:
Die vond ik wel goed :) Da's ook iets van de enige Nederlandse nasynchronisatie die ik leuk gedaan vond :o De rest... bagger |
Oew, zooo irritant. Vooral als je een film gaat kijken, lekker zit, en het na-gesynchroniseert blijkt te zijn in het Duits. En dan bedoel ik dus geen tekenfilms.
|
Leuk is ook zo'n Duits nagesynchroniseerde musical :p
De normaal gesproken is dan Duits, het gezongen deel wordt plotseling Engels :P |
Citaat:
|
Citaat:
Bij de meeste films is het wel goed gedaan, qua mondbewegingen e.d. Maar is kan af en toe idd een tegenvaller zijn... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |