Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   control pannel voor debian (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=252742)

be062603 18-10-2002 20:14

control pannel voor debian

Hey ,

Ik ben op zoek naar een goed Control pannel ( voor web accounts ) voor debian

Wat zou je er mee moeten kunnen doen ;

1. emailadressen aanmaken
2. emailredirects aanmaken
3. eventueel subdomains aanmaken
4. eventueel verbruikte traffic bekijken

Wie weet een goed ( niet te duur )

Koen 18-10-2002 21:13

Citaat:

be062603 schreef:

1. emailadressen aanmaken
2. emailredirects aanmaken
3. eventueel subdomains aanmaken

Kán je Webmin voor gebruiken, of gewoon zelf wat schrijven in bijvb Php. Kan niet al te moeilijk zijn.

Citaat:

4. eventueel verbruikte traffic bekijken

MRTG is je vriendje.

be062603 18-10-2002 21:15

Citaat:

Koen schreef:
Kán je Webmin voor gebruiken, of gewoon zelf wat schrijven in bijvb Php. Kan niet al te moeilijk zijn.

MRTG is je vriendje.

Webmin ... heb ik slechte ervaringen mee ... hacking en heel den boel . ik Moet er niet van weten ;)

Koen 18-10-2002 21:16

Citaat:

be062603 schreef:
Webmin ... heb ik slechte ervaringen mee ... hacking en heel den boel . ik Moet er niet van weten ;)
Webmin is 'relatief' veilig. En anders kan je in je hosts.allow voor poort 10000 (standaard Webmin poort) instellen dat je alleen je eigen IP toelaat.

Maar nogmaals; dat soort dingen moeten vrij simpel zelf te schrijven zijn toch?

Narusegawa 18-10-2002 21:51

Citaat:

Koen schreef:
Webmin is 'relatief' veilig. En anders kan je in je hosts.allow voor poort 10000 (standaard Webmin poort) instellen dat je alleen je eigen IP toelaat.

Maar nogmaals; dat soort dingen moeten vrij simpel zelf te schrijven zijn toch?

/etc/hosts.allow is toch alleen voor gebruik in combinatie met inetd? en webmin is toch een php ding? apache gaat niet via inetd dus ik denk dat het niet veel nut heeft om 'm daarin te zetten. daarintegen kun je natuurlijk wel gewoon de firewall gebruiken.

Groetjes,

Naru Narusegawa

dystopia 18-10-2002 21:53

En SSL en auto-update. Webmin is in de afgelopen tijd best verbeterd tov. toen het net nieuw was

Koen 18-10-2002 22:22

Citaat:

Narusegawa schreef:
/etc/hosts.allow is toch alleen voor gebruik in combinatie met inetd? en webmin is toch een php ding? apache gaat niet via inetd dus ik denk dat het niet veel nut heeft om 'm daarin te zetten. daarintegen kun je natuurlijk wel gewoon de firewall gebruiken.

Kies jij eerst maar eens een nickname en hou die een aantal jaar, dan praten we verder :p

Maar oke, je hebt wel gelijk. Op 't feit na dat Webmin PHP is, tis namelijk compleet in Perl geschreven ;)

Narusegawa 18-10-2002 22:24

Citaat:

Koen schreef:
Kies jij eerst maar eens een nickname en hou die een aantal jaar, dan praten we verder :p

Maar oke, je hebt wel gelijk. Op 't feit na dat Webmin PHP is, tis namelijk compleet in Perl geschreven ;)

Ken je mijn IP? Geek ;)
Oh perl, oke ;)

Lethalis 18-10-2002 22:29

Citaat:

Narusegawa schreef:
Ken je mijn IP? Geek ;)
Hmm, apart.

Eerst stond er een V bij je nick, nu een M. En nu maakt Koen die opmerking van die nick.

Who the **** are you? :o :D

Narusegawa 18-10-2002 22:33

Hahaha :) Ik ben Choong Wei Tjeng, heb nog een ander account (choong) maar die reputatie is te zeer vernaggeld om nog normaal mee op het forum bezig te kunnen zijn ;)

Narusegawa 18-10-2002 22:34

By the way, is dat koekje dat je eet niet ontzettend vies? ;)

Lethalis 18-10-2002 22:52

Citaat:

Narusegawa schreef:
By the way, is dat koekje dat je eet niet ontzettend vies? ;)
Neuh, chocoladekoekjes zijn lekker :p

Choong .. komt me bekend voor, idd een vernaggelde reputatie :D :p Na ja, je replies onder Narusegawa waren netjes en getuigden tot nu toe van veel inzicht. Hoe komt het dat zo iemand tot zo'n vernaggelde reputatie komt? :)

Narusegawa 21-10-2002 14:45

Ik had gewoon een periode waarin ik graag irritant deed, vandaar :D

Lethalis 21-10-2002 15:15

Citaat:

Narusegawa schreef:
Ik had gewoon een periode waarin ik graag irritant deed, vandaar :D
Whehe :D

L@CuTu$ 22-10-2002 22:09

Voor traffic te bekijken in een browser werkt IMMO Darkstat _heel_ erg goed het werkt als een http server op poort 666 en voldoet perfect voor mijn wensen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.