![]() |
slaappatroon veranderen
Dy|_uCK had het over 'een nacht doorhalen' of dat slecht voor je is, maar ik vraag me af in hoeverre het slecht voor je is als je slaappatroon verandert...
mijn slaappatroon deze twee weken zijn namelijk '+/- 2.30 naar bed en 12.00/13.00 weer op' ik slaap dus wel genoeg, maar heb gewoon me hele dag een paar uur opgeschoven... het enige, er komen wel dagen bij dat ik om 7.00 op moet om te werken, tja... dan ga ik wel iets eerder naar bed, maar slapen kan ik toch niet aangezien ik lang uitgeslapen heb.. ook zal ik volgende week weer gewoon van 23.00 tot 7.00 moeten gaan slapen is het slecht, elke keer zo veranderen, of maakt het voor 2 weken niet zo veel uit? |
Levensbedreigend zal het niet zijn, maar het is voor je lichaam gewoon beter als je er een vast slaappatroon op na houdt. Daar went het aan en zo. Dan zul je ook minder moe zijn en je wat beter voelen waarschijnlijk. Voor een week of twee is het vast niet zo heel erg, zeker niet als er wel een redelijk vast patroon in zit, maar de kans dat je een stuk moeier bent ed dan normaal, zit er wel in, en niet alleen omdat je later naar bed gaat.
|
als jij weer in je gewone patroon terug kan gaan is het niet zo erg.
maar ik kan echt niet meer om 23.00 slapen!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |