![]() |
Diep Getroffen In Mijn Hart (Zoiets heb ik nog nooit geschreven, het gevoel spreekt)
Zacht en zorgzaam vloeit jouw hand
Als ware ik het warme zand Overtrokken door de vloed Wanneer ik in je ogen kijk Ben jij de diepte der zeeen gelijk In alles wat je doet Voel ik je lippen op de mijne Ik zou ze voelen, al zou je verdwijnen Terug in de koude nacht Voel ik me smelten in jouw armen Die mij in kou stilaan verwarmen Terwijl je niks van mij verwacht Voel ik mij niet eeuwig eenzaam Maar toch vrij waar ik ook heen ga En daardoor wat minder zwart En die roos van onbereikbaarheid dan Die jij zo zuiver tot je nam Diep getroffen in mijn hart.. (c) Genesis |
:)
|
Mooi geschreven, ben het met Gothic eens. Beetje dromerig verhaaltje, zoals iemand dat van zichzelf voor zichzelf verteld op een verlaten strand, afgelopen zonsondergang. Aww...
|
Sommige dingen vallen nogal buiten het metrum,
heel jammer, want verder is ie heel goed, bijvoorbeeld regel 3: bij 'overtrokken' leg je van nature de klemtoon op 'trok' en dat is juist niet wat je volgens het gedicht moet doen, kijk het probleem is- zand is 'lang' ahw in r. 2, wat betekent dat je de O van 3 kort maakt en de neiging hebt 'ver' lang te maken, dan praat je dus als iemand die niet goed nederlands kan je kunt best hulpwoorden toevoegen, 'zo', 'net', juist, toch, och, o van mijn part! Ook 'de vloed' klinkt niet helemaal fijn na 'door' een vloed is beter denk ik dan regel 2 van strofe 2 die is te lang en ook niet helemaal passend zo ook bij 3,2 metrumfoutje bij 4,2: waar ik ook heen ga, komt beter uit als 'waar ik dan ook heen ga' verder de betekenis: prachtig je kickt er meteen goed in met die 1e 2 zinnen, heel mooi, en het eind is ook heel goed (Y) |
Erg mooi en gevoelig dichtwerk, Die 1e en laatste trofe vind ik heel sterk verwoord;mooie beeldspraak (y) , gaat zo door, gaat zo door meneer:)
x |
Gevoelig gedicht...
ik vind vooral de laatste strofe erg mooi, je sluit het super af :) XXXX |
danku danku.. als ik op gevoel schijf gaat mijn hart altijd uit naar de inhoud, minder naar de stijl, maar ja, dan krijg je weer dat soort reacties als van deheer Evito. Dankuwel meneer Evito, volgende keer zal ik beter mijn best doen :o :p..
Iedereen thanks voor de reacties :) Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |