Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Als tranen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=248225)

*Norena* 14-10-2002 17:55

Als tranen

je schreit de zee
voller met je tranen
tranen voor het leed
wat een ander je deed

als tranen zich mengen
met het zilte water
van de zee

vloeit er stukje
van jou verdriet
bij iedere traan
valt er een parel

om jou leed
te begraven
in de diepte
van de zee..

iamre18 15-10-2002 10:16

Op zich, het idee is wel mooi, maar ik vind de vorm wel wat verwarrend, niet zo denderend eigenlijk. Taaltechnisch ontbreekt het hier en daar ook wat aan. (wat een ander je deed, vloeit er stukje van jouw verdriet)...Het woord schreit, ik weet niet, vink niet echt mooi passen,gezien 't geheel. Vanwaar de dik gedrukte tranen?. Einde vink wel wat hebben!

murwari 16-10-2002 05:49

Jammer dat niet gewoon in elke strofe een keer tranen voorkwam. Dan zou de verduidelijking mooier voor je beeld zijn denk ik :) Het is inderdaad een mooi gedicht maar verwarrend, en sommige taalpuntjes zijn niet echt mijn smaak.

Misschien is het een mogelijkheid de tranen niet dik te drukken maar schuin. Ik geef mijn eigen mening hier maar hoor! Maar ik denk dat het zachter uitkomt in jouw gedicht.

*geksku* 16-10-2002 09:12

mooi gedigie meis!
*knuffffff*

Anne 16-10-2002 10:10

Ik denk inderdaad ook dat je tranen cursief moet zetten, dat geeft het geheel een iets zachtere indruk, om het zo maar te zeggen. En verder... jah, het heeft wel iets, maar ik heb toch veel betere gedichten van je gelezen! (L)

*Norena* 23-10-2002 19:35

Citaat:

Anneee schreef:
Ik denk inderdaad ook dat je tranen cursief moet zetten, dat geeft het geheel een iets zachtere indruk, om het zo maar te zeggen. En verder... jah, het heeft wel iets, maar ik heb toch veel betere gedichten van je gelezen! (L)
ene keer heb ik meer woorden om op papier te zetten dan lukt het me ook veel beter..dankje voor je reply meisje lief (l) :)

*Norena* 23-10-2002 19:36

Citaat:

iamre18 schreef:
Op zich, het idee is wel mooi, maar ik vind de vorm wel wat verwarrend, niet zo denderend eigenlijk. Taaltechnisch ontbreekt het hier en daar ook wat aan. (wat een ander je deed, vloeit er stukje van jouw verdriet)...Het woord schreit, ik weet niet, vink niet echt mooi passen,gezien 't geheel. Vanwaar de dik gedrukte tranen?. Einde vink wel wat hebben!
een enorm duidelijk en mooie mening..dankje, zal eens kijken of ik wat hier een daar kan veranderen..alleen denk ik niet echt dat het me lukt

*Norena* 23-10-2002 19:37

Citaat:

murwari schreef:
Jammer dat niet gewoon in elke strofe een keer tranen voorkwam. Dan zou de verduidelijking mooier voor je beeld zijn denk ik :) Het is inderdaad een mooi gedicht maar verwarrend, en sommige taalpuntjes zijn niet echt mijn smaak.

Misschien is het een mogelijkheid de tranen niet dik te drukken maar schuin. Ik geef mijn eigen mening hier maar hoor! Maar ik denk dat het zachter uitkomt in jouw gedicht.

je mening mag je altijd geven, daar voor zet ik mijn gedichten hier ook neer..knufje (y)

*Legolas* 01-11-2002 19:48

Citaat:

*geksku* schreef:
mooi gedigie meis!
*knuffffff*

:o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.