Starfish |
17-10-2002 21:17 |
Herkenbaar?
Zit met iets dat soms irritant is voor mij, misschien dat iemand het herkend?
Mijn ouders zijn gescheiden, hebben wel allebei een nieuwe partner. Mn moeder is heel spiritueel bezig, stiefvader is paranormaal begaafd en heel het huis straalt zon beetje die sfeer uit.
Als er iets gebeurd of er is iemand ziek of heeft ergens last van ofzow, krijg je meteen een hele uitleg over wat het allemaal wel niet wil zeggen en hoe ik eraan moet werken enzow. Ik geloof ook dat het zo werkt, dat alles iets wil zeggen en dat je het moet gebruiken om er iets van te leren, maar soms word ik er gewoon zo moedeloos van, van altijd meteen die reactie erop.
Als ik zeg: mam, ik voel me niet zo lekker, ik heb koppijn, dan krijg je een hele uitleg, worden er boeken uit de kast getrokken... Terwijl ik dan zoiets heb van: laat me ff met rust.
Dan reageert zij van: "Lekker makkelijk om het niet te willen horen" en dat soort uitspraken.
Moet ik meer het het-ene-oor-in-en-het-andere-weer-uit-idee toepassen? Ik trek me erg veel aan van wat mn moeder zegt, maar soms is ze echt een flapuit terwijl ik met die info soms gewoon nix kan. :(
|