![]() |
Studiekeuze
Hoi Allemaal,
Ik heb een broertje die momenteel in 6VWO zit. Hij heeft nog geen idee wat hij wil studeren. "Iets met wiskunde" ... Hij heeft een profiel natuur en techniek. Hij zat zelf te denken aan wiskunde, econometrie of technische wiskunde. Nou vraag ik me af of er tegenwoordig met die tweede fase uberhaupt nog wel mensen naar dat soort zware studies kunnen gaan. Wiskunde is zijn beste vak, maar hij is er ook weer niet geweldig in. Geen wiskundeknobbel volgens mij. Informatica wil hij niet doen... iemand ideeen van een leuke studie waar wiskunde in zit? Of misschien sites waar je begeleiding kunt krijgen met je studiekeuze? Bijvoorbeeld door een testje te doen ofzo? En zijn er mensen die zelf iets met wiskunde doen, en dan met name de bovengenoemde. Is het echt zo moeilijk, wat kun je ermee etc. In ieder geval alvast bedankt! |
http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp
daar staat wel een leuke test... er zijn er nog wel meer, moet je ff met google zoeken ofzo. |
decaan op school weet misschien ook wel scholen, open dagen etc.
|
Nou ja.. die decaan die weet het dus ook niet. Erg slecht enzo. Broertje bezoekt allerlei open dagen, gaat overal langs (hij is al in Leiden, Utrecht, Amsterdam, Eindhoven geweest) en heeft ook al meegelopen met opleidingen als Wiskunde, Technische Wiskunde en Technische Informatica. Maar het is en blijft geen ster in wiskunde. Ik bedoel.. ik moet hem bijles geven en ik ben ook geen ster erin. Ik dacht gewoon dat jullie misschien wel wat wisten. :(
|
Citaat:
Heb ik al gedaan, maar het is niet wat hij zocht. Hij wil eigenlijk gewoon een lijst ofzo van studies die bestaan zodat hij kan uitzoeken wat hem leuk lijkt. Op school hebben ze wel zo'n boek maar daar staat echt niet alles in en daarnaast vond ie het vervelend om eerst tig pagina's door te nemen waar beroepen als "kok" enzo door te spitten. Hij moet ook nog schoolonderzoeken leren :D |
Technische bedrijfskunde? Heb je wiskunde en economie en veel computergedoe...
Ik zou gewoon eens wat sites van universiteiten langsgaan en bij de studies kijken wat ze inhouden. |
technische bedrijfskunde (of bijnagelijke dingen als handelingenieur of technische bestuurskunde) inderdaad, bouwkunde, kunstmatige intelligentie, industrieel ontwerpen
de lichtere bèta studies waarvan ik er zelf ook een van ga doen bij wiskunde krijg je wel veel hulp in nijmegen: tutors (leraren middelbare school die helpen bij werkcolleges), 11 eerstejaars, 20 werknemers :p |
Is het niet een klein beetje raar dat jij dingen probeerd uit te zoeken terwijl je een broertje in V6 hebt zitten, ik neem aan dat die goed voor zichzelf op kan komen?
|
Bij elektrotechniek zit ook best veel wiskunde, vooral in het eerste jaar. En het lijkt me ook een leuke studie, want ik ben het zelf ook van plan om te gaan doen.
|
Geodesie heeft ook veel met wiskunde te maken. Het gaat dan om hele pittige cases. Kijk eens op http://www.studeergeodesie.nl
|
Citaat:
|
Ik studeer zelf technische wiskunde (aan de TU Eindhoven) en je hoeft echt geen ster te zijn in wiskunde. Ik denk dat als je een 7 staat; dat je dan al redelijk ver komt. Het gaat meer om je motivatie en of je het interessant vind.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |