Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   ouder worden - 65+ -mbt kleding (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=252387)

Ninnoc 18-10-2002 15:21

ouder worden - 65+ -mbt kleding

ik was laatst bij een cabaret ding. en daar werd een grapje gemaakt in de trand van 'wanneer bereik je het moment dat je denkt: laat ik eens zo'n jurk kopen'.
Oudere mensen lopen vaak in van die onozelle bloemetjes jurken of mannen in van die ribbroeken met zo'n oude mannen petje. En dan die schoenen!! wat een verschrikking, van die beige/grijs achtige dingen die eruit zien alsof het slechte orthopedische schoenen zijn. Maar orthopedische schoenen zien er tegenwoordig zelfs beter en modebewuster uit (als mijn papa ze maakt tenminste)

Verandert dit?? Komt dit omdat ze uit een andere generatie komen of heeft t echt temaken met de leeftijd. Zien wij er strax net zo uit?? enz.

Blubje 18-10-2002 15:53

hm ik denk dat t met de generatie te maken heeft, tegenwoordig zien jongere opa's en oma's er al een heel stuk modieuzer uit. en ik zou niet eens weten waar ik zo'n bloemetjesjurk moet kopen joh ;)
ik kan me niet voorstellen dat ik dat strax ineens ga aantrekken en dat ik t dan nog mooi vind ook eigenlijk....pff nee ajb niet! :D

Quiana 18-10-2002 16:09

Aan de ene kant lijkt het me idd de generatie,
vinden ze nog mooi oid :confused:
Mja, ik zie het ook wel een btje nu..
Een soort tante van mij,
is nu 53, en ze was altijd wel leuk, netjes gekleed.
En nu, nu begint ze ook al een btje
oubollige kleding te dragen,
waarvan ik soms weleens denk wtf?!
Mja, op de 1 of andere manier wen ik er
wel een btje aan, begin het een btje zoals haar styling te zien..

GRRR 18-10-2002 16:15

och iedereen wordt geleidelijk aan ouder, je verandert van meningen, bekijkt dingen anders en voor je het weet koop je je kleren bij de C&A.

shanli 18-10-2002 16:17

Ik zou het echt niet weten of ik dat ook zou aandoen.
Je kan natuurlijk je kleren in H&M,Mango,whatever (;)) blijven kopen maar ik denk niet dat veel oudjes dat zouden doen.
Het is de generatie denk ik,het 'hoort' bij hun.

De schoenen zijn echt verschrikkelijk :D
Verder vind ik het wel leuk om een oma te zien in een broek,vind ik altijd veel vlotter,jonger staan dan een rok (y)

Ninnoc 18-10-2002 16:17

Citaat:

GRRR schreef:
och iedereen wordt geleidelijk aan ouder, je verandert van meningen, bekijkt dingen anders en voor je het weet koop je je kleren bij de C&A.
:eek: wil je dat soort dingen niet zo hard zeggen

Blubje 18-10-2002 16:20

Citaat:

GRRR schreef:
en wat is er mis met c&a?
we hebben niet allemaal geld om onze kleren bij de RL en Diesel te kopen...en dat vinden we gelukkig ook niet allemaal mooi....

Ninnoc 18-10-2002 16:30

Citaat:

shanli schreef:

De schoenen zijn echt verschrikkelijk :D
Verder vind ik het wel leuk om een oma te zien in een broek,vind ik altijd veel vlotter,jonger staan dan een rok (y)

mijn oma loopt bijna altijd in een broek :D

shanli 18-10-2002 16:31

Citaat:

Ninnoc schreef:
mijn oma loopt bijna altijd in een broek :D
(y)
vind ik echt onwijs koel staan!

kaleidoscope 18-10-2002 16:47

Misschien omdat mensen denken dat ze geen andere keus hebben,ze niet beter weten dan bloemmetjes jurken.
En dat oudere mensen bij veel kleding al iets hebben van,dat hoort niet bij iemand van mijn leeftijd,daar heb ik het lichaam niet voor.

lareno 18-10-2002 16:48

Ik denk dat het inderdaad bij de generatie hoort ja. Op een gegeven moment voelen sommige mensen zich te oud om in "kleding voor de jeugd" rond te lopen. Volgens mij gaat dat ook niet van het ene op het andere moment, maar geleidelijk met de jaren :D

Mijn oma's kleden zich allebei heel modern. Een van mijn oma's werkt zelfs op vrijdagmiddag nog in een kledingwinkeltje (met hele leuke spullen :) )

lareno 18-10-2002 16:49

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Misschien omdat mensen denken dat ze geen andere keus hebben,ze niet beter weten dan bloemmetjes jurken.
En dat oudere mensen bij veel kleding al iets hebben van,dat hoort niet bij iemand van mijn leeftijd,daar heb ik het lichaam niet voor.

er staat een typfout in je sig.. :p

kaleidoscope 18-10-2002 16:50

Citaat:

lareno schreef:
er staat een typfout in je sig.. :p
die sig heb ik nu al een maand,het is me al zeker zo'n 4 keer verteld,en al 4 keer heb ik gedacht...ik ben te lui om het te veranderen.:)

lareno 18-10-2002 16:52

Citaat:

CemetarySlut schreef:
die sig heb ik nu al een maand,het is me al zeker zo'n 4 keer verteld,en al 4 keer heb ik gedacht...ik ben te lui om het te veranderen.:)
solly :)

Roos 18-10-2002 18:54

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:
en wat is er mis met c&a?
we hebben niet allemaal geld om onze kleren bij de RL en Diesel te kopen...en dat vinden we gelukkig ook niet allemaal mooi....

Zullen we jou op een cursus sarcame doen?

Paranoide 18-10-2002 19:06

Citaat:

CemetarySlut schreef:

..precies, ik denk ook dat 't daar aan ligt. Wat trouwens ook kan is dat ze minder om kleding gaan geven, dat het ze niet veel meer uitmaakt wat ze aanhebben zolang het maar warm en goedkoop is, en dus kwaliteit (?) boven kwantiteit zetten.

Mijn opa begrijpt bijvoorbeeld nog steeds niet waarom je een broek voor twintig euro zou kopen als het ook voor vijf euro op de markt kan. Geheel theoretisch heeft hij daar een groot punt, maar als je die broeken voor-vijf-euro ziet, en je hebt min of meer smaak, dan zul je begrijpen dat het ook puur theoretisch blijft. Tuurlijk, het zijn allebij broeken. Maar de ene is een leuke broek en de andere is een stomme broek, en dat is iets waar sommige (de meeste?) oudere mensen geen verschil meer tussen zien.

maar 19-10-2002 02:47

Ik vraag me ook wel eens af.. Op welke leeftijd kun je geen t-shirts meer dragen, op welke leeftijd gaan gympen raar staan? spijkerjasjes? bomberjacks? bootschoenen? vans? Natuurlijk ligt dit voor iedereen anders en moet iedereen vooral dragen waar hij/zij zich lekker in voelt :rolleyes: Ik denk dat op het moment dat je gaat werken, je kledingstijl over het algemeen wel verandert aangezien vaak van je verwacht wordt er representatief uit te zien. Het feit dat oma's nu voornamelijk rokken dragen (ik kan me mijn oma echt niet in een broek voorstellen, niet eens zonder sjaaltje :D), komt denk ik doordat zij dat zo gewend zijn. Daarbij komt dat het vaak stijlvoller staat en dat die hele dunne of juist opgezette benen niet heel charmant staan in een broek.

Black Sugar 19-10-2002 10:49

Ik denk dat het echt met de leeftijd te maken, toen ze ongeveer een jaar of 30 waren was dat mode.
Maar uhm, zelfs die bloemetjes jurken worden minder viel mij op.
Mja, ik denk dat de ouderen mode blijft veranderen en dat we straks echt niet in bloemetjes jurken en oude mannetjes ribbroeken gaan lopen.

Horror Kitty 19-10-2002 20:30

hihi, ik denk dat het idd de generatie is..

ik had een keer tegen een aantal vrienden gezegd, dat als ik oud word.. ik zo'n motorrijders wijf met lang grijs haar in een vlecht word.. :p maarjah.. :o

Paranoide 19-10-2002 21:32

Waarschijnlijk vindt de jeugd van 2050 ons er ook lachwekkend uitzien. :)

Roxy 21-10-2002 19:18

nou het ligt denk ik aan beide... als je ouder wordt veranderen natuurlijk ook je denkwijze en ook je smaak verandert mee dus kopen mensen over het algemeen wel kleding die bij hun leeftijd hoort daarnaast speelt ook de generatie mee... denk dat de meeste jeugd er niet zo ontzettend oubollig uit komt te zien... wel volwassenere kleren en voor wat ouderen maar nie bloemetjesjurken denk ik... maar de jeugd zal ons toch wel oubollig vinden omdat zij weer iets totaal anders hebben...

Scarlett 21-10-2002 20:19

Ik denk dat Maartje inderdaad een punt heeft met het feit dat ze zichzelf niet meer prettig voelen in bepaalde kleding, ze voelen zich er te oud voor.. Daarbij, ik hoor zo vaak van mensen dat ze het niet kunnen hebben dat hun ouders zich nog zo 'hip' voor willen doen, kleding dragen die te jong voor ze is.. Ikzelf vind dat overigens belachelijk, mijn moeder moet dragen wat ze wil, hetzelfde geldt voor mn oma of alle andere mensen om me heen, ik vind niet dat je een maximum-leeftijd vast kunt stellen aan een kledingstuk.. (Uitzonderingen daargelaten :D)

Ik hoop van mezelf dat ik net zoals de vrouwen in mijn familie blij mijn eigen stijltje houd, maar ik zie het allemaal wel.. 'Tgaat er opzich om waar je je lekker in voelt, en als dat bloemetjesjurken zijn.. ach. ;)

eztah 21-10-2002 20:27

Het ligt gewoon aan de persoon.
Mijn opa ziet er nog echt heel normaal uit, loopt met zijn 80 jaar in een spijkerbroek.
De meeste oude mensen lopen er dus wel bij als 'grijze krullenoma'.
Misschien ligt het eraan dat oudere mensen niet meer willen/durven/geen zin hebben om te emanaciperen, in een berjaardentehuis terecht komen en alles voor gezien houden.

Om mijn 'hippe opa' :D als voorbeeld te nemen, hij heeft internet aangelegd, is dit jaar in zijn eentje in Puerto Rico op vakantie geweest. En draagt ook moderne kledij.

Nanaki 22-10-2002 01:42

Ik denk dat ook een hoop van die oude mensen het niks kan schelen hoe ze eruit zien: ze hebben de leeftijd bereikt dat ze verder kijken dan kleding en beseffen dat dat niet echt belangrijk is om je op te focussen op het einde van je leven........of niet..... :P

marlies 22-10-2002 11:31

Citaat:

CemetarySlut schreef:

precies!

drama 23-10-2002 15:57

uhm...*kijkt naar z'n hoofd*

mooi ribstof opapetje

Laatst gekochte broek: ribbroek

Damn :eek: ik word oud.

kaleidoscope 23-10-2002 16:02

Citaat:

drama schreef:
uhm...*kijkt naar z'n hoofd*

mooi ribstof brampetje

Laatst gekochte broek: ribbroek

Damn :eek: ik word oud.

drama 23-10-2002 16:12

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Bram is zo'n aardige knul, ik mag 'm hebben :)

Het petje dan, de bram is voor Olga. Mjah, Bram wordt ook wat oud voor dat soort petjes :rolleyes::)

kaleidoscope 23-10-2002 16:14

Citaat:

drama schreef:
Bram is zo'n aardige knul, ik mag 'm hebben :)

Het petje dan, de bram is voor Olga. Mjah, Bram wordt ook wat oud voor dat soort petjes :rolleyes::)

:)

Btw,jij en es moeten binnekort mee met mij en olga naar een ge-wel-dig goa feestje :)

Masked Mage 23-10-2002 16:46

ik blijf Goth

Vice 23-10-2002 17:43

misschien vind de jeugd over 50 jaar gothic ook wel oubollig :p

mystic girl 23-10-2002 18:48

Citaat:

CemetarySlut schreef:

hier ligt het ook zeker aan, maar ook aan de persoon zelf hoor, mijn oma vindt mij er bijvoorbeeld niet echt uit zien, dan vraagt ze of er niets anders in de winkel te krijgen was, maar mijn moeder bijvoorbeeld, ziet er nog best goed uit voor haar leeftijd(is nog niet zo oud hoor), maar zij vraagt zich inderdaad af van kan ik dit nog dragen, dit is toch meer iets voor jullie?

maar tegenwoordig zie je wel wat leukere spulletjes voor de wat oudere mensjus, ik vindt dat dit wel verandert is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.