Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Ochtend erectie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=249605)

Big Brother 15-10-2002 21:30

Ochtend erectie?

iedereen om me heen zegt altijd dat het zo irri is om met een ochtenderectie op te staan en helemaal kut als je door je ouders wordt wakker gemaakt en direct moet opstaan enzo
de meeste beweren het ook elke ochtend te hebben..

ik zelf heb (haast) nooit een ochtenderectie, sterker nog, de laatste keer dat ik er een had kan ik me niet herinneren

hebben jullie ochtenderecties en weet iemand waarom de een dat wel heeft en de ander niet?

nare man 15-10-2002 21:34

Misschien ruk je teveel? Dan heeft-ie niet genoeg tijd om zich te herstellen gedurende de nacht...

STP 15-10-2002 21:38

Haha, ja, ik heb dat wel ja...

Zijn altijd grappige situaties als m'n vriendin bij me slaapt (y)

Wim Wok 15-10-2002 21:40

vet handig, ik kan met n beetje moeite mn handoek voor t douchen erover heen leggen...

Big Brother 15-10-2002 21:41

ik denk dan inderdaad dat ik eens moet inkorten met dat rukken etc :)
zal het eens proberen een paar dagen over te slaan

Grenwiel 15-10-2002 21:44

heb k ook zovaak.
t boeit ook niet zoveel, in de tijd die zit tussen dat ik wakker ben en dat ik uit mn nest kom storten gaat elke erectie wel weg. :D
Ik heb wel een keer een heel pijnlijk voorval gehad toen ik met mn (slaap)dronken kop tegen een deur aanliep, en mijn trekhaak ineens van 16 naar 3 cm moest in een halve seconde.
't lukte nog net, maar de rest van de dag heb ik met een zeer pijnlijk kruis rondgelopen

Goes15 15-10-2002 21:50

heb t ook wel vaak, maar naar een minuut of 2 is ie ook alweer weg

a new noise 15-10-2002 22:10

*ook regulier slachtoffer* ;)

Sublime85 15-10-2002 22:38

Citaat:

a new noise schreef:
Niels ook :)

greetz

Unexplained 15-10-2002 22:43

De oorzaak is simpel te verklaren:

Als een man een erectie heeft, kan hij niet urineren. Het lichaam ziet een ochtenderectie als effectief middel om je urine op te houden gedurende de nacht.

Big Brother 15-10-2002 22:50

Citaat:

Unexplained schreef:

Als een man een erectie heeft, kan hij niet urineren. Het lichaam ziet een ochtenderectie als effectief middel om je urine op te houden gedurende de nacht.

maar je hebt hem niet de hele nacht hoor

trouwens het ziet eruit alsof ik weer de enige ben :) heeft nou echt iedereen een ochtenderectie? jeez moet echt eens kappen met dat gefriemel :D

MegaManX 15-10-2002 23:32

nee joh tis gewoon de bedoeling als je s'avonds geen zin hebt in sex met je vriendin dan heb je m meestal stijf s'ochtends als je wakker bent..kun je gelijk beginnen :P

DJ Incompetent 16-10-2002 03:26

al-tijd, maar gaat onder de douche wel weer weg. En nee, niet door rukken :]

anonieme_teddybeer 16-10-2002 06:25

neej geen last van

Triloxigen 16-10-2002 07:41

Een ochtend erectie heet trouwens ODOL

~Dark Voice~ 16-10-2002 08:40

Ik heb er alleen in het weekend last van :D

whizzer 16-10-2002 08:55

ik heb het ook elke ochtend, ik pak dan gewoon hoopje kleding en houd die voor me, lijkt me vrij genant als mn ma dat ziet eh

wyner 16-10-2002 09:30

Citaat:

Unexplained schreef:

Goh, ik kan best met een erectie plassen, alleen beetje minder gericht. Of ben ik nou rraarr?

En hoe zit het dan met de meiden?

~Dark Voice~ 16-10-2002 10:25

Citaat:

wyner schreef:
Of ben ik nou rraarr?
Nee hoor, doet mijn vriend ook..

Citaat:

Hoe bedoel je dat?

Big Brother 16-10-2002 10:47

Citaat:

McLaren schreef:
Een ochtend erectie heet trouwens ODOL
wie zegt dat die OD is ;)

Citaat:

wyner schreef:
hmmmm nou.. meiden hebben geen ochtenderectie :D

wyner 16-10-2002 10:58

Bedoel dat als de ochtenderectie een manier van het (mannelijk) lichaam is om niet vroegtijdig te gaan urineren--heeft het vrouwelijk lichaam dan een soortgelijke lichamelijke maatregel? Of is Ze gewoon slimmer?

Big Brother 16-10-2002 11:25

Citaat:

wyner schreef:
Bedoel dat als de ochtenderectie een manier van het (mannelijk) lichaam is om niet vroegtijdig te gaan urineren--heeft het vrouwelijk lichaam dan een soortgelijke lichamelijke maatregel? Of is Ze gewoon slimmer?
vrouwen zijn mentaal gewoon sterker dan mannen ;)

Andijvie 16-10-2002 11:28

Citaat:

wyner schreef:
Nooit gemerkt eigenlijk... maar ik ben een van de weinige mensen die héél lang op kan houden, zonder er zelf bewust van te zijn...
Maar als jongens klein zijn, als in zes of zeven, dan hebben ze toch ook geen ochtenderectie?! En toch plassen ze niet in bed...

Big Brother 16-10-2002 11:44

Citaat:

Andijvie schreef:
Nooit gemerkt eigenlijk... maar ik ben een van de weinige mensen die héél lang op kan houden, zonder er zelf bewust van te zijn...
Maar als jongens klein zijn, als in zes of zeven, dan hebben ze toch ook geen ochtenderectie?! En toch plassen ze niet in bed...

gvd ben ik zeker weeeeer de enige :D

Günther 16-10-2002 12:19

ik heb t ok nooit :o (y)

Whuzz 16-10-2002 13:43

Citaat:

Unexplained schreef:

Tja, heel leuk geredeneerd, maar er klopt geen hout van.
Ten eerste wordt je urine en poep automatisch binnen gehouden wanneer je slaapt, omdat de kring en sluitspieren die dat tegenhouden spieren zijn die automatisch aanspannen als ze niet geprikkeld worden. Dit in tegenstelling tot andere spieren (in je armen enzo) die ontspannen zonder prikkels.
Als je bijvoorbeeld buiten bewustzijn raakt laat je ook niet alles lopen, omdat deze spieren zich automatisch aanspannen.
Dus: Je hebt geen erectie nodig om je plas op te houden snachts. Er zijn ook zat mannen die wel degelijk kunnen plassen met een erectie, dus het zou zowiezo geen erg effectief middel zijn.

Waarom je dan WEL een ochtenderectie krijgt? In de laatste fases van je slaap raken al je spieren volledig ontspannen, zo ook de (zeer kleine) spiertjes die de bloedtoevoer naar je zwellichamen reguleren. Wanneer die spiertjes verslappen stroomt er dus meer bloed je penis in: voila, een erectie.

ZHAzha 16-10-2002 14:03

Als ik bij me vriend slaap en we worden wakker s'ochtends dan heeft hij hem altijd omhoog staan .. wel handig af en toe

AtHell 16-10-2002 14:43

Dat probleem van wakkergemaakt worden door ouders heb ik niet, maar ja geregelt word ik wakker met een kleine salut in mn boxer mwah k stoor me ertotaal niet aan de rakker wil gewoon even aandacht en is idd handig om een handoek op te hangen als je de temperatuur van de doesj aan het regelen bent (hoewel ik het handoekenrekje handiger vind).

Oen 16-10-2002 14:43

De ochtend erectie valt samen met de REM (Rapid Eye Movement) slaap: Snelle oogbewegingen, ondiepe slaap, vertraagde hartslag, totale ontspanning en een stijve penis. (bij de vrouw is er dan sprake van een vergrote doorbloeding van de vagina.

Een volle blaas, erotisch getinte dromen end. hebben verder niks met de ochtend erectie, of nachtelijke erectie, van doen.

~Dark Voice~ 16-10-2002 14:44

Citaat:

ZHAzha schreef:
Als ik bij me vriend slaap en we worden wakker s'ochtends dan heeft hij hem altijd omhoog staan .. wel handig af en toe
Dat bedoel ik! Ik heb er dus alleen in het weekend last van :D

Oen 16-10-2002 14:53

Het lijkt mij een normale zaak om te kunnen plassen tijdens erectie, en het lijkt me juist vreemd wanneer je dit niet kan. Welliswaar is de opening allemaal wat nauwer maar, de kringspier waarover geproken, die sluit alleen tijdens de ejaculatie. Deze kringspier bevindt zich in de blaashals.

Pr0xy 17-10-2002 02:59

Citaat:

Unexplained schreef:

tss, das dus duidelijk een fabeltje hoor

Tox 17-10-2002 09:29

Citaat:

a new noise schreef:
hehe heeft elke man toch?

YoungSimba 17-10-2002 12:19

Heb dat ook nooit. Geen idee van de biologische achtergronden ervan. Het lijkt me in ieder geval geen reden om je druk te maken. Sterkr nog, wees blij; heb je ook geen last van die vervelende situaties :)

Sikamikanico 17-10-2002 13:10

Ja, ik heb er ook ''last'' van, mijn ouders maken me gelukkig nooit wakker en het is meestal wel voorbij als ik naar beneden ga.

marlies 17-10-2002 13:42

Citaat:

Sikamikanico schreef:
Ja, ik heb er ook ''last'' van, mijn ouders maken me gelukkig nooit wakker en het is meestal wel voorbij als ik naar beneden ga.
Wat de hele tijd over die ouders? Die weten toch ook dat zoiets erbij hoort/normaal is? :confused:

DJ Incompetent 17-10-2002 13:52

Citaat:

marlies schreef:
Wat de hele tijd over die ouders? Die weten toch ook dat zoiets erbij hoort/normaal is? :confused:
dat betekent nog niet dat t leuk is als zij t weten ;)

Methuselah 17-10-2002 14:30

'n man krijgt gedurende de nacht gemiddeld 3 à 4 erecties, van gemiddeld 45min...

dus tja, als er ene nou net is als je wordt gewekt... ;)

Günther 17-10-2002 14:32

Citaat:

Methuselah schreef:
'n man krijgt gedurende de nacht gemiddeld 3 à 4 erecties, van gemiddeld 45min...

dus tja, als er ene nou net is als je wordt gewekt... ;)

:eek: wist ik niet :D wat kewl :D

Methuselah 17-10-2002 14:33

Citaat:

black angel schreef:
:eek: wist ik niet :D wat kewl :D
krijgen jullie in Nederland geen biologie ofzo? :eek:

Big Brother 17-10-2002 17:06

ik heb een tijdje geleden een programma gezien op discovery en daarmee gingen ze met een apparaat de erecties van een man opnemen tijdens zijn slaap en je scheen er inderdaad een zooi te krijgen
toen deden ze een week later diezelfde test met dezelfde man maar dan als hij gewoon die hele week had gerookt als een ketter, nou het resultaat was schrikbarend en ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt (ik was meer een gezelligheidsroker vandaar)

man pis = back 17-10-2002 17:12

Citaat:

Methuselah schreef:
heej METHUSELAH, die avatar van jou (dat plaatje bij je naam) heb je die ook in grote vorm? als wallpaper bijvoorbeeld ofzo, zoja, kan je dan even een link geven, thank u

(sorry voor het offtopic)

Methuselah 17-10-2002 17:13

Citaat:

man pis = back schreef:
heej METHUSELAH, die avatar van jou (dat plaatje bij je naam) heb je die ook in grote vorm? als wallpaper bijvoorbeeld ofzo, zoja, kan je dan even een link geven, thank u

(sorry voor het offtopic)

nope, sorry, m'n broertje heeft 'm voor mij opgesnord, kzou niet weten waar te vinden...

kzou 'm trouwens ook wel als wallpaper willen :o

mathfreak 17-10-2002 18:48

Citaat:

Methuselah schreef:
Zeker wel. Het is alleen zo dat het een tijd heeft geduurd voordat daarbij ook aandacht werd besteed aan de menselijke sexualiteit, omdat men dat blijkbaar meer geschikt achtte voor mensen die getrouwd waren. Ik heb hier thuis een schoolvakkenrepertorium uit 1955 waarin bij het onderdeel biologie met geen woord over de menselijke voortplantingsorganen en hun functies wordt gerept, en ik neem aan dat dat indertijd op de scholen evenmin het geval was. Gelukkig zijn de tijden wat dat betreft wel veranderd.

p-chez 17-10-2002 22:07

Citaat:

Big Brother schreef:
ik heb een tijdje geleden een programma gezien op discovery en daarmee gingen ze met een apparaat de erecties van een man opnemen tijdens zijn slaap en je scheen er inderdaad een zooi te krijgen
toen deden ze een week later diezelfde test met dezelfde man maar dan als hij gewoon die hele week had gerookt als een ketter, nou het resultaat was schrikbarend en ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt (ik was meer een gezelligheidsroker vandaar)

Nou, ik rook (jammergenoeg) maar ik krijg ze wel hoor...

knijtert! 17-10-2002 22:38

Iedereen heeft toch wel ns een odol :S? (ontzettend dikke ochtend lul)

jnieuwelaar 18-10-2002 16:49

vroeger toen ik 12 was, deed ik nog steeds aan bedplassen. Mijn ouders moesten me dus altijd om middenacht laten plassen, anders had ik gegarandeerd een oceaan in bed. Dus moesten ze me wakker maken. Ons mam werd die erecties al snel beu :D

a new noise 18-10-2002 17:17

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
vroeger toen ik 12 was, deed ik nog steeds aan bedplassen. Mijn ouders moesten me dus altijd om middenacht laten plassen, anders had ik gegarandeerd een oceaan in bed. Dus moesten ze me wakker maken. Ons mam werd die erecties al snel beu :D
wehhe dit zijn de verhalen die we moeten hebbe

girlmetwijdebroeken 18-10-2002 17:50

m'n vriend heeft t altijd wel... en dan moet ik eraltijd aan gaan zitten zonder dat ik dan sex wil... en dan wil hij juist wel weer omdat ik er aan ga zitten... *zucht* drama bij ons altijd :)

HIValicious 18-10-2002 18:14

hoe vaaak hebben normale jongens een ODOL (ontzettende dikke ochtend lul) ??? ike bijna elka dag

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.