![]() |
Amerikaanse rechters: nieuwe straf voor vrouwenmishandeling
Schaamrood
Een groot aantal Amerikaanse rechters is de eindeloze stroom draaideur- criminelen zat en neemt zijn toevlucht tot een oud wapen in de strijd tegen de misdaad: schaamte. Zo moet een Amerikaan die veroordeeld is wegens mishandeling een button dragen met de tekst: Ik sla vrouwen. Twee mannen die een vrouw hebben bekogeld moeten rondlopen in vrouwenkleren. :eek: Wat vinden jullie hier van? Nee, deze moet niet bij het grappige nieuws (hoewel het best grappig is :D), ik wil er een serieuze discussie over... |
Mooi alternatief toch?
|
Waar slaat dat nou op, ze moeten rond lopen in vrouwenkleding? Kunnen ze dat zomaar als straf opleggen?
|
Haha ik vind het leuk bedacht :D
|
en hoe willen ze dat controleren???
|
Citaat:
Of ze zouden het gewoon moeten tatoeren :D |
Het is toch zekers hun eigen schuld dat ze mensen met joints in een gevangenis smijten en dan een cellentekort hebben. Deze praktijken lijken me meer van het America van voor de burgeroorlog. Toch lijkt het me dat het zal werken, al is het nadeel dat de gestraften gelijk aan de samenleving worden toevertrouwd, alsof zij er op een redelijke manier raad mee weten.
REIE |
en alle mannen die het fijn vinden om in vrouwenkleren rond te lopen worden gelijk aangekeken alsof ze crimineel zijn :(
|
Van die buttens is het wel een goed idee, moeten ze wel goed opvallen.
Van de vrouwenkleding minder. Voor de criminelen die graag in vrouwenkleding lopen is het dus geen straf. |
En wat zal er gebeuren als je iemand op straat ziet lopen met een button "ik heb 3 tieners verkracht". Behandel je die dan hetzelfde als alle andere burgers op straat? Lijkt me niet. Denk dat er aardig wat mensen vermoord gaan worden die met buttons op lopen.... Soort wraak acties krijg je dan lijkt me.
|
En dan wordt zo iemand neergestoken, en wat dán?
Ik denk dat het eigenrechterspelen, in grote mate (zie boven) of in kleinere mate (de persoon wordt bijvoorbeeld niet geholpen in de winkel, of uitgescholden) in de hand werkt en dat lijkt me sowieso fout. En als dat niet gebeuren gaat, wat is de straf dan? :confused: |
Joh. Er zijn toch ook mensen die met soortgelijke t-shirts lopen? (check de Large :D).
Anyways, slechte zaak. Dit zorgt mogelijk niet alleen voor schaamte maar ook voor andere gevolgen. Ik denk zelfs dat dit idd aanzet tot haat. En aan die haat gaan mensen gehoor geven. Het heeft ook het gevolg dat de normen & waarden duidelijk gemaakt worden. Zo van dat mensen elkaar opvoeden van 'kijk ns die staat voor aap, dat hoort niet, doe maar niet, sta je ook zo voor aap' - althans da's denk ik de opzet. Of het ook dat effect heeft kan enkel de praktijk uitwijzen. Dat het een trend wordt die dingen te dragen, dat zie ik zeker in de VS zo snel nog niet gebeuren. In Nederland zijn bepaalde 'zelfspottende t-shirts' afaik best populair... Besides wat boeit zo'n button als je in een hutje op de hei woont? Of als je 'm aan je t-shirt onder je jas pleurt? Hoe wil men daar toezicht op houden? |
mee eens en misschien zetten ze wel een nieuwe trend :D :p :D :p
|
En iedereen die moslim is, moet een ster gaan dragen. :rolleyes:
Absoluut op tegen, dit soort praktijken. Ik dacht dat we dat na 65 jaar wel een beetje gehad hadden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bron?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |