![]() |
Mensen die een medische studie overwegen?
Wie zijn er een medische studie aan het overwegen?
Of mensen die dat al doen? Dit topic is bedoelt om ervaringen uit te wisselen, plannen te bespreken, en tips betreffende onderwijsinstituten en andere verwante zaken te plaatsen. Ikzelf doe nu een technische opleiding, zeevaart, daar krijgen we per week 4 uur EHBO/Gezondheidsleer bij. :) Ook bv. ziekteleer, hechten, infuzen leggen en injecties geven. :) Meeste dingen weet ik toch al, dus ik heb beide boeken, voor 2 jaar, al in 2 maanden uitgewerkt. :D Bovendien lees ik veel over eerste hulp (professionele eerste hulp dan): heb al verschillende boeken voor artsen en verpleegkundigen, gericht op de traumatologische/spoedeisende eerste hulp doorgelezen. :) Ander terrein waarin ik geïnteresseerd ben is de cardio-thoraciale chirurgie (hartchirurgie). En ik overweeg dus ook om eventueel na deze opleiding, als ik 20 ben, een jaartje te wachten en zodra ik 21 ben alsnog geneeskunde op de uni te gaan doen... over 4 jaar zie ik wel weer. :) |
Zelf zou ik dus misschien arts willen worden...
Eerst huisarts, nu denk ik aan anaesthesiologie: pijnbestrijding, de intensive care, het bewaken van patiënten tijdens operaties... best interessant werk denk ik. Alicia Silverstone wil dat misschien ook gaan doen. :) |
Citaat:
|
Geneeskunde perhaps.. neurologie lijkt me wel vet :cool:
|
Citaat:
Als er op H&T iemand iets zou zetten over de specifieke onderdelen van een bepaalde auto... dan gaat er ook niemand klagen! ;) En als iemand op A&N vraagt of er mensen van plan zijn de politiek in te gaan, kraait er ook geen haan naar. |
Citaat:
Er zijn zat mensen die 't wel begrijpen en 't wel interessant vinden... Zoals ik al zei, als ze op H&T over een bepaalde scooter een heel topic vol l*llen zegt niemand er wat van. ;) Daar volg ik dus bv. helemaal niets van, en het boeit me ook absoluut niet! Dus ik kom ook nauwelijks op dat forum... |
heb 1 jaar verzorgende gedaan en doe nu helpende.
heb vorig jaar vet veel leuke dingen geleerd en dit jaar zuigd omdat een helpende niet veel mag. ik vond het juist leuk om vorig jaar alles te leren over ziektebeelden,je lichaam en ook leren hoe je bepaalde dingen doet. bloeddruk meten,ehbo,gebruik van tilliften en nog veel meer. alleen was helaas de opleiding qua praktijk te zwaar (n) :( |
'k ga apothekers assistentje worde :)
en is het eigenlijk wel beetje met bloempjuh eens |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laten we ontopic blijven?! Ik ga volgend jaar studeren, maar wat weet ik nog steeds niet.. Waarschijnlijk niet de biologische richting, maar ik weet het gewoon nog niet.
|
Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren, maar die loting he? Eerst maar mijn examen halen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dierengeneeskunde is m'n eerste keus, maar misschien dat ik ook nog 'gewone mensen' chirurg wordt... ik wil sowiezo iets in de geneeskunde.
|
Diergeneeskunde in utrecht, anders in belgie (gent ofzo).
|
Citaat:
sorry hoor FA, maar onderhand heb je wel héél vaak verteld wat je allemaal wel niet leert op die opleiding wat betreft de medische kant. En laten zien dat je al die termen al goed onder de knie hebt, das ook al gebeurd... http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=246319 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249456 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=249406 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=238654 |
Citaat:
Anesthesie vinnik cool, neurologie ook. En cardiologie natuurlijk, daar heb ik iets mee... :S :o |
Ook geneeskunde misschien, maar misschien ook gezondheidswetenschappen of bewegingswetenschappen..... weet het nog niet precies, maar waarschijnlijk wel iets medisch
|
Citaat:
|
Ik zit in mijn laatste jaar verpleegkunde
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maakt alstublieft niet de fout om allerlei medische handelingen te doen terwijl je op vlak van communicatie nauwelijks uit de voeten kunt. |
Ik wil graag operatie-asistente worden, maar geneeskunde studeren lijkt mij ook wel wat. Het wordt zeker wel iets medisch.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09. |