Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Een nummer bij angst, onzekerheid, gekte, paniek.. de emoties van een slaaf (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=251052)

Gwen. 17-10-2002 10:10

Een nummer bij angst, onzekerheid, gekte, paniek.. de emoties van een slaaf

Voor een opdracht voor mijn school (vooropleiding kunstacademie), vak ruimtelijke vormgeving moet ik iets maken waarmee ik de emoties van een slaaf op een slavenschip kan weergeven. Wat voelt zo iemand? Angst, onzekerheid, paniek, gekte, verdriet, honger.. van alles, die mensen weten/wisten dat ze elk moment kunnen sterven, zien mensen om zich heen dood gaan, gek worden, hebben niet eens een halve vierkante meter voor zichzelf, zijn losgerukt uit hun leefomgeving, weten niet wat ze kunnen verwachten behalve de dood.. Nu zoek ik voor bij mijn "piece of art" een nummer wat ik heel hard kan draaien wat hierbij past, en ik vroeg me af of hier mensen zijn die een idee hebben. Ik weet het zelf namelijk niet maar ik denk dat muziek wel een meerwaarde kan geven.

lostprophet 17-10-2002 10:24

ik zou iets van tool doen, bij een nummer als sober krijg ik wel zon idee van al die dingen die jij opnoemde...de tekst heeft er alleen weinig mee te maken, maar ik weet niet of dat ook echt de bedoeling is.....?

Gwen. 17-10-2002 10:26

Citaat:

lostprophet schreef:
ik zou iets van tool doen, bij een nummer als sober krijg ik wel zon idee van al die dingen die jij opnoemde...de tekst heeft er alleen weinig mee te maken, maar ik weet niet of dat ook echt de bedoeling is.....?
Tekst vind ik niet zo belangrijk, het moet meer indruk maken op de kijkers, ik wil dat ze die muziek horen en het zien en echt zoiets hebben van woh.. ik voel het!

lostprophet 17-10-2002 10:33

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Tekst vind ik niet zo belangrijk, het moet meer indruk maken op de kijkers, ik wil dat ze die muziek horen en het zien en echt zoiets hebben van woh.. ik voel het!
dan sober van tool dus :)

Snees 17-10-2002 10:40

Agoraphobic Nosebleed - Die and Get the Fuck out of the Way
cybergrind (?), heel snel en chaotisch, duurt alleen maar 0:41

Glass Ghost 17-10-2002 11:10

Hmm...misschien moet je Happiness in slavery van NIN ook even luisteren, eerste wat in me opkwam...maar nu ik erover nadenk weet ik niet of het wel precies is wat je zoekt...

Gwen. 17-10-2002 11:16

Citaat:

lostprophet schreef:
dan sober van tool dus :)
Ik heb hem geluisterd, maar ik vind hem nog vrij rustig.. ik wil dat mensen echt omver geblazen worden bij wijze van spreke. Het is een heel mooi nummer maar het mag nog heftiger. Tool zit iig wel in de goede sfeer.

independancy wanted 17-10-2002 11:26

Misschien iets van Pink Floyd? Ik heb wel eens nummers gehoord die vrij rustig, doch dramatisch begonnen en even later uiteenspatten in een tamelijk bombastische emotie-eruptie :)

Ik zal even zoeken, misschien dat mijn vader nog wat weet, ik post strakjes wel wat nummers

independancy wanted 17-10-2002 11:36

oh, of Carmina Burana, van een componist wiens naam mij even ontschoten is. Begint erg overmeesterend naar mijn idee, sterft dan uit, en bouwt opnieuw veel spanning op om vervolgens weer los te barsten.

Wouter Youth 17-10-2002 12:17

Hoe lang moet het duren?

freakjuh 17-10-2002 12:21

mssch iets van A Perfect Circle :confused:

86dagreed 17-10-2002 13:07

clint mansell/kronos quartet - overture

oftewel: titeltrack requiem for a dream, de wanhoop in die muziek is ongelovelijk. De angst.... Beelden eribj kan ook goed.

Tsasil 17-10-2002 13:27

Iets van Burzum doet het hem wel denk ik.

Lost Wisdom druipt van de wanhoop, verdriet en haat jegens iets waaraan niets gedaan kan worden.

Natuurlijk slaat het tekstueel voor geen meter op slavernij, en Burzum draaien om de gevoelens van een slaaf weer te geven is wel erg... ehm, tja... Maarja, de sfeer past geweldig denk ik :D

G-Lo 17-10-2002 13:46

Tool was opzich ook het eerste wat in mij op kwam..

D'r hangt altijd zo'n heerlijk beangstigend sfeertje over ...

Forty-Six & 2 .. Eulogy .. lekker dreigend ofzo.. :|

En wat ik nu toevallig hoor : orchid - Epilogue of a car crash

Nighttime Bird 17-10-2002 14:07

Iets van Glassjaw van de cd Everything You Ever Wanted To Know About Silence (hoe bedoel je emotioneel gezongen, wow..)

Of iets van Electric Wizard (bijvoorbeeld I, The Witchfinder) of Winter als je iets heel donkers en dreigends zoekt.

lostprophet 17-10-2002 18:35

anders my third eye of triad van tool

of rage against the machine - tire me

blindside - king of the closet

soulfly - first commandment

cable car theory - tears for broken toys

Infaustus 17-10-2002 18:39

ik post deze reply niet om te kutten hoor, maar ik denk dat je het beste iets van burzum kan doen 'en ring till a herske' of 'dunkelheit'

a new noise 17-10-2002 18:56

Thursday - Porcelain
zit wel een zekere spanning, chaos en emotie in !

anders Dropdead - What once was life
maar das een stukje harder :)

IEMOW-KOR 17-10-2002 21:05

Refused - Rather be dead

Maar dat is denk iets te hard.

hmmm Jeff Buckley - Grace?

Footprint 17-10-2002 23:18

ultra violence theme van clockwork orange :)
zeer verdoemd nummer

Rollo Tomasi 18-10-2002 03:37

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Ik heb hem geluisterd, maar ik vind hem nog vrij rustig.. ik wil dat mensen echt omver geblazen worden bij wijze van spreke. Het is een heel mooi nummer maar het mag nog heftiger. Tool zit iig wel in de goede sfeer.
Sfeer goed, maar heftiger. Hm, misschien iets van Nine Inch Nails, zoals Burn, Happiness in Slavery, The Becoming.

At the Drive-In - Arc Arsenal

Marilyn Manson - Kittie Grinder (remix)

MDFMK - Rabble Rouser

Glass Ghost 18-10-2002 12:05

Ik snap niet dat zoveel mensen tool noemen, bji tool denk ik meer aan hoop volgens mij...aan mooie dingen, wel een beetje depressief misschien (weet het juiste woord niet) maar toch op een mooie manier...

mood indigow 18-10-2002 17:22

i'm a slave for you

britney

:rolleyes:

Chelle 19-10-2002 21:19

Zomaar ineens, in your head cranberries. Maar ik heb er niet over nagedacht verder. Als me iets te binnen schiet laat ik het weten.

succes :)

battlestar 19-10-2002 21:47

iets van a fine day to exit van anathema

looking outside inside ofzo, of pressure

of idd iets van tool

The Undertaker 19-10-2002 23:12

Lost in Tears - Vanity

Save you sorry shit for others
Shut your mouth and leave me be
You’re standing lower on the ladder
A hundred steps behind of me
You're standing in the shallow water
When I've been washed out to sea
So don't you even bother
Speak that nonsense to my ear

blablabla

Don't complain you've lost your fortune
To me who's never had a dime
And don't you brag about your actions
To me who's victim of you crime
Don't you cry about a blister
To me who's lost my entire life
Don't say: "I can not take it no longer"
When it's my wrist on the knife

Gwen. 21-10-2002 15:16

Allemaal thanks voor het serieus meedenken. Ik heb een nummer van Tool genomen van Aenima zonder tekst, nummer 4 ofzo en dan constant herhalen. Was beter geweest als het een uur duurde maar ja.

Ulfheðin 21-10-2002 15:25

een nummer van de plaat 'suicidal emotions' van 'abyssic hate'. maar dat is minder toepasselijk gezien de politieke lading

Yamyam 21-10-2002 20:05

In elk geval iets psychedelisch, das zeker. Best leuk bedacht trouwens. Orgineel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.