![]() |
psychologie
hoi,
ik zit er over te denken om psychologie te gaan studeren. ik zit nu op de havo. dus dan zal ik eerst het eerste jaar van hbo moeten doen en daarna door na psychologie. weet iemand misschien welke hbo opleiding je dan het beste kunt doen :confused: alvast bedankt! |
Ik studeer nu ook psychologie, en er zitten best wat mensen bij die een HBO opleiding hiervoor hebben gedaan. Als het goed is krijg je met hbo opleidingen als : toegepaste psychologie en spw/sph wel wat vrijstellingen in het eerste jaar. (die sluiten dus het beste aan).
|
Ik ga ook psychologie doen, en heb net zoals jij havo. Zit nu op t VWO, ik heb t dus anders aangepakt, want wilde met mn VWO-diploma eerst nog halen. Met Havo kun je ook een propedeuse jaar gaan doen. Toegepaste psychologie. Leek mij ook wel iets, maar dan krijg je alle vormen van psychologie voorgeschoteld. Dat wilde ikzelf liever niet.
|
wil ik misschien ook en zit ook op havo. ik ga in iedergeval geen vwo doen, verder zie ik nog wel. op zich maakt het niks uit welke hbo-propedeuse je hebt, creatieve thearapie lijkt me ook wel wat.
|
Citaat:
|
ik wil ook psychologie gaan studeren in tilburg.
Maarem er is nu toch ook een HBO-opleiding psychologie ofzo?? misschien is dat iets ...... |
Citaat:
|
Ik hoorde laatst ergens dat SPH (een van de) moeilijkste HBO-studies zijn dus misschien kun je beter een makkelijke(re) HBO-propedeuse doen want dan heb je natuurlijk meer kans dat je je propedeuse in een keer haalt...
(Zeiden ze tegen mij dus zeg ik het weer door) |
waar studeren jullie?? Ik ga ook psychologie doen (heb nog even, zit nu in de VWO5) maar heb nog geen idee waar. T wordt waarschijnlijk Groningen of Amsterdam..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit nu nog op het roc in Utrecht-Lunetten. Doe daar versneld havo. Daarna wil ik naar de HKU.
|
heej,ik studeer ook psychologie in tilburg ( mijn eerste jaartje daar) ...je kunt inderdaad eerst je vwo nog halen of als je daar geen zin in hebt de propedeuse voor hbo psychologie halen of een willekeurige andere hbo propedeuse...
succes ! grxxtjes mij |
Citaat:
|
hoi, even een vraagje voor de mensen die psychologie doen... er is tegen mij gezegd dat je met havo wiskunde A1 wel toegelaten wordt, maar dat je beter nog een je wiskunde bij moet werken. maar krijg je dan echt iets moeilijks van wiskundeofzo?
|
Citaat:
Ik zou iig naar wat open dagen gaan, en wat boeken inkijken en aan meerdere jaars vragen of ze het te doen vonden. Succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |