![]() |
Ochtend erectie?
iedereen om me heen zegt altijd dat het zo irri is om met een ochtenderectie op te staan en helemaal kut als je door je ouders wordt wakker gemaakt en direct moet opstaan enzo
de meeste beweren het ook elke ochtend te hebben.. ik zelf heb (haast) nooit een ochtenderectie, sterker nog, de laatste keer dat ik er een had kan ik me niet herinneren hebben jullie ochtenderecties en weet iemand waarom de een dat wel heeft en de ander niet? |
Misschien ruk je teveel? Dan heeft-ie niet genoeg tijd om zich te herstellen gedurende de nacht...
|
Haha, ja, ik heb dat wel ja...
Zijn altijd grappige situaties als m'n vriendin bij me slaapt (y) |
vet handig, ik kan met n beetje moeite mn handoek voor t douchen erover heen leggen...
|
ik denk dan inderdaad dat ik eens moet inkorten met dat rukken etc :)
zal het eens proberen een paar dagen over te slaan |
heb k ook zovaak.
t boeit ook niet zoveel, in de tijd die zit tussen dat ik wakker ben en dat ik uit mn nest kom storten gaat elke erectie wel weg. :D Ik heb wel een keer een heel pijnlijk voorval gehad toen ik met mn (slaap)dronken kop tegen een deur aanliep, en mijn trekhaak ineens van 16 naar 3 cm moest in een halve seconde. 't lukte nog net, maar de rest van de dag heb ik met een zeer pijnlijk kruis rondgelopen |
heb t ook wel vaak, maar naar een minuut of 2 is ie ook alweer weg
|
*ook regulier slachtoffer* ;)
|
Citaat:
greetz |
De oorzaak is simpel te verklaren:
Als een man een erectie heeft, kan hij niet urineren. Het lichaam ziet een ochtenderectie als effectief middel om je urine op te houden gedurende de nacht. |
Citaat:
trouwens het ziet eruit alsof ik weer de enige ben :) heeft nou echt iedereen een ochtenderectie? jeez moet echt eens kappen met dat gefriemel :D |
nee joh tis gewoon de bedoeling als je s'avonds geen zin hebt in sex met je vriendin dan heb je m meestal stijf s'ochtends als je wakker bent..kun je gelijk beginnen :P
|
al-tijd, maar gaat onder de douche wel weer weg. En nee, niet door rukken :]
|
neej geen last van
|
Een ochtend erectie heet trouwens ODOL
|
Ik heb er alleen in het weekend last van :D
|
ik heb het ook elke ochtend, ik pak dan gewoon hoopje kleding en houd die voor me, lijkt me vrij genant als mn ma dat ziet eh
|
Citaat:
En hoe zit het dan met de meiden? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Bedoel dat als de ochtenderectie een manier van het (mannelijk) lichaam is om niet vroegtijdig te gaan urineren--heeft het vrouwelijk lichaam dan een soortgelijke lichamelijke maatregel? Of is Ze gewoon slimmer?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als jongens klein zijn, als in zes of zeven, dan hebben ze toch ook geen ochtenderectie?! En toch plassen ze niet in bed... |
Citaat:
|
ik heb t ok nooit :o (y)
|
Citaat:
Ten eerste wordt je urine en poep automatisch binnen gehouden wanneer je slaapt, omdat de kring en sluitspieren die dat tegenhouden spieren zijn die automatisch aanspannen als ze niet geprikkeld worden. Dit in tegenstelling tot andere spieren (in je armen enzo) die ontspannen zonder prikkels. Als je bijvoorbeeld buiten bewustzijn raakt laat je ook niet alles lopen, omdat deze spieren zich automatisch aanspannen. Dus: Je hebt geen erectie nodig om je plas op te houden snachts. Er zijn ook zat mannen die wel degelijk kunnen plassen met een erectie, dus het zou zowiezo geen erg effectief middel zijn. Waarom je dan WEL een ochtenderectie krijgt? In de laatste fases van je slaap raken al je spieren volledig ontspannen, zo ook de (zeer kleine) spiertjes die de bloedtoevoer naar je zwellichamen reguleren. Wanneer die spiertjes verslappen stroomt er dus meer bloed je penis in: voila, een erectie. |
Als ik bij me vriend slaap en we worden wakker s'ochtends dan heeft hij hem altijd omhoog staan .. wel handig af en toe
|
Dat probleem van wakkergemaakt worden door ouders heb ik niet, maar ja geregelt word ik wakker met een kleine salut in mn boxer mwah k stoor me ertotaal niet aan de rakker wil gewoon even aandacht en is idd handig om een handoek op te hangen als je de temperatuur van de doesj aan het regelen bent (hoewel ik het handoekenrekje handiger vind).
|
De ochtend erectie valt samen met de REM (Rapid Eye Movement) slaap: Snelle oogbewegingen, ondiepe slaap, vertraagde hartslag, totale ontspanning en een stijve penis. (bij de vrouw is er dan sprake van een vergrote doorbloeding van de vagina.
Een volle blaas, erotisch getinte dromen end. hebben verder niks met de ochtend erectie, of nachtelijke erectie, van doen. |
Citaat:
|
Het lijkt mij een normale zaak om te kunnen plassen tijdens erectie, en het lijkt me juist vreemd wanneer je dit niet kan. Welliswaar is de opening allemaal wat nauwer maar, de kringspier waarover geproken, die sluit alleen tijdens de ejaculatie. Deze kringspier bevindt zich in de blaashals.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb dat ook nooit. Geen idee van de biologische achtergronden ervan. Het lijkt me in ieder geval geen reden om je druk te maken. Sterkr nog, wees blij; heb je ook geen last van die vervelende situaties :)
|
Ja, ik heb er ook ''last'' van, mijn ouders maken me gelukkig nooit wakker en het is meestal wel voorbij als ik naar beneden ga.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'n man krijgt gedurende de nacht gemiddeld 3 à 4 erecties, van gemiddeld 45min...
dus tja, als er ene nou net is als je wordt gewekt... ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een tijdje geleden een programma gezien op discovery en daarmee gingen ze met een apparaat de erecties van een man opnemen tijdens zijn slaap en je scheen er inderdaad een zooi te krijgen
toen deden ze een week later diezelfde test met dezelfde man maar dan als hij gewoon die hele week had gerookt als een ketter, nou het resultaat was schrikbarend en ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt (ik was meer een gezelligheidsroker vandaar) |
Citaat:
(sorry voor het offtopic) |
Citaat:
kzou 'm trouwens ook wel als wallpaper willen :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen heeft toch wel ns een odol :S? (ontzettend dikke ochtend lul)
|
vroeger toen ik 12 was, deed ik nog steeds aan bedplassen. Mijn ouders moesten me dus altijd om middenacht laten plassen, anders had ik gegarandeerd een oceaan in bed. Dus moesten ze me wakker maken. Ons mam werd die erecties al snel beu :D
|
Citaat:
|
m'n vriend heeft t altijd wel... en dan moet ik eraltijd aan gaan zitten zonder dat ik dan sex wil... en dan wil hij juist wel weer omdat ik er aan ga zitten... *zucht* drama bij ons altijd :)
|
hoe vaaak hebben normale jongens een ODOL (ontzettende dikke ochtend lul) ??? ike bijna elka dag
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |