![]() |
epigram
Hoi wegens zeer grote aanmoediging van de creatieve vaardigheden van de leerlingen moeten wij voor Grieks een humoristisch epigram schrijven. Zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben of mij een duwtje in de rug kunnen geven (ik schrijf zelf wel gedichten, maar nu sta ik met mijn mond vol tanden, zeker omdat het MORGEN al af moet zijn.. :eek: )
|
ik neem aan dat het niet in het Grieks moet?
|
gelukkig niet, nee
|
ik heb het ooit wel eens gehad, maar wat is een epigram ookal weer :$?
|
Een kort versje dat soms als opschrift kan dienen
Citeer even mijn boek Grieks: 'Een epigram is een kort, gevat gedichtje met een mijmering over liefde, of wijn, of dood, of iets daartussen.' |
Ik 'denk' dat ik iets gevonden heb
(wel nogal triest maar ja, ze zijn van mij nu niet echt veel anders gewoon :o ) Of iets romantisch (zijn ze niet echt gewoon) maar ik vind ze nogal stom 'k groei de dagen, groei de nachten groei de uiteinden bijeen Begraaf je woorden, verplant je jaren bevloei je levens met je schreeuwen Bevend wetend, je vergiftigend verdovend voor mijn rouw. Golvend door jouw ademhaling zeilde ik weg naar niemandsland verdeelde ik jouw wilde stralen over een weg van laag gefluister vulde ik je een lichaam van zee gaf ik je een beetje van mijn voelen mee. ==> zijn niet echt van die soort die je gaat afgeven al persoonlijk wer :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |