Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   De energie glijdt weg... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=249715)

Gothic 15-10-2002 23:11

De energie glijdt weg...

Bedrogen door de stille nacht,
Gelogen door elke kracht,
Met tranen loop ik verder,
Het verdriet achterna.

Gestoken met een groot mes,
Leer ik jouw gelogen les,
Mijn hart doet zo’n pijn,
Niets is als het was.

Bevroren door koude tranen,
Probeer ik een weg te banen,
Ik glijd te snel weg,
Laat me slapen.

Terwijl ik langzaam wegrot,
Ga ik door de liefde kapot,
Ik ben zo levens moe,
Laat me slapen…

Leonoor 15-10-2002 23:15

Ik vind hem mooi...één van je beteren van de laatste tijd...

tis ook bedtijd...'k ga zo ook nog maar eens...

murwari 16-10-2002 05:45

Ik vind het ook erg triest maar zeker mooi. Wel heb ik enkele euhm opmerkingen. Zo vind ik de eerste regel van je tweede strofe niet zo mooi passen in de strofe. Misschien loopt het mooier als je de groot weglaat?

Ook leek me in het begin dat bij de eerste twee strofes die laatste regel een beetje overbodig was ofzo.
Tzou mooier zijn (mijn mening) dat je er een pauze inlast ('....')
Of dat je alles gewoon rechtdrukt maar die laatste steeds niet.
Door het lezen van je laatste strofes wordt de kracht van de laatste zinnen weer versterkt vind ik dus helemaal niet overbodig :)

Maar dat even terzijde, idd een van je betere de laatste tijd (Ik post niet altijd maar lees wel hoor ;))

iamre18 16-10-2002 07:55

Inhoudelijk: Erg droevig gedicht zeg...spreekt best wat wanhoop uit, erg sterk het gevoel verwoord!

(ik zou het woord groot ook weglaten, alhoewel het, het gevoel van je mischien zo wel weer sterker weergeeft?)

Die dubbele x slapen maakt het gevoel ook sterker, vink mooi.
Qua vorm/ritme; In de 1e strofe loopt ie naar mijn gevoel niet helemaal, die laatste zin...

Die laatste strofe; al vind ik de verwoording niet zo mooi, het geeft een duidelijk, "goed" einde.

x

cybergurlie17 16-10-2002 11:19

wat deprimerend :rolleyes:

coecie 16-10-2002 13:25

Citaat:

cybergurlie17 schreef:
wat deprimerend :rolleyes:
meisje, wees niet zo sarcastisch... t siert je niet

[ontopic]Mooi gedicht!, ik vind de herhaling van laat me slapen erg goed.. het versterkt het geheel ofzo
Citaat:

iamre18 schreef:
(ik zou het woord groot ook weglaten, alhoewel het, het gevoel van je mischien zo wel weer sterker weergeeft?)
ik ben het hier wel mee eens, denk dat het mooier loopt als je groot weglaat, maar aan de andere kant klopt het wel met de eerste regels van de rest van het gedicht (8-7-8-7)

ik vind het gevoel erg goed verwoord!
Citaat:

murwari schreef:
idd een van je betere de laatste tijd (Ik post niet altijd maar lees wel hoor :) )
for me the same![/ontopic]
ciao

endless nightmare 16-10-2002 13:34

alles is wel ongeveer gezegd... maar toch dan: goed gedicht!

Gothic 17-10-2002 07:25

Citaat:

murwari schreef:
Ook leek me in het begin dat bij de eerste twee strofes die laatste regel een beetje overbodig was ofzo.
Tzou mooier zijn (mijn mening) dat je er een pauze inlast ('....')
Of dat je alles gewoon rechtdrukt maar die laatste steeds niet.
Door het lezen van je laatste strofes wordt de kracht van de laatste zinnen weer versterkt vind ik dus helemaal niet overbodig :)

Uhm, wat bedoel je met: dat je alles gewoon rechtdrukt maar de laatste steeds niet?

Secreet 17-10-2002 09:15

Het doet me niks....

kan niet uitleggen waarom, het spreekt me gewoon absoluut niet aan, ik kan verder gene op of aanmerkingen vinden op het gedicht zelf, behalve dan dat je ritme wel goed in elkaar zit maar je rijmschema niet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.