Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Re: Wie denkt er serieus over om een game te maken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=249411)

ProteK 15-10-2002 19:33

Re: Wie denkt er serieus over om een game te maken
 
JAH IK BEN ER WEER!!!!!!! de game is bezig.
je kan de eerste screenshots bewonderen op: Www.sarxos.tk
het laden duurt ff.

SUC6

~Gokubjorn

-Octavius- 15-10-2002 20:10

Geen game maken, maar iets in de richting van 3d graphic disgner .. (kan iets met games te maken hebben) en neeh ik laat geen plaatjes zien.. :D

Vice 15-10-2002 20:59

Nu nog niet,
later wil ik in de richting gamecharacters ontwerpen

VoRaZ 15-10-2002 21:06

Ik wil wel games gaan programmeren, maar ik ben grafisch niet zo creatief. Verzinnen lukt me wel, maar tekenen moet je mij niet laten doen :P

Ik wil starcraft 2/3 ooit maken :D

ProteK 16-10-2002 06:46

Citaat:

Gokubjorn schreef:
JAH IK BEN ER WEER!!!!!!! de game is bezig.
je kan de eerste screenshots bewonderen op: Www.sarxos.tk
het laden duurt ff.

SUC6

~Gokubjorn

Hey AJMouse, jij was beszig met TicTacToe he?? nou met 1 weekje werk heb ik dat wat op de screenshots staan: een veel mooier begin van wat je ooit van TicTacToe kan verwachten. ik moet toegeven het eist wat doorzettingsvermogen, daarom hebbik zo lang niets van mij laten horen hier. en nu komt het eraam, ik leer de code door en door en de screenshots zijn van de mappen en models!! het wordt nog een jaartje of langer stevig doorwerken maar dan hebbik ook wat, en nu jij weer!! :) :D :D

Chimera 16-10-2002 07:50

Kerel, je site werkt niet.

Rollie 16-10-2002 12:37

ja indd als die screenshots op die site staan is het wel een saai spel ;)

Firebolt 16-10-2002 18:30

ik ben ook met 2 spellen bezig
mijn site

Naz 16-10-2002 19:00

ik kan 2d art doen...

das vooral voor sites enzo

The President 16-10-2002 21:52

ho beginje met een spel te maken? Wat heb je er vor nodig?

1234remco 16-10-2002 22:03

Hier wat zelf gemaakte games door m'n oom in amerika http://www.gibnynex.gi/home/danny/ak.../downloads.htm

Chimera 17-10-2002 08:31

Citaat:

The President schreef:
ho beginje met een spel te maken? Wat heb je er vor nodig?
HBO Informatica is een goeie start :D

Angelic 18-10-2002 15:29

Citaat:

1234remco schreef:
Hier wat zelf gemaakte games door m'n oom in amerika http://www.gibnynex.gi/home/danny/ak.../downloads.htm
Is dat jouw OOM :eek: woooooow Ik kom al een jaartje of 2 d8 ik op die site :P en was hem een tijdje kwijt en nu heb ik hem weer :D

Firebolt 18-10-2002 20:00

Citaat:

The President schreef:
ho beginje met een spel te maken? Wat heb je er vor nodig?
gamemaker kan ook
die gebruik ik

king112 24-10-2002 08:37

als ik het kon

MazeMouse 24-10-2002 11:34

Ik ben er nog niet uit of ik software engineering of Multimedia ga doen als afstudeer richting. Maar goed, is ook pas eerste jaar. Misschien dat ik over 4 jaar bij jullie de engine of de AI kan komen doen :D

(ik doe HBO Hogere Informatica)

Nyrvana 24-10-2002 12:59

Moet je daar niet voor kunnen programmeren, C++ enzo?

Chimera 25-10-2002 08:19

Citaat:

MazeMouse schreef:
Ik ben er nog niet uit of ik software engineering of Multimedia ga doen als afstudeer richting. Maar goed, is ook pas eerste jaar. Misschien dat ik over 4 jaar bij jullie de engine of de AI kan komen doen :D

(ik doe HBO Hogere Informatica)

Enschede?

Chimera 25-10-2002 08:20

Citaat:

Nyrvana schreef:
Moet je daar niet voor kunnen programmeren, C++ enzo?
C++ is niet perse vereist, in andere talen kun je ook leuke games maken. Maar echt zelf games maken (i.p.v. zo'n gamemaker programmatje, dan ben je gewoon levels aan het bouwen) vereist inderdaad programmeerkennis.

Fledderpoep 25-10-2002 08:46

Ben zelf met wat vrienden bezig geweest aan een adventure ... Multiple Personality Disorder...

*effe snel IIS geinstalleerd*


Ons logo ;) [niet jatten :D ]

Screenie ...

Of dit spel ooit af komt ... geen idee ... tis wel leuk als het zo zou mogen zijn.

[effe ge-edit ivm forum-verneukend formaat van plaatje ...]

N00dles 25-10-2002 13:44

Koel getekend :)

Preaper 25-10-2002 16:13

Arght! 3D Game Studio! Die engine zuigt kont man, en de leveleditor is gewoon Q2Radiant...

erhen 27-10-2002 11:58

Citaat:

Gokubjorn schreef:
JAH IK BEN ER WEER!!!!!!! de game is bezig.
je kan de eerste screenshots bewonderen op: Www.sarxos.tk
het laden duurt ff.

SUC6

~Gokubjorn

Tis dan wel geen sitecheck en ook niet om af te kraken...
Maarre, heb je ooit van tables gehoord ?
Ik zal ff een screenie posten van hoe het er hier uitziet :D

Is da niet die engine die bij Div Gamestudio zat ?
(ja, heb ik ook nog een tijdje mee gekloot)
Kan je dan niet net zo goed een Wolvestein achtige engine gebruiken, zelfde kwaliteit ongeveer...
Dan denk ik (IMHO) dat je beter de Q2 engine kan gebruiken of zelf een engine maken (hint *Truevision* was bezig met een engine)

pic :
http://www.infoplace.nl/got/up/index...d-2%20copy.jpg

MazeMouse 27-10-2002 15:17

Citaat:

Chimera schreef:
Enschede?
's Hertogenbosch

MazeMouse 27-10-2002 15:19

Citaat:

Chimera schreef:
C++ is niet perse vereist, in andere talen kun je ook leuke games maken. Maar echt zelf games maken (i.p.v. zo'n gamemaker programmatje, dan ben je gewoon levels aan het bouwen) vereist inderdaad programmeerkennis.
Doe het alleen niet in Delphi. (11MB pure code is niet goed voor je humeur)
En Java is ook niet echt super goed ervoor.
C++ is gewoon het beste als je het aanvult met goed grafisch design.

MazeMouse 27-10-2002 15:20

Citaat:

erhen schreef:
Tis dan wel geen sitecheck en ook niet om af te kraken...
Maarre, heb je ooit van tables gehoord ?
Ik zal ff een screenie posten van hoe het er hier uitziet :D

Is da niet die engine die bij Div Gamestudio zat ?
(ja, heb ik ook nog een tijdje mee gekloot)
Kan je dan niet net zo goed een Wolvestein achtige engine gebruiken, zelfde kwaliteit ongeveer...
Dan denk ik (IMHO) dat je beter de Q2 engine kan gebruiken of zelf een engine maken (hint *Truevision* was bezig met een engine)

pic :
http://www.infoplace.nl/got/up/index...d-2%20copy.jpg

De oude Unreal Engine schijnt ook te zijn vrijgegeven. En die is modulair. Werkt vele malen beter denk ik.

erhen 27-10-2002 19:23

Citaat:

MazeMouse schreef:
De oude Unreal Engine schijnt ook te zijn vrijgegeven. En die is modulair. Werkt vele malen beter denk ik.
Kan ook wel kewl zijn idd...
Als je er tenminste goeie textures voor hebt en de besturing van te voren al een beetje tweaked :D

Carn 27-10-2002 20:17

n echte vent leert gewoon c++ en openGL/DirectX :P

tegenwoordig heb je nog maar weinig mensen die "allround" game developer zijn in de professionele business, het is tegenwoordig allemaal specialisitie, 3d character design (met bvb Maya en 3dsMAX), etc. Als je bvb naar een multimillion dollar game kijkt zoals Final Fantasy, dan valt je op hoeveel werk er wordt uitbesteed aan kleine bedrijfjes. Volgens mij zijn er bij Square bvb maar drie man die aan de FF engine werken.

MazeMouse 27-10-2002 22:31

Citaat:

Carn schreef:
n echte vent leert gewoon c++ en openGL/DirectX :P

tegenwoordig heb je nog maar weinig mensen die "allround" game developer zijn in de professionele business, het is tegenwoordig allemaal specialisitie, 3d character design (met bvb Maya en 3dsMAX), etc. Als je bvb naar een multimillion dollar game kijkt zoals Final Fantasy, dan valt je op hoeveel werk er wordt uitbesteed aan kleine bedrijfjes. Volgens mij zijn er bij Square bvb maar drie man die aan de FF engine werken.

Eeehm, een team van 15 man voor 1 game is tegenwoordig voor de hypes TE WEINIG.

Maar als je bedenkt dat dat geloof ik wel de hoeveelheid was die aan de Fallout serie hebben gewerkt....

Maar goed, vaak als je met soorten groepjes werkt die zich specialiseren op een deel. Dan wordt er intensiever aan dat deel gewerkt dan als je met 15 man ieder een stukje doet. (is ook aan de graphics van Fallout te zien. Wat niet wegneemt dat het gewoon een goed spel is want speelbaarheid heeft het wel)

Ikzelf vind het interessant iets met AI te gaan doen straks. En misschien ook gewoon de pure broncodes van het spel. Maar dat zien we allemaal nog wel. Eerst mezelf eens helemaal door mijn opleiding heen slepen.

Chimera 28-10-2002 07:41

Citaat:

MazeMouse schreef:

En Java is ook niet echt super goed ervoor.

Niet goed waarvoor? Zolang het geen cutting-edge-better-than-quake-3 engine wordt, is het prima te doen in Java. Als je denkt dat Java traag is, heb je er kennelijk nooit een fatsoenlijke hoeveelheid tijd ingestoken.

Chimera 28-10-2002 07:45

Citaat:

MazeMouse schreef:
Eeehm, een team van 15 man voor 1 game is tegenwoordig voor de hypes TE WEINIG.

Voor grote projecten zijn er meestal hoogstens een man of 5 met de engine zelf bezig. De rest van het team houdt zich bezig met dingen als level design en QA.

Citaat:

MazeMouse schreef:

Ikzelf vind het interessant iets met AI te gaan doen straks. En misschien ook gewoon de pure broncodes van het spel. Maar dat zien we allemaal nog wel. Eerst mezelf eens helemaal door mijn opleiding heen slepen.

Broncodes? De AI is een subsysteem van 'de' engine, net zoals de rendering en netwerk engine dat is. Een AI bouwen is wel ff wat anders dan een paar scriptjes in mekaar draaien. Als dat je uiteindelijke doel is, zou ik geen HIO gaan doen.

Chimera 28-10-2002 07:47

Citaat:

MazeMouse schreef:
Werkt vele malen beter denk ik.
Omdat jij hebt gehoord dat de Unreal engine modulair is, denk jij dat 'ie 'vele malen' beter is? Sorry to break it to ya sonny, maar praktisch elk stuk software is modulair, de Q2 engine is dat ook.

MazeMouse 28-10-2002 10:28

Citaat:

Chimera schreef:
Omdat jij hebt gehoord dat de Unreal engine modulair is, denk jij dat 'ie 'vele malen' beter is? Sorry to break it to ya sonny, maar praktisch elk stuk software is modulair, de Q2 engine is dat ook.
I know. Maar de unreal engine is toch makkelijker om mee te werken. (uit ervaring en eigen mening)

Chimera 28-10-2002 15:42

Citaat:

MazeMouse schreef:
I know. Maar de unreal engine is toch makkelijker om mee te werken. (uit ervaring en eigen mening)
Post daarvoor wordt tactisch genegeerd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.