![]() |
De Koran, de Bijbel en andere heilige boeken
Het schijnt tegenwoordig het beste excuus te zijn: Het staat in de Koran. Volgens dit boek zou je mogen moorden, en de Islam ten kosten van alles mogen verdedigen. Dit is echter niet helemaal zo. Maar aangezien een groot aantal mensen in die landen niet kan lezen, wordt het zo door andere voor hun uitgelegd.
Ook de bijbel heeft er een handje van: Oog om oog, tand om tand. Dit zou dus betekenen de een moord de ander, de nabestaande moord terug. Die heilige boeken moeten gewoon worden afgeschaft, er staat niets anders dan onzin in. God zij er was water, en *ploop* 70% van de aarde bestond uit water. Vervolgens moet Mozes een zeetje oversteken, en *ploop* al het water gaat aan de kant. |
Dit zeg ik al een hele tijd. Dat middeleeuwse boeken nu nog steeds gelden!
|
Geef me dan een bron waar staat in de koran bv dat je mensen mag vermoorden???? ik wil het dan ook wel zien, (dat staat er dus niet in)
|
Ik ben tegen elk geloof, dus ook tegen de boeken die bij dat geloof horen. Uit geloof komen alleen maar onnodige oorlogen voort.
|
Citaat:
|
Trouwens, is dit A&N? :confused:
|
Citaat:
De meeste daarvan zijn gelukkig liberaal en staan wel open voor ideeën van anderen, maar helaas zijn er ook een aantal die iedere andersdenkende ziet als vijand. Een goed voorbeeld bij dit onderwerp is het conflict tussen de Israëliï en Palestijnen. Je moet toch wel heel erg geïndoctrineerd worden om een zelfmoord aanslag te plegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
en noem mij eens een oorlog die alleen door een godsdienstig conflict veroorzaakt werd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
A&N --> F&L
|
Citaat:
als er nou niet gewoo een overschot aan jonge adel die geen kans had om hun vader op te volgen, als venetie niet een wraak gekoesterd had jegens byzantium, als mensen nou niet gingen om in hun vaderland eer te verwerven, al smensen niet terugkwamen met een hele hoop schatten, zou ik je best geloven :D |
Citaat:
Voor de rest.... ik zou het niet weten. Economische en sociale omstandigheden zij altijd veel belangrijker, met de godsdienst hoogstens als katalysator. Oorlog zonder godsdienstige redenen? WWI, WWII, falkland-oorlog, politionele acties, koude oorlog, vietnam, Rwanda... etc etc |
veel van deze boeken zijn gebaseerd op beeldspraak, dus niet letterlijk nemen.
als ik de bijbel letterlijk moet nemen, dan zou ik dus volgens het boek Matteus mijn rechterwang toekeren om geslagen te worden als ik op mijn linkerwang werd geslagen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over die oorlogen die zogenaamd los zouden staan van religie: als de vijand wordt afgeschilderd als (het) kwaad is er al een religie. Oorlog, propaganda en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. |
1 DING MOET DUIDELIJK VOOR DE PERSONEN ZONDER GELOOF ZIJN: IN GEEN ENKEL GELOOF, BOEK, STAAT DAT ER OORLOGEN GEPLEEGD MOETEN WORDEN. ALLEEN DE MENSEN VAN TEGENWOORDIG KUNNEN NIETS ANDERS. Het ligt aan een mens, hoe die is grootgebracht, en niet aan de godsdienst. Een voorbeeld: moslims in afganistan leven heel anders dan moslims in nederland. Maar ze zijn alle twee moslims.
|
Citaat:
|
Te vaak geweest. Fijn dat ik nu dit soort zooi via A&N krijg :/
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39. |