![]() |
Wondjes die niet meer dicht gaan..
Nou ehm, ik heb vrij veel wondjes/sneetjes in mijn armen en benen, en ik heb nu al een paar jaar dat het erg lang duurt voordat er een korstje opkomt,
maar de laatste tijd gaat t gewoon niet meer dicht :S Ik bedoel, na een hele tijd komt er wel een korstje op, maar dan loop ik er al een flinke tijd mee.. Kan dat komen doordat ik vaak wondjes op dezelfde plekken heb? Of is t gewoon veranderd :S En weet iemand hoe ik t tegen kan gaan? |
Citaat:
Eventueel Calendula er op smeren, gaat het soms wat sneller van over en 't heelt wat mooier ed. Ik heb er ook last van, m'n handen ed zitten soms onder de krassen (kat), die behoorlijk lang blijven zitten. En ook andere wondjes duurt heel lang voordat ze over gaan... 'k zou ook willen weten wat ik er aan kon doen. |
Kan het zijn dat je gewoon weinig van die stof in je bloed hebt die zorgt dat het stolt bij een wondje? Daar heb ik geloof ik last van, tenminste. Gewoon een schram of een krasje kan bij mij veel te lang doorbloeden.
|
Een poos geleden vertelde een meisje mij ook dat ze zoiets had, net zoals hierboven, een één of ander stofje niet genoeg aangemaakt. volgens mij zijn hier wel medicijnen voor ofzow, ik zal het ff voor je opzoeken.
Maar het beste is denk ik om ff met je huisarts te praten... Iig sterke ermee!!! ik hoop niet dat je zelf die wondjes maakt......... :( |
Hier wat info over de ziekte die je hebt als je wondjes niet meer goed dicht groeien hemofieli nou weet je ook hoe het heet, misschien dat je op i-net nog meer kunt vinden :)
|
Citaat:
heb t ooit bij biologie gehad maar weet t nauwelijks meer :D :o |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer er te weinig trombocyten (bloedplaatjes) in het bloed zijn duurt het dus langer voor een wondje stolt. Het aantal trombocyten in het bloed kan door een ziekte, hemofilie, lager zijn dan normaal, maar het aantal trombocyten kan ook kunstmatig worden verlaagd, met 'bloedverdunnende' middelen, anti-stollingsmiddelen. Aspirine is een bekend anti-stollingsmiddel. (Aspirine wordt niet meer gebruikt als pijnstiller; patiënten met o.a. trombose of atherosclerose krijgen het als bloedverdunner. Nadelige bijwerking is dan dat men zeer veel kan bloeden bij een kleine verwonding.) Dan kan je dus, bij een echt ernstige vorm, doodbloeden door een schaafwondje op je arm... Helemaal zelf geschreven. :o |
Vampiervleermuisspeeksel is ook een uitstekende bloedverdunner.
|
Citaat:
Krijg je wel genoeg vitamines binnen? |
Citaat:
Ripper |
Niet meer automutileren helpt ook wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
dan had ik het wel eerder gemerkt denk ik.. Vitamines, denk wel dat ik er genoeg binnenkrijg, eet wel redelijk gezond ed :) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |