Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Formule 1, wie is de baas, wie beslist? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=246583)

Rhinus 13-10-2002 02:52

Formule 1, wie is de baas, wie beslist?
 
Hoi, 't is nu zaterdagnacht en iemand begon net Verstappen af te kraken waardoor de hell werd verenigd met de aarde.

Waar komt 't op neer? Wiens schult is het (vooral) als een auto kapot gaat? Van de coureur of van 't team (enzo)?

Graag uw meningen :).

DJ Incompetent 13-10-2002 03:22

váág topic maat

PV 13-10-2002 11:14

van de coureur als het komt door iets wat hij doet, van het team als het komt door iets waar het team wat aan had kunnen doen :confused:

Rhinus 13-10-2002 14:15

Ok, ik zal 't nog eens proberen te zeggen.

Stel, de auto van Coulthard kapt ermee omdat er een technisch mankement aan is. Komt dat dan door de coureur of niet?

PV 13-10-2002 14:25

Citaat:

Rhinus schreef:
Ok, ik zal 't nog eens proberen te zeggen.

Stel, de auto van Coulthard kapt ermee omdat er een technisch mankement aan is. Komt dat dan door de coureur of niet?

Dat ligt eraan of het door iets komt wat hij had kunnen voorkomen. Als hij te laat remt ofzo is het zijn schuld..

Conan the Librarian 14-10-2002 00:30

Citaat:

Rhinus schreef:
Stel, de auto van Coulthard kapt ermee omdat er een technisch mankement aan is. Komt dat dan door de coureur of niet?
Een technisch mankement komt *altijd* door de auto. Die kan immers niet meer verder.

De directe en indirecte oorzaak of oorzaken kunnen overal liggen. Misschien is het ontwerp slecht. Misschien zijn de gebruikte materialen wel van een slechte partij. Misschien is het assembleren niet goed genoeg gegaan. Misschien heeft Coulthard wel over een chicane gereden wat hem gezegd was niet te doen. Misschien heeft de monteur wel niet genoeg schroefjes aangedraaid. Misschien heeft Jean Todt wel wat zand in de tank gegooid. Misschien heeft de McLaren een selfdestruct-knopje.

Je weet het niet, als een technisch mankement zo uit het niets komt opdagen.

DJ Incompetent 14-10-2002 00:33

idd.

jdiezrequejo 14-10-2002 13:50

Citaat:

Conan the Librarian schreef:
Een technisch mankement komt *altijd* door de auto. Die kan immers niet meer verder.
de rijder druktte te hard zijn gaspedaal in waardoor zijn gaspedaal afbrook (wel extreem maar goed gaat om het idee ;)) dan heeft het team het gedaan. Althans dat zeg ik dan... :)

Andere mensen kunnen dan weer gaan zeggen, is de rijder zelf die het gaspedaal te hard indrukt..

Maar zo kunnen wij wel een hele trap naar beneden gaan om te zeggen wiens schuld is het.. (zo ver dat de stof, het materiaal waar het van gemaakt is, de schuld krijgt van het ongeluk ;))

Maar om het makkelijk te houden geven wij dan gewoon de mensen die de auto maken de schuld (altijd makkelijk de schuld afschuiven)

Rhinus 14-10-2002 19:23

:)

Maare, meestal 'voel' je toch al aan komen dat een auto 't gaat begeven. Toch?

Maar is het zeg maar de rijder die 't echt moet voelen? Of 't team dat met alle electronica aan moet voelen dat de auto binnenkort kapot gaat?

jdiezrequejo 14-10-2002 19:28

Citaat:

Rhinus schreef:
:)

Maare, meestal 'voel' je toch al aan komen dat een auto 't gaat begeven. Toch?

Maar is het zeg maar de rijder die 't echt moet voelen? Of 't team dat met alle electronica aan moet voelen dat de auto binnenkort kapot gaat?

de rijder voelt het, en het team kan het eventueel zien.

Rhinus 14-10-2002 19:29

Ja, maar wiens taak is het?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.