![]() |
Als tranen
je schreit de zee
voller met je tranen tranen voor het leed wat een ander je deed als tranen zich mengen met het zilte water van de zee vloeit er stukje van jou verdriet bij iedere traan valt er een parel om jou leed te begraven in de diepte van de zee.. |
Op zich, het idee is wel mooi, maar ik vind de vorm wel wat verwarrend, niet zo denderend eigenlijk. Taaltechnisch ontbreekt het hier en daar ook wat aan. (wat een ander je deed, vloeit er stukje van jouw verdriet)...Het woord schreit, ik weet niet, vink niet echt mooi passen,gezien 't geheel. Vanwaar de dik gedrukte tranen?. Einde vink wel wat hebben!
|
Jammer dat niet gewoon in elke strofe een keer tranen voorkwam. Dan zou de verduidelijking mooier voor je beeld zijn denk ik :) Het is inderdaad een mooi gedicht maar verwarrend, en sommige taalpuntjes zijn niet echt mijn smaak.
Misschien is het een mogelijkheid de tranen niet dik te drukken maar schuin. Ik geef mijn eigen mening hier maar hoor! Maar ik denk dat het zachter uitkomt in jouw gedicht. |
mooi gedigie meis!
*knuffffff* |
Ik denk inderdaad ook dat je tranen cursief moet zetten, dat geeft het geheel een iets zachtere indruk, om het zo maar te zeggen. En verder... jah, het heeft wel iets, maar ik heb toch veel betere gedichten van je gelezen! (L)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |