![]() |
songtekst over wereldgekken en de idiote mens
Carter met de prijs van vrede
Bush met een enorme bom Volkert met een pistool draaide alle doelen om Bin Laden en Hoesein samen in een grot Ze doden voor macht ze doden voor hun God Balkenende wil normen en waarden Nederland is verblijd maar eigenlijk maken we ons drukker over de waarde van de euro en of we de norm wel halen op tijd Maar de zon schijnt in ieder lied nadat het giet ook al voel je haar stralen niet de zon schijnt in ieder lied ze scijnt na verdriet als je je liefde ziet de zon schijnt in ieder lied ook in die van mij Hitler haatte Joden Palestijnen evengoed dus ontploffen ze en gooien ze stenen ik weet ook niet hoe dat moet Osama haat MC Donalds Amerikanen leven ervan de derde wereld verrekt van de honger geen kruimeltje brood in Soedan Europa is vol onze harten leeg onze beurs zou dikker kunnen ons geweten ligt in een donkere steeg Maar de zon schijnt in ieder lied nadat het giet ook al voel je haar stralen niet de zon schijnt in ieder lied ze scijnt na verdriet als je je liefde ziet de zon schijnt in ieder lied ook in die van mij Mijn leven is een leugen de wereld is bedrog maar ondanks dat ik word bedrogen vind ik de waarheid toch Zij schuilt in zonnestralen warm en ook cliche maar met al die wereldgekken doen we het er maar mee We zijn zelf ook volslagen idioot we discrimineren en kleineren en mensen die verhongeren blijven we negeren We zingen het dan wel, de zon schijnt in ieder lied maar met al die blindheid zien we de stralen niet We hopen dan wel, dat de zon schijnt in ieder lied maar door al dat racisme zien we de stralen niet We zeggen dan wel, de zon schijnt in ieder lied Maar door de jacht op geld zien we de stralen niet Europa wordt rechts vluchtelingen plegen zelfmoord want terwijl wij centjes tellen wordt hun verhaal gesmoord Wij zijn tolerant maar haten marokanen en joden en palestijnen en turken en afghanen Wij zijn tolerant maar we haten mohamedanen we haten God en het christendom we haten ze samen We schreeuwen dan wel DE ZON SCHIJNT IN IEDER LIED maar door alle vooroordelen voelen we haar stralen niet zodat het voor eeuwig giet en geen mensen het licht meer ziet |
wow... moet hem nog even herlezen, nu geen tijd, maar dan, krijg je uitgebreid commentaar en compliment bla
|
complimenten zijn niet verplicht hoor :)
|
moet zeggen dat de inhoud van de tekst me erg raakt, denk hierover zelf ook veel na.
Ik kan het liedje niet echt overal terug vinden maar ik moet zeggen dat de inhoud echt alles goed maakt. vooral dit stukje met die normen en waarden das vet gevonden: Balkenende wil normen en waarden Nederland is verblijd maar eigenlijk maken we ons drukker over de waarde van de euro en of we de norm wel halen op tijd Klasse! |
geweldig... echt heel droog :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47. |