| koelkastje |
14-10-2002 19:31 |
ouders, broer & zijn vriendin
Mijn broer heeft sinds de vakantie een vriendin, ze waren al langer bevriend met elkaar maar sinds de vakantie hebben ze nu dus echt wat. Het probleem is alleen zo dat ze soms nogal vreemd doet, mijn ouders zijn bang dat ze een beetje misbruik maakt van mijn broer. (mijn broer is erg sociaal en als ze iets heeft komt hij gelijk e.d.) Nu hadden we afgelopen vrijdag een verjaardag, eerst gingen we met het hele gezin uit eten, ook met haar erbij. Dat was hartsikke gezellig en alles ging goed. Toen we thuis kwamen maakte mijn ouders alles klaar voor de visite en gingen mijn broer en zijn vriendin naar boven. Toen alle visite er al lang was, waren ze nog steeds niet naar beneden geweest om de visite gedag te zeggen. Na 2 uur ging mijn moeder vragen of ze nog kwamen, ze zouden zien. Na een half uurtje kwam alleen mijn broer naar beneden. Zijn vriendin zou te moe zijn en was gaan slapen.
De volgende dag zegt mijn moeder tegen haar dat ze het jammer vond dat ze er gister avond niet bij was, ze reageert er gelijk op van: Maar ik heb lekker geslapen.
Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ze is wel vaker moe en voelt zich niet goed en dan komt mijn broer weer opdraven. Sinds vrijdag avond, zaterdag morgen zit mijn moeder nogal in een dip. Mijn ouders maken zich zorgen, omdat ze (zoals ik al eerder had gezegt) dat ze mijn broer gebruikt.
Nu is mijn probleem dat mijn ouders dit allemaal tegen mij vertellen (vooral mijn moeder) en het raakt me allemaal wel. Ik ben blij voor mijn broer dat hij een vriendin heeft maar aan de andere kant zie ik ook het probleem van mijn ouders. Maar ze durven het niet tegen mijn broer te zeggen (mijn pa vind zijn vriendin trouwens helemaal niks meer)
Wat moet ik nu doen, voorzichtig aan mijn broer laten weten dat mijn ouders zich zorgen maken? Of gewoon niks doen en alles maar aanhoren, ik weet het gewoon niet.
ps. sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden.
|