Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Geloof je in ander leven? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=247309)

The Crash Bash 13-10-2002 19:04

Geloof je in ander leven?

Geloof je dat er nog ergens in het heelal ander leven is?
Ik wel maar niet dat ze met ufo's en van die shit naar hier komen maar er moet toch ergens in het heelal nog leven zijn.
wat denk jij?

*Norena* 13-10-2002 19:05

nee,...ik geloof daar niet in..

Boogie 13-10-2002 19:05

---> Populaire Wetenschappen

Talon 13-10-2002 19:05

denk het ook
is niet meer dan logisch

Wijze vrouw 13-10-2002 19:24

Ja!

parijsdakar 13-10-2002 19:29

:D het heelal is oneindigend, het leven is oneindigend, de mogelijkheden zijn daardoor ook oneindigend.
nu is er ZEKER (omdat alles oneindigend is) ook een planeet als de aarde waar ze b.v. :rolleyes: ww1 of :rolleyes: ww2 of zelfs :rolleyes: ww3 aan het meemaken zijn. :eek: Dat is zeker omdat het ook zeker is dat de planeten en het leven oneindigend is in het heelal, het heelal is namelijk oneindigend. :eek:

(y)

GinnyPig 13-10-2002 19:42

Citaat:

parijsdakar schreef:
:D het heelal is oneindigend, het leven is oneindigend, de mogelijkheden zijn daardoor ook oneindigend.
nu is er ZEKER (omdat alles oneindigend is) ook een planeet als de aarde waar ze b.v. :rolleyes: ww1 of :rolleyes: ww2 of zelfs :rolleyes: ww3 aan het meemaken zijn. :eek: Dat is zeker omdat het ook zeker is dat de planeten en het leven oneindigend is in het heelal, het heelal is namelijk oneindigend. :eek:

(y)

et heelal is niet per se oneindig...

En dus is je redenatie ongegrond ;)

parijsdakar 13-10-2002 19:44

:rolleyes: :confused: wat is er dan na het einde?? :confused: een grote leegte ofzo (n) :rolleyes: (n)

parijsdakar 13-10-2002 19:45

Citaat:

GinnyPig schreef:
et heelal is niet per se oneindig...

En dus is je redenatie ongegrond ;)

:rolleyes: en wat is er dan na het einde??? een grote leegte ofzo?? (n) :rolleyes:

GinnyPig 13-10-2002 19:46

Citaat:

parijsdakar schreef:
:rolleyes: :confused: wat is er dan na het einde?? :confused: een grote leegte ofzo (n) :rolleyes: (n)
Waarom niet? Omdat het je niet aanspreekt neem je maar aan dat het niet zo is?

Smillo 13-10-2002 21:52

er zal vast wel leven zijn.
het is alleen meer de vraag hoe het er uit ziet.
en of het inteligent is.

de andere levensvormen ontmoeten is heel onwaarschijnlijk.
maar dat er iets is
is vrijwel zeker.

Kruymeldtje 13-10-2002 23:53

Ander leven
Geen twijfel mogelijk, wij zijn slechts een nietige planeet daar ergens in dit gigantische universum. Dus het is onoverkomelijk dat er nog buiten deze aardkloot nog leven mogelijk is.
In hoeverre dat andere leven geevolueerd is is natuurlijk een erg leuke vraag. Ik weet het niet maar het is iets wat me erg interesseerd.

Just Johan 14-10-2002 08:13

Citaat:

parijsdakar schreef:
check dit: http://www.urania.be/sterrenkunde/ko...e/oneindig.php

het heelal hoeft dus niet perse oneindig te zijn. en stel dat het wel zo is dan gaat je redenatie nog niet op want je neemt zomaar aan dat de hoeveelheid massa in het heelal oneindig is en dat lijkt me niet zo netjes.

parijsdakar 14-10-2002 14:56

Citaat:

Just Johan schreef:
check dit: http://www.urania.be/sterrenkunde/ko...e/oneindig.php

het heelal hoeft dus niet perse oneindig te zijn. en stel dat het wel zo is dan gaat je redenatie nog niet op want je neemt zomaar aan dat de hoeveelheid massa in het heelal oneindig is en dat lijkt me niet zo netjes.

:rolleyes: met datgene wat ik moest checken ben ik het niet eens :rolleyes: , :p ik blijf bij mijn mening :p .

:D

Dutchian 14-10-2002 15:19

Ik geloof zeker wel dat er ergens anders leven is behalve op deze planeet.

Intilligent leven geloof ik ook in, ook al denk ik niet dat we die snel vinden.

oosterhout 14-10-2002 15:32

ik geloof zeker wel dat er ander leven is. en ook vast wel ander intelligentleven wat regelmatig onze planeet bezoekt.
ze weten ook pas sind een week dat we een nieuwe planeet in ons zonnestelsel hebben dus waarom geen ander intelligent leven? :cool:

Smillo 14-10-2002 18:39

Citaat:

oosterhout schreef:
ik geloof zeker wel dat er ander leven is. en ook vast wel ander intelligentleven wat regelmatig onze planeet bezoekt.
ze weten ook pas sind een week dat we een nieuwe planeet in ons zonnestelsel hebben dus waarom geen ander intelligent leven? :cool:

*Xfiles tune op de achtergrond*

kijk ik sluit nix uit.
maar als ik kijk naar wat voor afstanden en hoe oud het universum is. en de levensduur van een ster/zon dan vindt ik het wel bijzonder toevallig als 1 ander inteligent ras die tegelijk met ons leeft ons heeft gevonden hier heen is gekomen om dan rondjes rond de planeet te vliegen en dan weer weg te gaan.

tuurlijk het kan.

ik kan morge ook wakker worden als multimiljonair. en ik denk eerlijk dat daar meer kans op is dan dat we morge wakker worden met een groepje buitenaardse in onze tuin.

Just Johan 14-10-2002 18:43

Citaat:

oosterhout schreef:
en ook vast wel ander intelligentleven wat regelmatig onze planeet bezoekt.
heb ik ook een tijd gedacht; tot ik ging merken dat m'n bronnen niet deugden; alleen maar gebouwd op pseudowetenschappelijk gespeculeer en slecht geverifieerde verhalen van wazige figuren. Neemt niet weg dat het zo zou kunnen zijn, maar de basis voor dit idee is denk ik een stuk wankeler dan je denkt.

REIE 18-10-2002 17:41

Citaat:

oosterhout schreef:
waarom geen ander intelligent leven? :cool:
de kans dat leven ontstaat is enorm klein, er was iets met aminozuren die in de oersoep pruttelen en ketens vormen en dan nog zuurstof erbij :confused:
En omdat het heelal eindig is kunnen we niet met zekerheid aannemen dat er kopieen van ons ergens leven, ParisDakar

REIE

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.