![]() |
PHP vraagje
Hai.
Was met een scriptje bezig (ben een n00b), aleen ik weet niet hoe ik een link in php moet maken... heb t volgende: PHP-code:
|
Moet het in die laatste ECHO " " komen?
|
yep dat kan.. gewoon een HTML link echo'en :)
|
het maakt niet uit of je het in verschillende echo's zet.. in de HTML code komt het toch allemaal achter elkaar te staan
|
Werk met de print() functie. Met haakjes ben je flexibeler. Een link maken kun je gewoon als volgt:
Code:
print("<a href=\"index.html\">Test</a>"); |
Citaat:
PHP-code:
|
Aleen hoe krijg ik er een spatie tussen, of een enter liever gezegd?
Nu staat de link naast de tekst.. Thanks! |
Ooops laat ook maar..
:D <BR> :) |
Citaat:
Zo kun je overigens ook doorlinken naar PHP pagina's met parameters: PHP-code:
|
Citaat:
Wat overigens wel handig is, is het gebruik van \n escape code. Het maakt je output overzichtelijker (handig bij het debuggen). Dus bijvoorbeeld: Code:
print("<a href=\"index.html\">Test</a><br>\n"); |
Bedankt!
Alleen wat is dat met die ID link? |
Citaat:
Stel je hebt een index.php bestand. Als ik dit bestand aanspreek met: print("<a href=\"index.php?naam=fuzzy\">Fuzzy</a>\n"); Dan zal binnen het script de variabele $naam bestaan met als inhoud 'fuzzy'. Dit is handig om meerdere dingen te doen met 1 PHP script (je zou $naam immers weer in if-statements kunnen gebruiken etc). Maar goed, tot zover :) |
Ik had al zon vermoeden ja.
Kwam mn nml al bekent voor! Vast voor zon n00b variabele via een form tutorial. Bedankt! Heb je misschien nog een voorbeeld? GEwoon in een php werken via print en echo voor een hele pagina in eigenlijk 1 $? |
je hoeft niet telkens voor iedere regel opnieuw te echo-en, je kan ook meerdere regels in één keer echo-en. Zelfs hele html pagina's.
zoals: PHP-code:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |