![]() |
niet inzien dat je een probleem hebt
ik heb het overlaatst ontdekt bij mezelf
dat ik misschien een probleem heb ik ben elke dag stoned in school en in de klas ook voor de rest heb ik ook door dat ik elke dag heel de tijd aan de dood denk voor de rest zie ik het nut van school niet meer in ik leer niet meer... en toch had ik niet door dat ik problemen had ik wou het niet aan mezelf toegeven herkend dit iemand? ik denk het wel want volgens mij is het moeilijkste van al aan jezelf durven toegeven dat je een probleem hebt |
Is je probleem dat je elke dag stonded bent en gewoon scheit hebt aan school, of zijn dat de gevolgen van je probleem.
Op zich is dat eerste al een probleem opzich, maar wat voor invloed heeft het op je verdere leven: blijf je daardoor zitten, haal je je examen niet meer. of laten je vrienden je stikken. of weet ik wat. Voordat de meesten willen toegeven dat ze een probleem hebben zijn ze al een heel eind onderweg er niet zelf meer uit te komen. ik denk dat het belangrijk is dat je zelf inziet dat je zo niet verder kunt leven. |
Ik heb juist ontdekt, dak NOG een probleem heb...:(
|
Citaat:
ik kan gewoon niet tegen een constant nuchter leven ben ook beginnen inzien dat het meer was om alles te ontvluchten nu zou je zeggen, verander er iets aan maar zelfs dat wil ik eigenlijk niet nu kan je me zwak noemen maar ik wil gewoon niet meer dit is het leven dat ik nu zo gewoon ben alleen weet ik nu wel dat ik een probleem heb en eigenlijk besefte ik vanmiddag pas dat dat groter was dan dat ik ooit kon denken |
Mensen zijn altijd geneigd hun eigen geweten te sussen. De self-serving bias die mensen bezitten, zorgt meestal voor bagatellisatie van onze gebreken en ons falen, en tegelijkertijd voor een ophemeling van onze goede kanten.
Iedereen heeft dat, al dan niet bewust. |
Mja, dat had ik wel met een aantal dingen ja..
Heb voor mezelf wel toegegeven dat ik problemen heb, weiger aan sommige dingen iets te doen. Mja. |
Citaat:
|
Citaat:
maar wat is ggz? |
Citaat:
|
Citaat:
Kheb vandaag mijn eerste gesprek gehad met iemand van het crisisteam. |
Citaat:
|
Citaat:
|