![]() |
Filmscenes met muziek
Welke filmscene vond je fantastisch, wat mede door de muziek eronder kwam?
Requiem for a dream - eindscene met overture, kronos quartet Vanilla sky - begin, radiohead eronder, fantastische scene Natural Born Killers - ontsnappingscene uit cell, met rage against the machine Mulholland drive - scene in theater, met dat theatrale is goed Good will hunting - scene in park met klassiek stukje eronder. |
d'r zijn er heel veel maar ik kom er zo niet op :s
nouja, iig the matrix heeft in alle actiescenes wel goede muziek... |
Snatch, als die stacaravan van Mikey's ma in de hens staat, met Massive Attack eronder.
|
Lord Of The Rings - The Bridge Of Khazad Dum
Gone In 60 Seconds - Moby's Flower dat zijn 2 echte toppers waar ik makkelijk op kan komen |
Ik vond het persoonlijk supervet wanneer je in Blues Brothers de Blues Brothers theme (Peter Gunn) hoort, dat dan Carrie Fisher langskomt en een rocketlaucher op het duo afvuurt. En in in het midden van allemaal stof en rotzooi staan ze dan op, vegen ze het stof van hun jasjes en lopen ze verder, op dat moment begint de muziek ook weer.. da's echt superkoel
|
Event Horizon, muziek is van Orbital.
|
Pulp Fiction begint geweldig met Dick Dale, Trainspotting begint briljant met Iggy Pop (Lust for Life) en Easy Rider begint fenomenaal met Steppenwolf (The Pusher en Born To Be Wild).
Van die laatste is de Born To Be Wild motorrijd-scène mijn all time favoriete filmmuziekscène! (y) |
Rocky met dat liedje van survivor is wel leuk, hoe heet het ook al weer?? the eye of the tiger toch??
Vanilla sky is ook vet idd met 'everything in its right place' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(ik meen het hoor) |
de eindscene van fight club, met the pixies - where is my mind
en o.a. in trainspotting, dancer in the dark, the virgin suicides en pulp fiction zitten koele stukjes met muziek |
Requiem for a Dream...de hele film. Alles is gewoon zooo goed.
|
weet iemand welk nummer er draait in Dumb & dumber ..als Lloyd [jim carrey] voor het eerst Mary ziet?
ik heb de soundtrack gecheckt, maar daar staat ie ook niet op iemand aub?? |
tja 't eerste wat in me op komt zijn die scenes in The Exorcist waar Tubular Bells van Mike Oldfield zachtjes begint.
|
Citaat:
verder nog bittersweet symphonie van the verve in Cruel intentions en Reservoir dogs little greenbag als ze in het begin aan komen lopen en stuck in the middle with you als ze van mr orange zijn oor eraf snijden |
Dopeheid troef met Stealers Wheel's Stuck In The Middle With You wanneer Michael Madsen als Mr. Blonde de gevangengenomen agent gaat 'bewerken' in Reservoir Dogs.
Erg wijs is ook het deuntje uit Pulp Fiction van -ik meen- George Thorogood met Girl, You'll Be A Woman Soon, wanneer Vincent Vega en Marcellus Wallace's vriendin 's avonds thuiskomen :> Verder heb ik ontzettend genoten van de achtergrondmuziek bij Batman Returns, en vind ik over 't algmeeen de filmmuziek van Micheal Kamen erg goed. |
op het eind bij donnie darko, als alles zeg maar teruggaat, dan spelen ze een erg mooi langzaam nummer, ik heb de aftiteling gescheckt maar er stond alleen een naam van 1of andere man, zal wel geen bekend nummer zijn geweest...
iig, die is erg mooi en past heel goed bij het einde, en de tekst bij het karakter donnie darko |
Citaat:
|
Citaat:
Ook een hoop memorabele scenes uit de Star Wars trilogie zouden helemaal niet zo memorabel zijn geweest als John Williams niet zo'n geweldige soundtrack had gecomponeerd. |
Lord of the Rings...Buckleberry ferry met de black riders...wauw
Signs...dat ze uitzoomen op de graancirkels met muziek van James Newton Howard Alien 3...sterfscene van Lt. Ripley muziek van Elliot Goldenthal Philadelphia...eindscene waar je de homevideo ziet van 'tom hanks' als kind met Neil young's Philadelphia... Jurassic Park...wanneer ze het eiland naderen, dat welkomstdeuntje... Anaconda...begin en eind met dat pamfluit melodietje: je waant je bijna in de tropen... En natuurlijk The Imperial March...de aankomst van de keizer in Star Wars... |
uhm echt scenes weet ik niet maar mijn favoriete muzikant in de film is danny elfman en dan vooral in sleepy hollow en al helemaaaaaaaal in edward scissorhands, geweldige cds die ook zonder de film erg gaaf zijn om te luisteren
|
Pi! Clint Mansell... wauw!
|
In Crimson Tide, aan het eind als de hele boot aan het juichen is. Die geweldige bombastische muziek van Hans Zimmer.
In The Rock zitten ook geweldige fragmenten en muziek van deze fantastische filmmuzikant!! |
ohja, de muziek van ennio moricone vind ik erg goed
o.a. van de film: one upon a time in the west |
De scene in de kleedkamer uit Remember the titans dat ze de muziek aanzetten. temptation - Ain't no mountain high enough.
------------------- l1 |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zelf vind ik goeie momenten: Pulp Fiction: Introscene (Dick Dale - Misirlou) Fight Club: Intro- en eindscene (Pixies - Where's My Mind, en Dust Brothers) Requiem For A Dream: Laatste scene met koele soundtrack (Kronos - Lux Eternae dacht ik) Blade Runner - Credits (Vangelis) |
gek dat niemand moulin roug eheeft genoemd, tango de roxanne bezorgt me nog altijd kippenvel, vandag nog gezien voor mijn studie in de bios en weer liepen de rillingen over mijn rug..
verder ...the craft :) en being john malkovich :) met amphibian van björk. en eigenlijk verder bijna alles wat er genoemd is hiervoor... |
Citaat:
*downt* |
Het beginshot van Wilde Mossels met Ramblin', prachtig.
En natuurlijk 2001 A Space Odyssee - but how strange to change / from major to minor... Every time we say... Ik draaf door :D. |
Citaat:
Is dat niet Dreamweaver? Of is dat weer 'n andere film |
Ik vind persoonlijk dat stuk uit Highlander een van de mooiste en ontroerendste scenes (vooral in de combinatie met de muziek)
De vrouw van de ontsterfelijke hoofdpersoon is wel ouder geworden en ook gestorven. En dan hoor je Who Wants to Live Forever. Echt 'n heel mooi stuk met geweldige lyrics (Who wants to live forever, when love must die) *pinkt 'n traantje weg |
En o ja, natuurlijk de muziek van Amélie :).
De (hele) soundtrack van Vengo is trouwens ook erg goed, maar dat gaat wel weer een heel andere richting op... |
Citaat:
ik vind dat beginfilmpje van die serie met queen - princes of the universe ook wel stoer... behoorlijk fout, maar vroeger was ik daar fan van ;) :o |
Citaat:
Verder bedacht ik me... Mission Impossible blijft leuk, wegkijkactie film met dat deuntjer eronder. Willekeurge scene |
Ik vind de muziek in The Matrix echt geniaal, in bijna alle goeie scenes zit ook geniale muziek
|
Citaat:
zit dat ook in de serie ja? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |