![]() |
Onder de poort van kleuren...
Door de regen ontstaat een geheime poort van kleuren,
Ik ren er heen met de stralende zon in mijn ogen, Ik wil naar het paradijs, naar de grote pot met goud, Het kan lukken, als men er niet over heeft gelogen. Over velden bloemen, door weilanden en heuvels, Ren ik terwijl mijn haren dansen op de wind, De regendruppels stromen maar over mijn gezicht, Ik geniet ervan met het vertrouwen van een kind. Tussen de bloemen en onder de prachtige boog, Staat de pot, onze relatie is nu nog onstabiel, Misschien kan ik niet eeuwig bij haar blijven, Dan heb ik er iig ervan gehouden met hart en ziel… |
Ik hou wel van dansende haren, zowel in een gedicht als in het echt ;)
En een 'iig' maakt het toch wel speciaal, dat meen ik serieus :) Wel lange zinnen, niet gewend van je :) |
Tweede strofe is echt heel mooi (y)
|
Mooj :) eindigt sterk (y)
Maar ik geloof niet dat er echt veel gevoel en emoties inzitten (is niet perse negatief).. vraag me niet wrom ik dat denk, want ik weet het ook niet :| |
Ik vind de zinnen te lang, houd ik niet zo van. Ennemm..
Dan heb ik er iig ervan gehouden met hart en ziel… 'iig' in een gedicht? :p <Opzich trouwens wel mooi omschreven, mooie woordkeuze. Maar doordat die zinnen dus te lang zijn spreekt het me niet echt aan.> |
Citaat:
Citaat:
Vertrouwen van een kind - Slaat op het te jong zijn. Ik geniet, maar ik kan niet genieten als een volwassene, omdat ik te jong ben Huwelijk lijkt wel stabiel (volgens die mensen), daarom weet ik niet of ik zover zal komen, of de relatie ooit 'stabiel' zal worden, zo niet, dan heb ik iig genoten, en een geweldige tijd gehad... Tja zo is dus het hele gedicht een metafoor voor die relatie en wat het niet is enz... JD en moenbase bedankt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |