Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mensen die een medische studie overwegen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=251167)

Rabbi Daniel 17-10-2002 13:41

Mensen die een medische studie overwegen?

Wie zijn er een medische studie aan het overwegen?
Of mensen die dat al doen?

Dit topic is bedoelt om ervaringen uit te wisselen, plannen te bespreken, en tips betreffende onderwijsinstituten en andere verwante zaken te plaatsen.

Ikzelf doe nu een technische opleiding, zeevaart, daar krijgen we per week 4 uur EHBO/Gezondheidsleer bij. :)
Ook bv. ziekteleer, hechten, infuzen leggen en injecties geven. :)
Meeste dingen weet ik toch al, dus ik heb beide boeken, voor 2 jaar, al in 2 maanden uitgewerkt. :D

Bovendien lees ik veel over eerste hulp (professionele eerste hulp dan): heb al verschillende boeken voor artsen en verpleegkundigen, gericht op de traumatologische/spoedeisende eerste hulp doorgelezen. :)
Ander terrein waarin ik geïnteresseerd ben is de cardio-thoraciale chirurgie (hartchirurgie).

En ik overweeg dus ook om eventueel na deze opleiding, als ik 20 ben, een jaartje te wachten en zodra ik 21 ben alsnog geneeskunde op de uni te gaan doen... over 4 jaar zie ik wel weer. :)

Rabbi Daniel 17-10-2002 13:57

Zelf zou ik dus misschien arts willen worden...

Eerst huisarts, nu denk ik aan anaesthesiologie: pijnbestrijding, de intensive care, het bewaken van patiënten tijdens operaties... best interessant werk denk ik.

Alicia Silverstone wil dat misschien ook gaan doen. :)

Lindansje 17-10-2002 14:06

Citaat:

bloempjuh schreef:
Waarom krijg ik de indruk dat jij zoveel mogelijk 'interessante' topics wilt openen?
roflmao :D:d:d:d

Roos 17-10-2002 15:06

Geneeskunde perhaps.. neurologie lijkt me wel vet :cool:

Rabbi Daniel 17-10-2002 15:06

Citaat:

bloempjuh schreef:
Waarom krijg ik de indruk dat jij zoveel mogelijk 'interessante' topics wilt openen?
Gewoon serieuze dingen. :)

Als er op H&T iemand iets zou zetten over de specifieke onderdelen van een bepaalde auto... dan gaat er ook niemand klagen! ;)

En als iemand op A&N vraagt of er mensen van plan zijn de politiek in te gaan, kraait er ook geen haan naar.

Rabbi Daniel 17-10-2002 15:22

Citaat:

bloempjuh schreef:
Je snapt me best, je opent allerlei topics die opzich niet echt een superonderwerp hebben en komt vervolgens met allerlei medische termen aanzetten waar de gemiddelde forumbezoeker niks van snapt. Komt op mij een beetje over als interessant doenerij. Maar sorry als ik het mis heb :)
Ik doe 't niet om 'interessant' te doen... mensen die 't niet interessant vinden, die 't niet begrijpen, wat zoeken die hier?
Er zijn zat mensen die 't wel begrijpen en 't wel interessant vinden...

Zoals ik al zei, als ze op H&T over een bepaalde scooter een heel topic vol l*llen zegt niemand er wat van. ;)
Daar volg ik dus bv. helemaal niets van, en het boeit me ook absoluut niet! Dus ik kom ook nauwelijks op dat forum...

Souris 17-10-2002 15:37

heb 1 jaar verzorgende gedaan en doe nu helpende.
heb vorig jaar vet veel leuke dingen geleerd en dit jaar zuigd omdat een helpende niet veel mag.
ik vond het juist leuk om vorig jaar alles te leren over ziektebeelden,je lichaam en ook leren hoe je bepaalde dingen doet.
bloeddruk meten,ehbo,gebruik van tilliften en nog veel meer.
alleen was helaas de opleiding qua praktijk te zwaar (n) :(

StefanLovertje 17-10-2002 15:51

'k ga apothekers assistentje worde :)

en is het eigenlijk wel beetje met bloempjuh eens

Mariebel 17-10-2002 16:29

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

Meeste dingen weet ik toch al, dus ik heb beide boeken, voor 2 jaar, al in 2 maanden uitgewerkt. :D

Bovendien lees ik veel over eerste hulp (professionele eerste hulp dan): heb al verschillende boeken voor artsen en verpleegkundigen, gericht op de traumatologische/spoedeisende eerste hulp doorgelezen. :)
Ander terrein waarin ik geïnteresseerd ben is de cardio-thoraciale chirurgie (hartchirurgie).

Allemaal ff heel groot applause geven voor Fleet Admiral :rolleyes:

Leonoor 17-10-2002 17:07

Citaat:

bloempjuh schreef:
Okee, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt :d
Wees gerust, er zijn er nog meer. ;)

Snufje 17-10-2002 18:04

Laten we ontopic blijven?! Ik ga volgend jaar studeren, maar wat weet ik nog steeds niet.. Waarschijnlijk niet de biologische richting, maar ik weet het gewoon nog niet.

Ieke 17-10-2002 19:38

Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren, maar die loting he? Eerst maar mijn examen halen...

mathfreak 17-10-2002 19:50

Citaat:

bloempjuh schreef:
Als jij het over een gebroken arm hebt en je komt met een of andere medische term tevoorschijn die alleen door medici gebruikt wordt, zijn er denk ik niet veel mensen die snappen waar je het over hebt. Ook al zijn ze nog zo geïnteresseerd in dit forum.
Dat is ook precies de reden dat ik, als ik op dit forum of op het psychologieforum op bepaalde topics reageer, nooit medische termen gebruik, maar in plaats daarvan een Nederlandse term of een omschrijving van wat het inhoudt. Ik maak wel eens gebruik van mijn Codex Medicus of mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde, maar als ik daarin een medische term tegenkom maak ik bij het geven van een reply altijd een "vertaalslag" naar het alledaagse Nederlands, zodat het voor iedereen begrijpelijk blijft. Ik denk dat Fleet Admiral er verstandig aan doet om hetzelfde te doen.

Markiex 18-10-2002 11:24

Citaat:

mathfreak schreef:
Dat is ook precies de reden dat ik, als ik op dit forum of op het psychologieforum op bepaalde topics reageer, nooit medische termen gebruik, maar in plaats daarvan een Nederlandse term of een omschrijving van wat het inhoudt. Ik maak wel eens gebruik van mijn Codex Medicus of mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde, maar als ik daarin een medische term tegenkom maak ik bij het geven van een reply altijd een "vertaalslag" naar het alledaagse Nederlands, zodat het voor iedereen begrijpelijk blijft. Ik denk dat Fleet Admiral er verstandig aan doet om hetzelfde te doen.
idem, moet natuurlijk wel begrijpelijk blijven voor iedereen. Anders moet er maar een professioneel geneeskunde topic geopend worden waar je kan smijten met de vaktermen :D ;)

Mara 18-10-2002 13:49

Dierengeneeskunde is m'n eerste keus, maar misschien dat ik ook nog 'gewone mensen' chirurg wordt... ik wil sowiezo iets in de geneeskunde.

Kat 18-10-2002 14:43

Diergeneeskunde in utrecht, anders in belgie (gent ofzo).

Balance 18-10-2002 15:06

Citaat:

Leonoor schreef:
Wees gerust, er zijn er nog meer. ;)
idd, ksluit me hierbij aan :D

sorry hoor FA, maar onderhand heb je wel héél vaak verteld wat je allemaal wel niet leert op die opleiding wat betreft de medische kant.
En laten zien dat je al die termen al goed onder de knie hebt, das ook al gebeurd...

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=246319
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249456
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249406
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=238654

Alicia Silverstone 18-10-2002 19:47

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Alicia Silverstone wil dat misschien ook gaan doen. :)
ja, ik wil idd geneeskunde gaan doen.

Anesthesie vinnik cool, neurologie ook.
En cardiologie natuurlijk, daar heb ik iets mee... :S :o

she_devil 18-10-2002 22:03

Ook geneeskunde misschien, maar misschien ook gezondheidswetenschappen of bewegingswetenschappen..... weet het nog niet precies, maar waarschijnlijk wel iets medisch

Markiex 19-10-2002 09:34

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:

En cardiologie natuurlijk, daar heb ik iets mee... :S :o

cardiologie rulezz :cool: :)

Cat 20-10-2002 14:28

Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde

Krummeltje 20-10-2002 16:15

Citaat:

ieke schreef:
Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren, maar die loting he?
Ga naar Antwerpen, daar is geen loting geloof ik!
Citaat:

Eerst maar mijn examen halen...
Ja, zucht..

Cat 20-10-2002 16:28

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Ik doe 't niet om 'interessant' te doen... mensen die 't niet interessant vinden, die 't niet begrijpen, wat zoeken die hier?
Er zijn zat mensen die 't wel begrijpen en 't wel interessant vinden...

Zoals ik al zei, als ze op H&T over een bepaalde scooter een heel topic vol l*llen zegt niemand er wat van. ;)
Daar volg ik dus bv. helemaal niets van, en het boeit me ook absoluut niet! Dus ik kom ook nauwelijks op dat forum...

Als je later hulpverlener wilt worden zal je niet met die termen moeten afkomen.
Maakt alstublieft niet de fout om allerlei medische handelingen te doen terwijl je op vlak van communicatie nauwelijks uit de voeten kunt.

lct 21-10-2002 18:58

Ik wil graag operatie-asistente worden, maar geneeskunde studeren lijkt mij ook wel wat. Het wordt zeker wel iets medisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.